Gå til innhold

TEST: Apple iPhone 6

Anbefalte innlegg

Om en moderator skulle gå inn i denne tråden for å slette off topic så blir denne og 90% av resten av innleggene slettet. Er det for mye å forlange at apple eiere og interesserte kan diskutere testen? De andre testtrådene får være i fred, mens en rekke brukere fyller tråden med dritt!

Ja det er tungt å se at apple faktisk ikke lager gode telefoner lenger så derfor burde kun eiere av disse uttale seg da? La oss fjerne åpen debatt rundt et produkt fordi eplefolket denne gang må svelge mer kameler enn før. Skjønner det er vanskelig å debatere denne telefonen når du objektivt ikke kan forsvare prisen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en moderator skulle gå inn i denne tråden for å slette off topic så blir denne og 90% av resten av innleggene slettet. Er det for mye å forlange at apple eiere og interesserte kan diskutere testen? De andre testtrådene får være i fred, mens en rekke brukere fyller tråden med dritt!

Ja det er tungt å se at apple faktisk ikke lager gode telefoner lenger så derfor burde kun eiere av disse uttale seg da? La oss fjerne åpen debatt rundt et produkt fordi eplefolket denne gang må svelge mer kameler enn før. Skjønner det er vanskelig å debatere denne telefonen når du objektivt ikke kan forsvare prisen.
å nei du! Diskusjon rundt testen og produkter er helt ok. Men ikke en side om eventuelt anandtech er kjent eller ikke. Samtidig blir det lite mulighet diskusjon når trådene om apple/iphone fylles av LoLz14åringer som ikke klarer å diskutere på en normal måte, men som er mer ute etter å trolle. Heldigvis er det største trollet borte fra forumet, men det er noen igjen.
Lenke til kommentar

Det er den nok ja, men bare vær forsiktig med den så går alt bra. Problemet oppstår når du bøyer deg/sitter, og selv om dette kan være veldig slitsomt å passe på i lengden så er det ikke verdens største problem. Sjansen for at den faktisk blir bøyd er svært liten, og jeg tror at dette kun gjelder amerikanske modeller av telefonen eller noe slikt, for er langt fra alle som har opplevd dette. Dette er litt sånn som med blue light of death før PS4 lanseringen her i Norge. Om den faktisk bøyer seg, har du uansett reklamasjonsrett.

........

Oja, forresten! Problemet gjelder mest iPhone 6 Plus, men noen få har opplevd det med iPhone 6. Om det skjer med iPhone 6 er det så minimalt at du ikke vil legge merke til det. Men er det ikke litt kjekt hvis telefonen begynner å slite med et eller annet (begynner å bli sein eller noe slikt), og så plutselig bøyes den i lommen din? Ny telefon da...

Du får ha meg unnskyldt, men dette ble for dumt. Reklamasjonsrett om du bøyer mobilen? Glem det. Da har du tilført en ytre kraft og garantien borttfaller.

Og at dette bare skjer med USA-modeller? Glem det. De produseres samme sted, med samme materialer etc. Det er bare det at salget i Europa ikke har gått i gang i samme grad som USA ennå.

Her kan det virke som om Apple har gjort altfor dårlig jobb med testingen av disse iphones. Og heller prioritert tynne telefoner fremfor solide.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo godt mulig at apple har gått på en blemme her. Men samtidig må vi ikke glemme at det er solgt over 10 millioner iphone 6/6 pluss allerede, et tall som overgår hva de fleste andre noensinne selger av sine telefoner. Nå får jo mange telefonene sine på fredag så i tiden etter vil vi jo kunne få mer hands om, eventuelt ass on experience.

Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å gi denne telefonen terningkast 6 ? den mangler jo både støtte for minnekort, dårligere kamera en mange av konkurrentene i tillegg bøyer den seg, som er en gedigen svakhet! Ikke er den vanntett...En telefon som fortjener terning 6, må ha alt! Det har ikke denne. Så derfor er det vel heller aldri noen som for så høy score på terningen. ..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Dårligere kamera? Mobildrift Bodø, hvor tar du det fra?

