Slai Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Mulig, jeg har ikke lest reviews av iPhone der. Lenke til kommentar
hekatombe Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg bare fatter ikke hvordan noen kan bruke så mye penger på søppel, Apple, Samsung eller whatever. 5-6k for en sånn fjåsefjøl? Tillat meg å finne tak i litt verktøy, Cat B15Q - Koster under halvparten av en iPhone6 og gjør i grunn en bedre jobb, særlig etter å ha vært en tur i vannet, blitt "bøyd" i bukselommen (stakkars låret ditt) eller hatt seg en runde i asfalten og sparket bortover. Uansett hva folk måtte mene om utseendet og at den ikke er "papirtynn" type "æsj-jeg-kan-kjenne-den-i-bukselommen" og har gigantisk skjerm med superflottpansermegatoppersoppløsning: Eller enda bedre: Cat B100 - Til halve prisen av en B15Q og 1/5 av prisen for en iPhone6. Særdeles lite "smartfunksjoner", men du døttan dæsken steike fjonpungen så godt den gjør jobben sin. Ligger nok litt bedre i hånda enn både B15Q samt en iPhone6, særlig S-utgaven. 1 Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Hva i allverden er alle de dingsene under skjermen? Er det.........knapper med tall og bokstaver på? Jøss, det var lenge siden Endret 24. september 2014 av PL610 Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå er vel ikke amobils representant i disse programmene akkurat helt upartisk heller. Sjekk heller hva de seriøse sidene ellers sier. Da er det ingen som er helt upartisk, for noe har man for eller i mot alle selskap Derfor trenger man tester som behandler alle telefoner likt men det kommer aldri til skje siden de også har forskjellige egenskaper hvordan skal man få til en upartisk test som tar hensyn til alle ønsker og brukermønstre ? Derfor ser man på de største, mest seriøse aktørene og ser hva slags testresultater de får, da har man et ganske bra utgangspunkt. De punktene der de er enige kan man ta for god fisk. Amobil er desverre ikke en av de største, selv om de har ett og annet godt poeng i testene sine. Hvis f.eks androidcentral har testet iPhone, kan man sikkert regne med at den er partisk, samme, bare motsatt med appleinsider. Det gjelder å finne de mest upartiske sidene som f.eks www.anandtech.com Skal du bare referere til steder nesten ingen vet eksisterer ? De blir ikke oppfattet som mere seriøse Ingen av de personene som tester vil være helt upartiske selv om de kan kompenseres for til en vis grad ( spesielt hvis det er fler som gjør samme test ) Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Mulig du ikke har hørt om dem, men de er ganske kjente der ute i verden, og jo anandtech går for å være blant de mest seriøse. Når man utformer en testprotokoll kan man fjerne mye synsing og "fanboyisme" og man kan få rimelig upartiske tester som tester alle produkter tilnærmet likt. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hehe, hvem har vel IKKE hørt om de sidene? Om man er over snittet interessert i mobiler ihvertfall 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hekatombe: synd de ikke gjør det verktøyet mitt skal gjøre, ellers var de jo fine. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Hehe, hvem har vel IKKE hørt om de sidene? Om man er over snittet interessert i mobiler ihvertfall Hvis man er teknisk interesser , kanskje . jeg har en del interesserer , bl.a. for elektronikk og data , men det mye jeg ikke vet om - bl.a. mange av de test steden dere referer til hele tiden men nå er jo flesteparten ikke så interessert i dette , ikke nok til at de vet om såkalte seriøse steder i utlandet det er jo helt andre ting folk vil bruke telefonen sin til en å hele tiden sameline den men det andre bruker Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Skal man kjøpe telefon, bør man undersøke litt før man kjøper. Jo mer man undersøker, jo bedre vil telefonen man velger passe egen bruk. Derfor er det idiotisk å stole blindt på mobilselgere, en eneste norsk test osv. Norge er et lite land fullt av nisser med bastante meninger, det trenger man ikke gå lenger enn til dette forumet for å se Derfor kan det lønne seg å lete opp de mest seriøse sidene man kan finne og se hva de sier om produktet. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Som jeg så så hjelper det ikke hvor seriøs en nettsidene for forbrukerelektronikk er når man ikke vet om at den eksisterer Det heter at google er din venn for å finne nettsider ( for sjekke forskjellige tester ) men det hjelper forsatt ikke noe når man ikke har noe å søke etter , eller når man ikke klarer skille de forskjellige testene fra hverandre Dessuten har man jo forskjellige ting man vektlegger , derfor vil en hvilke som helst test ikke være like "seriøs" for alle uansett hvor seriøs test-firmaet er Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Som jeg så så hjelper det ikke hvor seriøs en nettsidene for forbrukerelektronikk er når man ikke vet om at den eksisterer Det heter at google er din venn for å finne nettsider ( for sjekke forskjellige tester ) men det hjelper forsatt ikke noe når man ikke har noe å søke etter , eller når man ikke klarer skille de forskjellige testene fra hverandre Dessuten har man jo forskjellige ting man vektlegger , derfor vil en hvilke som helst test ikke være like "seriøs" for alle uansett hvor seriøs test-firmaet er Du beviser virkelig mitt poeng i den andre tråden. Folk som ikke vil ha Apple, er de som skriker høyest - i Apple tråder. 2 Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ja, hvis du er helt blank på hva du driver med og ikke klarer google deg til relevante tester er det klart at du ikke syntes enkelte sider er seriøse, mest fordi du neppe har grunnlag for å vurdere seriøsiteten deres pga manglende kunnskap på feltet du leser om, i dette tilfellet mobiltelefoner. Hvis jeg skulle kjøpt meg nytt musikkanlegg til stua, feks, hadde jeg først søkt opp dette forumet (siden jeg vet det finnes) og sagt ca hva jeg tenker prismessig og i lay mans terms forklart hva jeg ønsker bruke det til. Etter kort tid vil jeg få svar om anbefalinger, og etter det har jeg noen håndfaste produkter å google reviews på. Så leser jeg en god del av disse, hvor det ofte nevnes mot slutten "i samme klasse"-produkter som kan være greit å ta en titt på. Hvis jeg er enda litt mer grundig googler jeg produktene for å se om det er noen hyppige feil med dem. Til slutt spør jeg igjen kunnskapsrike folk, ofte på dedikerte forum, hva de føler om de valgene jeg sitter igjen med selv etter å ha lett litt og lært mye i prosessen. Enten finner jeg en vinner der og da, eller de foreslår noe jeg ikke har tenkt på enda som alternativ, og da går den også inn i søkemotoren og samme prosess. Hvis jeg ikke vet OM feks dette forumet og bare sitter hjemme HELT blank og tenker "jeg vil ha musikkanlegg", vil jeg like fullt spørre venner som er mer kyndige enn meg om tips til gode kilder, og dermed finne dette forumet. Eller bare google "hifi forum" eller noe slikt og karre meg til det. Hvis jeg IKKE GIDDER noe av dette, googler jeg "musikkanlegg best i test 2014" eller noe og bare velger det første og beste. Da vektlegger jeg jo ingenting og er en dust. Og da vet jeg ikke om disse nettsidene som ville vært fornuftig å vite om når det gjelder musikkanlegg. Og det er jo på min kappe. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 poenget er hvordan skille ut seriøsiteten til de forskjellige testene og hvordan finne frem til dem jeg ikke om du helt forsto hva jeg ville frem til , for det kan virke slik hvis man ikke kjenner til tester av elektronikk så søker man på f.eks : beste mobil 2014 men da må det være være lagt tester for 2014 Siden man er ukjent med slike tester så velger man nok det som kommer først i liste uten at man er i stand til å vurdere hvor seriøst testen er her gir du inntrykk av folke som ikke gidder å søke er lit late . det er ikke slik det er , når man ikke er i stan til skille det ene fra det andre de testene jeg har sett ( du vil påpeke at det finne de som er mere seriøse ) sammenligner bare noe få telefoner med verandadører , og ofte mangler det en del telefoner. Det som ikke blir gjort er sammenligne ny og gammel modell for se hva som er endret Lenke til kommentar
Slai Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Det er ekstremt mange note 3 vs note 4 comparisons, feks, og de fleste tester måler en modell mot forgjengeren? Jeg forstod godt hva du mente, det virker som om jeg ikke gjorde det muligens fordi jeg ikke klarte forklare meg godt nok i svaret. Jeg tror ikke de nødvendigvis er late, men bare ignorante til hvordan finne et svar man ønsker. Min metode over funker veldig bra for meg. Det tar tid, men man øker i kunnskap under prosessen og ender som regel opp med et godt produkt som passer ens formål. Jeg har feks null peil på tv, så skulle vi ha ny tv og i løpet av to timer på nettet fant jeg ut at Phillips lager særs gode skjermer til film, som et eksempel på en av tingene jeg så etter, og endte opp med en Phillips 55pfl7108s som jeg fikk til en veldig god pris. Et godt tips er jo å ikke søke på norsk, men på engelsk. Men hovedpoenget mitt er at hvis det er viktig for deg å finne et godt produkt er det null problem å finne tester som er relevante, du må bare lese mange tester og se hvilke punkter de er uenige seg i mellom på, og deretter kan du lett finne tilbakemeldinger fra brukere på dedikerte fora som gir en pekepinn på hva som er sant og ikke, og om ønskelig spesifikt søke opp informasjon om teknologien bak de punktene som er splid om (feks ghosting i en skjerm; hva er det og hva er viktig å se etter?) osv. Gidder man ikke undersøke ordentlig får man ikke like godt innblikk i hva man kjøper. Å finne reviews er bare en liten del av prosessen for en kjøper som er grønn på feltet. Å isolere de nøytrale testsidene blir en liten bit av dette. Og det er så enkelt som å spørre litt rundt. Endret 24. september 2014 av Slai Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Om en moderator skulle gå inn i denne tråden for å slette off topic så blir denne og 90% av resten av innleggene slettet. Er det for mye å forlange at apple eiere og interesserte kan diskutere testen? De andre testtrådene får være i fred, mens en rekke brukere fyller tråden med dritt! Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Nå funger det ikke alltid slik , for en del av dem som ønsker å kjøpe seg et god produkt har egentlig ikke så mye peilig på alle begrepene som brukes man har dem som aldri klarer å bestemme seg helt. de man bar vente til den nye modellen er teste , men før det er det komme en ny modell fra annen produsent som må testes o.s.v selv har jeg mine formeningen om hva som er et bra merker på enkelte produkter likevel hører man ofte om uenigheter her Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Iphone 6+ brukere er dem som kommer te å ha mest problemer med denne bøyinga. Her beviser de bare at "dyrt" betyr ikke alltid kvalitet. er fult klar over at dette er unormalt. MEN iphone 6+ blir bøyd av å være i lomma! frontlomma ikke baklommen. Så Da for meg er dette en totalt fiasko til åvære apple. Å nå skjer det noe med ios 8 i tillegg! De kan heldigis for iphone brukere fikse ios8 feilen, men kommer te å ta litt tid før de klarer å¨fikse den veldig dårlige byggekvaliteten som gjør at 6+ bøyes :/ Endret 24. september 2014 av Mikkis2k Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Er denne også bøyelig ved vanlig bruk? (Altså av å ha den i lomma) Lenke til kommentar
cannibalguppy Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Iphone 6+ brukere er dem som kommer te å ha mest problemer med denne bøyinga. http://www.youtube.com/watch?v=IROcoJeVfSI Her beviser de bare at "dyrt" betyr ikke alltid kvalitet. er fult klar over at dette er unormalt. MEN iphone 6+ blir bøyd av å være i lomma! frontlomma ikke baklommen. Så Da for meg er dette en totalt fiasko til åvære apple. Å nå skjer det noe med ios 8 i tillegg! De kan heldigis for iphone brukere fikse ios8 feilen, men kommer te å ta litt tid før de klarer å¨fikse den veldig dårlige byggekvaliteten som gjør at 6+ bøyes :/ Jeg sliter med at dette blir akseptert. At den kan bøyes sånn når den er såpass dårlig(hw messig, ikke i bruk) og latterlig dyr får meg til å bli skuffet over folk som kjøper den. Denne gangen er tilogmed byggekvaliteten dårlig så der forsvant det beste argumentet for denne utdaterte modellen. Lenke til kommentar
S1mon Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Det er den nok ja, men bare vær forsiktig med den så går alt bra. Problemet oppstår når du bøyer deg/sitter, og selv om dette kan være veldig slitsomt å passe på i lengden så er det ikke verdens største problem. Sjansen for at den faktisk blir bøyd er svært liten, og jeg tror at dette kun gjelder amerikanske modeller av telefonen eller noe slikt, for er langt fra alle som har opplevd dette. Dette er litt sånn som med blue light of death før PS4 lanseringen her i Norge. Om den faktisk bøyer seg, har du uansett reklamasjonsrett. Men ja, legg telefonen i jakkelomme når du kan, legg den på et bord når du sitter deg ned, og generelt vær forsiktig - slik er det med alle telefoner, men som sagt tviler jeg på at dette problemet er noe utbredt, da hadde vi jo hørt det fra alle YouTuberne som har en iPhone 6 (eller 6 Plus). Oja, forresten! Problemet gjelder mest iPhone 6 Plus, men noen få har opplevd det med iPhone 6. Om det skjer med iPhone 6 er det så minimalt at du ikke vil legge merke til det. Men er det ikke litt kjekt hvis telefonen begynner å slite med et eller annet (begynner å bli sein eller noe slikt), og så plutselig bøyes den i lommen din? Ny telefon da. Det blir jo bare dumt for Apple hvis dette problemet er utbredt. For å opplyse deg, iPhone 5 og iPhone 5S samt mange andre telefoner har hatt disse problemene, men selv har jeg aldri opplevd noe selv om jeg har hatt mange av telefonene som har vært berørt av slike problemer. Merkelig, men media tar litt godt i i artikler for å få visninger Men det er dumt for Apple at de klarer å kødde til slikt. Helt sykt at de ikke klarer å sjekke dette før lanering, men alle gjør vel feil.. og dette kommer fra en STOR Apple/iPhone fan.. Endret 25. september 2014 av S1mon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg