matchfacts Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) For å avklare først: Jeg har ikke inngått denne avtalen, har ved tidligere tråd konkludert med at jeg personlig ikke kan stilles ansvarlig. (et Felles prosjekt). Det er også uenighet om hele beløpet skal betales av forskjellige årsaker, og disse er relevante årsaker. Jeg ble kontaktet av kreditor, og betalte først en sum av det totale beløpet på vegne av resten av gjengen. (Det viste seg senere at dette var privatkonto.) Jeg blir nå "truet" om å få tilsendt faktura til meg personlig, (+ 25% moms lagt på) med mindre jeg betaler halvparten av resterende sum til samme kontonr. Dette provoserer meg. Prisen ble aldri oppgitt som ekslusiv moms, og her er dette etter min mening også snakk om svart arbeid. Har noen tips, eller annet? Kan selvsagt betale, men føler jeg svelger en del kameler ved å la denne kreditoren vinne på bakgrunn av denne useriøsiteten. Endret 23. september 2014 av ilpostino Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det er da ikke så mye annet å gjøre enn å enten betale eller ikke betale. Om du ikke er ansvarlig skal du ikke betale, om du er ansvarlig må du betale forsinkelsesrenter i tillegg. Dette mener du jo å ha fått svar på et annet sted, og da er det ikke så mye mer å si. Du kan selvfølgelig tipse skatteetaten om det du mener er svart arbeid, om det får deg til å føle deg bedre. Mulig det er noen brudd på god inkassoskikk her også, men personlig ville jeg bare sagt at han får møte deg i forliksrådet. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Men dersom man betaler penger slik uten at det er regnet mva av det er man vel som betaler plutselig ansvarlig for arbeidsgiveravgift og skattetrekk? Det vil jo ikke være noen god deal for trådstarter.. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Står strengt tatt ikke hva slags tjeneste det er snakk om, men det kan godt være trådstarter er ansvarlig for slikt. Det vil han imidlertid være uavhengig av om han faktisk betaler, hvis det er slik at han faktisk skylder disse pengene. Altså, å ikke betale skjermer han ikke mot slike krav om det ikke skjermer han mot hovedkravet. Lenke til kommentar
matchfacts Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Takk for svar. Bes om at denne tråden slettes Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Siden TS slettet innholdet i førstepost har jeg gjenopprettet dette innholdet. Tråden låses slik at ingen kan redigere den lenger. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg