Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6

Anbefalte innlegg

Personlig liker jeg ikke anbefale iphone til venner og bekjente fordi jeg mener prisen er for høy i forhold til WP dersom jeg vet bruken deres ikke krever mer. Noe den som regel ikke gjør. Men der stopper det egentlig.

Vi kan vel egentlig være enig om at det burde være flere med wp der ute :)

Ellers er vi så vanvittig privilegert i dettan rike landet at det ikke er no problem å kjøpe telefon til 7-8000,- kr for 80-90% av oss som bor her.

hva med dem som kjøper dem selv om de egentlig ikke har råd ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de 2 argumentene blir jo brukt til det kjedsommelige også når en har funnet ut at telefonen ikke funger til det brukeren har tenkt å bruk den til , nesten som noe skal tvinges til like telefonen.

heldigvis skjer det ikke ofte

Flere argumenter går jo igjen fra "begge sider" stort sett hele tiden om hva som fungerer best, men de argumentene blir jo hverken dårligere eller svakere for de som har funnet det de liker best og dekker deres behov på best mulig måte......

At det er kjedelig lesing ser jeg også, men det gjelder jo uansett fra hvilken side en ser dette på. Men en behøver jo ikke være usaklig og omtrent "angripe" andres valg og synspunkter av den grunn synes jeg........

Behov og brukervennlighet blir verdsatt fra begge hold, men det er jo en stor forskjell på hva de er for den enkelte bruker. Så en enighet kan vi aldri ende opp med, det vet jeg godt, og det ønsker hverken produsenter eller vi som kjøper produktene deres heller.

Men uskalige meningsytringer som at noen må være dumme for å ha valgt et visst produkt/plattform (uansett hvilke det er snakk om) er jo ikke akkurat et godt utgangspunkt for en videre saklig diskusjon, etter min mening.

Endret av fotonisse
Lenke til kommentar

Det er vel kanskje det mange Android eiere plages av? At ingen telefoner fra den kanten får i nærheten av oppmerksomheten som iPhone ? :p

Å lage oppstyr rundt nye Apple slipp greier Android fans fint selv, foruten om den vanlige kø-galskapen en ser rundt om i hele verden.

Lenke til kommentar

Moto X (2014) er jo en telefon som burde fått mer oppmerksomhet i Norge, flott design, mulighet for bakside i både autentisk skinn og treverk, samme spesifikasjoner som øvrige toppmodeller innen Android, flott skjerm og kjører stock Android! Uten tvil det beste alternativet innen Android per dags dato spør du meg, men får jo ikke noe oppmerksomhet i Norge i det hele tatt. Her i Norge forguder vi Sony Xperia Z3 og Samsung Galaxy S5, men internasjonal presse ser jo ut til å mene at Moto X (2014) overgår begge disse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Moto X (2014) er jo en telefon som burde fått mer oppmerksomhet i Norge, flott design, mulighet for bakside i både autentisk skinn og treverk, samme spesifikasjoner som øvrige toppmodeller innen Android, flott skjerm og kjører stock Android! Uten tvil det beste alternativet innen Android per dags dato spør du meg, men får jo ikke noe oppmerksomhet i Norge i det hele tatt. Her i Norge forguder vi Sony Xperia Z3 og Samsung Galaxy S5, men internasjonal presse ser jo ut til å mene at Moto X (2014) overgår begge disse.

De fleste ønsker vel god batterikapasitet, og det er vel kanskje ikke så rart? ;)
Lenke til kommentar

WP og for den saks skyld. Bør absolutt trekkes mer frem for folk.

Nja, er ikke helt enig her. I all den tid Windows Phone har så store hull i apputvalget, og veldig mye av det som er der er såpass råttent som det er og sjeldent blir oppdatert og vedlikeholdt så er det greit å ikke anbefale dette til folk flest. Du må ikke undervurdere hvor populært og relevant det er med apps i dagens mobilmarked, selv for mor og bestemor..

Og Windows Phone samarbeider ytterst dårlig med Googletjenester (mye takket være Google..) og dette r noe fryktelig mange baserer seg på anno 2014. Så det er såpass mange potensielle fallgruver med Windows Phone at jeg ikke vil anbefale det til andre enn de som er temmelig klare på disse potensielle utfordringene på forhånd.

Windows Phone tilbyr utvilsomt den beste "value for your money" av alle plattformer per dags dato, du kan få noen veldig flotte telefoner til veldig gode priser og kombinert med at Windows Phone er såpass godt optimalisert selv mot svakere maskinvare (noe Android mangler for øyeblikket, men som forhåpentligvis blir bedre med Android L som forhåpentligvis vil bli levert på rimeligere telefoner før det går 3 år..) så blir det et naturlig valg i prisklassen under 3'000 kr, men appsitusjonen og problematikken mot Google er og blir en stor akilleshæl med hele plattformen.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...