En telefon som fortjener 6 (den fikk forresten 9/10, ikke 6) trenger absolutt ikke ha ALT.

Da sliter du. Da må du ha et kamera som er bedre enn 1020/808 på zoom, batteritid bedre enn en gammel nokia, skjerm lik Note 4, kjøre iOS, Android og WP etter ønske, ha HDMI-utgang, USB-OtG, IR-sensor og alt det smådallet der, UV-sensor, osv osv osv.

Det skjer ikke. Hvis det var 6 ville alle telefoner noensinne lagt på 2/6 max.

Du må heller se for deg en graf av samlede kvaliteter som går oppover, og ved et visst kvalitetspunkt treffer den 6. Så justeres dette kvalitetspunktet etterhvert som utviklingen går.

Feilfritt? Såklart ikke. Men dette er ikke en bibel, det er en test. Og tester er guidelines. Et verktøy i din søken etter informasjon til å velge mobiltelefon for deg selv. Og det funker helt greit.

Lenke til kommentar

Gjør litt mer research før dere trekker for Apple sin lighting kabel. Den kan blandt annet levere 12 Watt mot 9 Watt hos USB 3.0, noe som er mer viktigere enn overføringshatighet når den primert blir brukt til å lade.

At en strøm kabel bare passer til et produkt er vel ikke noe nytt verken hos apple eller konkurenter ?

Det er riktig at det ikke er noe nytt hos Apple. De har alltid hatt proprietær lade-/datakontakt. Alle konkurrentene har derimot gått inn for en og samme standard: nemlig micro usb.

Når det er sagt, ser det jo ut til at også vi uten iPhone snart må bytte alle kabler når USB Type C kommer..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dårligere kamera? Mobildrift Bodø, hvor tar du det fra?

En telefon som fortjener 6 (den fikk forresten 9/10, ikke 6) trenger absolutt ikke ha ALT.

Da sliter du. Da må du ha et kamera som er bedre enn 1020/808 på zoom, batteritid bedre enn en gammel nokia, skjerm lik Note 4, kjøre iOS, Android og WP etter ønske, ha HDMI-utgang, USB-OtG, IR-sensor og alt det smådallet der, UV-sensor, osv osv osv.

Det skjer ikke. Hvis det var 6 ville alle telefoner noensinne lagt på 2/6 max.

Du må heller se for deg en graf av samlede kvaliteter som går oppover, og ved et visst kvalitetspunkt treffer den 6. Så justeres dette kvalitetspunktet etterhvert som utviklingen går.

Feilfritt? Såklart ikke. Men dette er ikke en bibel, det er en test. Og tester er guidelines. Et verktøy i din søken etter informasjon til å velge mobiltelefon for deg selv. Og det funker helt greit.

Så du mener at en skalering fra 1-10 der 10 er det beste mulige resultat (eller eventuelt en terning med opptil 6 øyne), og hvor man i alle andre tilfeller krever et perfekt og uovertruffet objekt for å nå toppen, skal redefineres for å passe til standarden Apple til en hver tid bestemmer seg for å legge seg på? Hvorfor skal en nier/sekser (9/10 er streng tatt nærmere 5 enn 6, men VG regnet vel med å selge flere aviser med en sekser på forsiden) plutselig henge så lavt?

Enig i at dette ikke er en bibel, men en høyst lite vitenskapelig test av en ganske ordinær mobiltelefon. Men om dette skal fungere som et "verktøy i din søken etter informasjon til å velge mobiltelefon for deg selv", må det jo brukes korrekt. Da må også sammenligningsgrunnlaget mot konkurrerende produkter være oppriktig. Etter min mening er det ikke det her. iPhone 6 får for mange negative vurderinger i teksten til at den fortjener så høy score..

Lenke til kommentar

Jo det er mulig. Jeg sier ikke at taket er der iphone er til enhver tid, bare at toppscore ikke kan være en feilfri mobil.

Klart den kan! Den kan i det minste være en mobil som topper alle grafer, og overgår sine konkurrenter på alle områder. Det er, så vidt jeg kan forstå utifra det jeg har lest, ikke iPhone 6 i nærheten av å gjøre.. :)

Lenke til kommentar

Bskill: da trekker du for mangel på alt mulig rart. Feks fysisk tastatur. Ingen telefon når da opp. Men hvis det er den beste telefonen skal det da være note 3? Z3? 930? 1020? Hvor skal lista legges når preferanser for hva som er hvor viktig er så spredt?

Lenke til kommentar

Det er den nok ja, men bare vær forsiktig med den så går alt bra. Problemet oppstår når du bøyer deg/sitter, og selv om dette kan være veldig slitsomt å passe på i lengden så er det ikke verdens største problem. Sjansen for at den faktisk blir bøyd er svært liten, og jeg tror at dette kun gjelder amerikanske modeller av telefonen eller noe slikt, for er langt fra alle som har opplevd dette. Dette er litt sånn som med blue light of death før PS4 lanseringen her i Norge. Om den faktisk bøyer seg, har du uansett reklamasjonsrett.

Men ja, legg telefonen i jakkelomme når du kan, legg den på et bord når du sitter deg ned, og generelt vær forsiktig - slik er det med alle telefoner, men som sagt tviler jeg på at dette problemet er noe utbredt, da hadde vi jo hørt det fra alle YouTuberne som har en iPhone 6 (eller 6 Plus).

Oja, forresten! Problemet gjelder mest iPhone 6 Plus, men noen få har opplevd det med iPhone 6. Om det skjer med iPhone 6 er det så minimalt at du ikke vil legge merke til det. Men er det ikke litt kjekt hvis telefonen begynner å slite med et eller annet (begynner å bli sein eller noe slikt), og så plutselig bøyes den i lommen din? Ny telefon da. Det blir jo bare dumt for Apple hvis dette problemet er utbredt. For å opplyse deg, iPhone 5 og iPhone 5S samt mange andre telefoner har hatt disse problemene, men selv har jeg aldri opplevd noe selv om jeg har hatt mange av telefonene som har vært berørt av slike problemer. Merkelig, men media tar litt godt i i artikler for å få visninger :) Men det er dumt for Apple at de klarer å kødde til slikt. Helt sykt at de ikke klarer å sjekke dette før lanering, men alle gjør vel feil.. og dette kommer fra en STOR Apple/iPhone fan..

Dessverre, jeg ser ikke det for meg. Du kommer med en telefon som er klart å bli bøyd, du kommer garantert til å ikke fo noe reklamasjon på dette, da Norge er utrolig teite på slike ting.

"Men ja, legg telefonen i jakkelomme når du kan, legg den på et bord når du sitter deg ned, og generelt vær forsiktig - slik er det med alle telefoner"

Absolutt ikke! Har aldri vært borti problemer med at en telefon kan bøyes, knekkes whatever med å ha den i front lomma! Har hatt s2,s3,note3,htc one m8,iphone4,4s,5,htc desire,desire hd, lg o4x hd, lg g2, nexus 5,nexus 4 og fler. Ingen av dem har hatt tegn te noen som helst knekk/bøy. E har dem alltid i front lomma, det at du må behandle telefonen som glass blir for teit. Selvfølgelig måtte jo ifansa bortforklare å beskytte denne STORE feilen.

Er flere på youtube, og tv2 har også skrevet artikkel om det. Så det er synd for dere som skal ordne dere iphone 6+, som da må behandle den som glass menst vi andre behndler telefoner slik de skal behandles. Som en telefon! legg den i lomma utenom å tenke på at "omg den kan bøyes, sitt forsiktig nå rolig, sett telefonen i jakka isteden, omg fort deg legg den på bordet før du setter deg osv"

Men for all del, kan jo være at dette er fåtall, men det skjer, og det med kun å ha den i lomma, haha.

Men for øvrig gjelder det mest iphone 6+, og det er ingen unskyldning for at den er stor så sånt skjer osv osv. Dette er apple! Det samme gammle argumentet man har hørt siden iphone 4 er nå noe forbaska tull!

"kvalitet, du betaler for kvaliteten og blah blah blah"

Have to break it to you, denne gjelder ikke lengre. Og det kommer som en stor overaskelse da iphone 5 var min favoritt, selv om jeg hadde mye problemer med den. Men utseende og design messig den beste telefonen fra apple te nå.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Hvordan er det mulig å gi denne telefonen terningkast 6 ? den mangler jo både støtte for minnekort, dårligere kamera en mange av konkurrentene i tillegg bøyer den seg, som er en gedigen svakhet! Ikke er den vanntett...En telefon som fortjener terning 6, må ha alt! Det har ikke denne. Så derfor er det vel heller aldri noen som for så høy score på terningen. ..

Altså e skal være enig i manglene skulle vært en stor minus-

Å e ville også satt telefonen te ca 5r, men kameraet er faktisk veldig bra og er bevist mange ganger på flere tester. Så dessverre så er jeg ikke enig her.

Lenke til kommentar

å nei du! Diskusjon rundt testen og produkter er helt ok. Men ikke en side om eventuelt anandtech er kjent eller ikke. Samtidig blir det lite mulighet diskusjon når trådene om apple/iphone fylles av LoLz14åringer som ikke klarer å diskutere på en normal måte, men som er mer ute etter å trolle. Heldigvis er det største trollet borte fra forumet, men det er noen igjen.

Greit da misforsto jeg, beklager å gå så hardt ut men jeg er skikkelig skuffet over iphone 6 og ihvertfall at den ikke blir møtt med hardere kritikk når den på ingen måte er konkurransedyktig lenger. Og mtp det apple gjør med nfc så er det stygt.

Lenke til kommentar

Det er jo godt mulig at apple har gått på en blemme her. Men samtidig må vi ikke glemme at det er solgt over 10 millioner iphone 6/6 pluss allerede, et tall som overgår hva de fleste andre noensinne selger av sine telefoner. Nå får jo mange telefonene sine på fredag så i tiden etter vil vi jo kunne få mer hands om, eventuelt ass on experience.

Det et lite i forhold til android telefonene, med s5 i spissen. Sorry ikkeno med dette er imponerende.

Lenke til kommentar

Bskill: da trekker du for mangel på alt mulig rart. Feks fysisk tastatur. Ingen telefon når da opp. Men hvis det er den beste telefonen skal det da være note 3? Z3? 930? 1020? Hvor skal lista legges når preferanser for hva som er hvor viktig er så spredt?

Så en telefon som er konsekvent dårligere enn alle du nevnte på alle punkter og er dyrere skal få toppscore? Den har ikke god byggekvalitet lenger heller.

Lenke til kommentar

Jo det er mulig. Jeg sier ikke at taket er der iphone er til enhver tid, bare at toppscore ikke kan være en feilfri mobil.

Telefonen har 2012 spesifikasjoner og er i tillegg elendig bygd. Da fortjener den på ingen måte toppscore når prisen er ufattelig høy.

Ja telefonen har kanskje noe man så i mobiler i 2012. Men det betyr alldeles ikke at det er en dårlig telefon fordi om?

Det er som å si at min g3258 er bedre enn i5 fordi den er ny og yter bedre i veldig få tester.. You get the point.

Specs er ikke alltid det som gjelder, å det har vi sett flere ganger med iphone.

Selv skulle jeg heller hatt minnekort plass, ny utgave av iphone 5 sort å ikke denne, et kamera som ikke stikker ut, jailbreak(ingenting med selve telefonen å si), 1080p skjerm 4.7"+.

NB!!! Ny fiks er ute for iphone 6+ brukere!!!

https://pbs.twimg.com/media/ByS6qrkIYAAKrO2.jpg:large

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...