Jakobski Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Å trekke for noe er ikke det samme som å si at dette punktet er alt som teller. Man kan fint trekke for lav oppløsning og gi pluss for god fargekvalitet, det er ingen motsetning. Forøvrig vil jeg si det største minuset med telefonen på mange måter er pris, nærmere 7k er ganske dyrt for en slikt telefon. AtW 6k for å være mer nøyaktig. I tilegg så betaler du jo for selve Apple merket, noe som gjør at folk er villig til å betale så mye for telefonen. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 remedy50: Vi sier ikke at ikke Lightning-kabelen har sine fordeler. Vi sier bare at det er irriterende at den ikke passer med flere ting. Det er i og for seg ikke nytt med proprietære kabler, men resten av verden er for en stor del standardisert på micro-USB eller mini-USB - som det kan være fabelaktig irriterende at ikke passer uansett hvilken vei du setter dem inn, og som gjerne skulle kunne fraktet mer strøm. Men, de passer i det minste til så godt som alt vi bærer på. En verden der alt brukte Lightning-kabler hadde egentlig kurert irritasjonen, men det er neppe nært forestående det heller. Vi får se hva den nye USB-standarden kan hjelpe til med 2 Lenke til kommentar
Chriselv Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Her er forresten link til en batteritest. Xperia Z3 har 76 % bedre batteritid, mens Xperia Z3 compact (som ikke vises på grafen) har hele 86 % bedre batteritid. 1 Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Som jeg påpekte i de to foregående sakene, her har vi faktisk en test skrevet av en kar som er villig til å reise til England og stå 13 timer i kø for å skaffe seg telefonen. Jeg håper virkelig Finn Jarle fikk dekt turen samt lønn for å stå i den køen, og ikke reiste på eget initiativ, for jeg ser store muligheter for at testen kan være noe forutinntatt. For all del, jeg tviler ikke på at mobilen er god, men jeg er sheptisk lell... 4 Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Anandtech har også målt batteritiden på iPhone 6 (og 6 Plus), og der ble utfallet litt annerledes enn i BGR sin test, eksempelvis sammenliknet med Galaxy S5: http://www.anandtech.com/show/8559/iphone-6-and-iphone-6-plus-preliminary-results Nå finnes det jo et hav av forskjellige måter å teste dette på, så det er vel ikke så rart at det kommer vidt forskjellige resultater fra forskjellige nettsteder. 2 Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Jeg er ingen fotograf, men jeg ble imponert over kameraet i iPhone 6. Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Serpentbane: Arbeidsgiver dekket naturligvis lønn og tur. På privaten er jeg ikke helt sikker på om jeg hadde giddet å stå 13 timer i kø for noe som helst. Jeg erindrer at min ene tur innom Roskilde innebar en massiv kø, og at innrulleringen i militæret også var en del timer med formålsløs venting. Men Roskilde-køen varte ikke 13 timer, og er man først innkalt til førstegangstjeneste er lengden på køen ved innrullering et dårlig motargument Med det sagt - jeg liker kaos og sirkus, så i etterkant er det helt greit å ha tatt denne turen et par ganger, men det er nok den reisen i året færrest på kontoret har lyst på. 1 Lenke til kommentar
Undrende Ugle Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Ingen som har lagt merke til at nye iPhone 6/6+ støtter HSPA, som er latterlig mye raskere enn 3G. Irriterer meg enormt at min 5S må surfe på det "trege" 3G-nettet. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Problemet er ikke at telefonen er dårlig men at utsalgsprisen er 4x produksjonskostnadene. 1 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 MÅ bare nevne enhåndsfunksjonen til Note 3/S5 som er... vel etter min mening hakket mer praktisk. Tommelgesture og da er hele telefonen tilgjengelig fra tommelen. Vet ikke om jeg ville kalt apple sin måte "genial" når man har hatt en hakket bedre løsning på markedet en god stund, selv. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg La Menthe Skrevet 23. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Hvorfor får ikke denne trekk for lav oppløsning på skjermen? Om en toppmodell fra Samsung, Sony, HTC eller LG hadde blitt lansert med 720p-panel, hadde den fått slakt... En pluss for det meste av teknologi. Som over, så hadde en telefon fra hvilken som helst annen leverandør fått trekk om den ikke hadde ALT av teknologi. Rant mode off. Endelig har den kommet i fornuftig størrelse! Dette kan vel ha med flere ting å gjøre, for det første så har effekten av høyere oppløsning svært lite å si i praksis når PPI (piksler per tomme) uansett er så høy som den er. Vi er allerede på grensen til hva folk flest klarer å skille fra hverandre i utgangspunktet, her må du fort ha to skjermer side-om-side og sammenligne med loope for å se forskjellen, så hva er egentlig den reelle gevinsten? Tull og tøys. Sett en iPhone 6 ved siden av en HTC One M7, og du må ha dårlig syn for å ikke se forskjell (eller sammenlign en Galaxy S3 med S4). Men alt dette er vel irrelevant, nå som Apple har satt standarden med 720P på den størrelsen: for når Apple setter standarden, så er jo det det som "er best". Slik "retina" er den beste PPIen... Nå har jo DisplayMate.com, som er en profesjonell og objektiv tredjepart med mange års erfaring allerede konkludert og kommentert at iPhone 6+ har den beste LCD-skjermen som er å finne på noen mobiltelefon på markedet, den er rett og slett best kun slått av AMOLED fra blant annet Samsung Galaxy Note 4. Ergo en av de aller, aller beste i markedet, Igjen ser vi de utrolige forsøkene fra dere på å spre tull og bortforklaringer. AMOLED er fullstendig overlegen alle LCD-telefoner på nær sagt alle områder, inkludert iPhone . Og AMOLED har eksistert på markedet i lang, lang tid (du får det til å virke som det gjelder bare Note 4). Galaxy S3 fra 2012 har bedre skjerm en iPhone 6. Det samme har Galaxy S4, Galaxy S5, Galaxy Note 2 og Galaxy Note 3. Så "Ergo en av de aller beste"-påstanden din kan best oppsummeres slik: Poenget er vel det at skjermoppløsning etterhvert har blitt en av de dårligste kriteriene for å måle skjermkvaliteten, når PPI uansett er så høy som den har blitt på dagens mobilskjermer så er det helt andre aspekter som fargemetting, kalibrering, farge og hvitbalanse osv. Igjen slått av AMOLED-telefonene på alle dise områdene. Du liker kanskje ikke å ta det med i ligningen din, da det ikke vil stille din fantastiske iPhone i et godt lys, men sånn er det, dessverre. "Hei, min telefon er best på disse områdene. Men bare hvis jeg setter 'IKKE INKLUDERT DEN OG DEN OG DEN TELEFONEN' i stor parantes!". Akkurat som de fleste har innsett at jaget etter høyere antall megapiskler på mobilkameraer ikke lenger er noe vits da det er helt andre aspekter som er viktig for bildekvaliteten. Dette gjelder telefonen som allerede har oppnådd 1080P, ikke telefoner som fortsatt sitter på 720P (noe Android-telefoner har gjort siden 2011). Det kan også være at iPhone vurderes på et litt annet grunnlag enn hva Androidtelefoner gjør? Ettersom dette er det eneste reelle nye alternativet for iOS-brukere der ute, så kan det jo være at det vurderes på et noe annerledes grunnlag enn hva Android gjør da det er to noe forskjellige plattformer? Hva av spesifikk teknologi er det du savner, som du mener burde og skulle ha vært tilstede her? Vel, som han allerede har nevnt, bør den få trekk for oppløsning. I tillegg er telefonen ekstremt overpriset sammenlignet med konkurrentene. Du har også flere tester som viser at iPhone har ganske middelmådig og skuffende batteritid. Alle disse viktige faktorene bør føre til at man i det minstre trekker karakteren ned til 7/10. Og da har jeg ikke tatt med hvor lang vei iOS fortsatt har å gå i å ta igjen (eller 'kopiere', hvis jeg skal snakke motpartens språk) Android i viktige funksjoner og muligheter, eller at telefonen har en kameralinse som stikker ut. At vi sitter her med en telefon som innehar den samme teknologien som Android-telefoner introduserte for over 2 år siden (som i mobilverdenen er ganske lenge), og fortsatt har klare mangler og problemer, gjør 9/10 karaktergivning skandaløst. Rett og slett skandaløst. Rettferdig (og ganske så generøs) karakter: 7/10 Endret 23. september 2014 av La Menthe 23 Lenke til kommentar
FB.010850063019720 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 https://www.google.no/search?q=nexus+4+iphone+6&rlz=1C1PRFC_enNO603NO603&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=ky0hVPXuMeW7ygO4oIGoBw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1600&bih=799#facrc=_&imgdii=_&imgrc=WYGx9UHVPvmWWM%253A%3BhkZ7oErmx7txuM%3Bhttp%253A%252F%252Fcdn.bgr.com%252F2014%252F09%252Fiphone-6-nexus-4.jpg%253Fw%253D624%2526h%253D424%3Bhttp%253A%252F%252Fbgr.com%252F2014%252F09%252F10%252Fiphone-6-vs-android-specs%252F%3B624%3B425 det er alt jeg har å si. Denne telefonen er grei nok, men prisen du betaler for det du får er vanvittig. 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 FB: det kan du jo gjerne si, men det er en helt annen ytelse i iphone6 enn i nexus4. Bare fordi ting har vært på andre produkter før, betyr det ikke at iphone6 er et likt produkt som nexus4. Er enig i at prisene er absurde, men det blir en annen sak. 1 Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) 1: Reporter som drar til London for å ligge i kø. 2: Ikke støtte for MicroSD kort 3: Svindyr å kjøpe med mer minne 4: 2010 oppløsning på skjermen (Noe som iMenigheten selvfølgelig syns er BRA....). 5: Utstikkende kamera (Noe som irriterer meg grenseløst på min HTC One X). 9/10??? Endret 23. september 2014 av LoveAmiga 8 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Terningkast? Den fikk 9/10. 2 Lenke til kommentar
Nico84 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Gjør sjekk mot Xperia Z3 på GSM Arena med "compare phones" så ser dere at teknisk sett er Iphone 6 totalt underlegen en Xperia Z3. Jeg får lyst til å spy av slike anmeldelser som er skrevet av folk fra Apple menigheten. Endret 23. september 2014 av Nico84 5 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Nico: ta heller å se på benchmarks og se at iphone6 gjør det ganske så skarpt. Og Z3 fikk høyere score også av Amobil, som Allistair sier under her. Syntes reviewen var helt fair, selv. Les de dypere reviews av GSMArena feks og displaymate og div kameraentusiaster osv, da får man et litt bedre syn på ting enn å lese spec-lister uten kontekst. Endret 23. september 2014 av Slai 4 Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Gjør sjekk mot Xperia Z3 på GSM Arena med "compare phones" så ser dere at teknisk sett er Iphone 6 totalt underlegen en Xperia Z3. Jeg får lyst til å spy av slike anmeldelser som er skrevet av folk fra Apple menigheten. Og Z3 fikk høyere score her på amobil også. Lenke til kommentar
Daily-Drifter Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 gleder meg til note 4 vs iphone plus showdown. dere må ha en versus artikkel på det!!!! 3 Lenke til kommentar
fjarle Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Daily-Drifter: Det vil nærmest være unaturlig å ikke sette de to head 2 head, så det kommer nok Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg