Gå til innhold

Vurderer ny pc!

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å bytte ut min gamle gaming stasjonære pc så da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg å finne tilsvarende ytelse i dag som jeg hadde da jeg kjøpte den?

Tror at mitt hovedkort/grafikkort begynner å bli sliten etter å ha stått på 24/7 bortsett ifra oppdateringer.

Hovedkort: ASUS P6T DELUXE V2

CPU: I7 920 GHz: 2,7

Ram: 6GB DDR 3

Harddisk:

Byttet ut til SSD så 240x2 Samsung Evo, 840. Disse blir med videre til den nye!

1 TB gammel harddisk.

Trenger ikke netverks kort. Har USB adapter.

Grafikkkort: GTX 275 med 1 GB

Tenkte kanskje å forsette med windows 7 men vurdere å kjøpe windows 8.

Har aldri hatt bluescrenn på denne pcen! Har hatt den en del år nå!

Så noen ideer? Jeg har tenkt på en pakke, men glemt delene akkurat nå så kommer tilbake med mine ideer!

Takker imens!

Edit:

Vil ikke ha AMD prossesor, vil ha I7. Har vurdert 760 GTX. Denne pcen kostet vel cirka 14 k når jeg kjøpte den ny. Så den nye ligger på cirka der eller lavere :)

edit 2:

Noe sånt cirka, hva ville dere eventuelt byttet ut?

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10907

(De endringene jeg gjorde i linken ble ikke med.. ) Men kompierte det jeg endret til.

SteelSeries QcK mousemat,
NZXT Phantom Big Tower Hvit
Corsair CX 750W PSU
MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150
Intel Core i7-4790K
Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler
HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB
Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Samsung DVD Writer, SH-224DB
MS COA Win 8.1 Nordic

Endret av Andzel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vurdere å bytte ut min gamle gaming stasjonære pc så da lurer jeg på om dere kan hjelpe meg å finne tilsvarende ytelse i dag som jeg hadde da jeg kjøpte den?

Tror at mitt hovedkort/grafikkort begynner å bli sliten etter å ha stått på 24/7 bortsett ifra oppdateringer.

Hovedkort: ASUS P6T DELUXE V2

CPU: I7 920 GHz: 2,7

Ram: 6GB DDR 3

Harddisk:

Byttet ut til SSD så 240x2 Samsung Evo, 840. Disse blir med videre til den nye!

1 TB gammel harddisk.

Trenger ikke netverks kort. Har USB adapter.

Grafikkkort: GTX 275 med 1 GB

Tenkte kanskje å forsette med windows 7 men vurdere å kjøpe windows 8.

Har aldri hatt bluescrenn på denne pcen! Har hatt den en del år nå!

Så noen ideer? Jeg har tenkt på en pakke, men glemt delene akkurat nå så kommer tilbake med mine ideer!

Takker imens!

Edit:

Vil ikke ha AMD prossesor, vil ha I7. Har vurdert 760 GTX. Denne pcen kostet vel cirka 14 k når jeg kjøpte den ny. Så den nye ligger på cirka der eller lavere :)

edit 2:

Noe sånt cirka, hva ville dere eventuelt byttet ut?

https://www.komplett.no/k/config.aspx?ConfigSystemId=10907

(De endringene jeg gjorde i linken ble ikke med.. ) Men kompierte det jeg endret til.

SteelSeries QcK mousemat,

NZXT Phantom Big Tower Hvit

Corsair CX 750W PSU

MSI Z97 GAMING 5, Socket-1150

Intel Core i7-4790K

Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB

Gainward GeForce GTX 770 2GB PhysX CUDA

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM

Samsung DVD Writer, SH-224DB

MS COA Win 8.1 Nordic

Her skal du ta vekk GTX 770 da det finnes ett GTX 970 som yter bedre enn GTX780 og hiver 770 i støvet.

Ellers ville jeg skiftet te et asus hovedkort da disse har jeg aldri hatt problemer med får men veldig mye med MSI sine "mellom" kort.

Ville å byttet kingston SSD til crucial mx100 256GB som er mer for pengene og bedre levetid/plass

Her: https://www.komplett.no/komplett-gamer-premium-i35-gtx970-edition/10946#!tab:extra

Å endre det jeg snakket om + endre strømforsyning og cpu te i7 4790k :)

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar

Eneste fordelen med DDR4 over:

HyperX Savage DDR3 2400MHz 8GB 8GB 2400MHz DDR3 Non-ECC CL11 DIMM (Kit of 2) XMP HyperX Savage

Er du slipper å sette ramhastighet i bios selv, men det går automatisk fordi DDR4 har høyere standard hastigheter og trekker mindre strøm. 1.65 V DDR3 vs 1.2 V DDR4

Lenke til kommentar

Det er bare mindre forskjell i ytelse mellom z97 hovedkort, det er andre teknisker utstyr andre software, andre garanti

Jeg vil anbefale det

i5-4690k er nok du trenger, du får bedre ytelse enn fra ferdigbygget pakke og det er ikke vanskelig å bygge pcer for seg selv. se på youtube eller svar har ;)

DDR4 er ny ting og anbefales til kraftig arbeid- video redigering osv.

Endret av medkorki
Lenke til kommentar

Det er bare mindre forskjell i ytelse mellom z97 hovedkort, det er andre teknisker utstyr andre software, andre garanti

Jeg vil anbefale det

i5-4690k er nok du trenger, du får bedre ytelse enn fra ferdigbygget pakke og det er ikke vanskelig å bygge pcer for seg selv. se på youtube eller svar har ;)

DDR4 er ny ting og anbefales til kraftig arbeid- video redigering osv.

Ser ikke hva du har anbefalt ettersom det kommer til en hvit side med komplett logo ^^. Men skal ha en I7 uansett så I5 blir borte.

Men skal jeg kjøpe I7-5xxx elller I7-4xxx generasjionen? Jeg sitter som sagt med en I7 920 som takler alt jeg driver med i dags dato :). Så er det verdt å legge til litt til for å få 5 generasjonen?

Vurderer å kjøpe en GTX 970 :) bygge pc kan jeg men problemet for tiden er tiden, ettersom jobber 24/7 osv, og for første gang vil jeg ha en ferdig bygget pc om det så må koste litt =p.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke bare starte med å bytte ut GPU til 970 f.eks?

Kan godt tenkes at det vil være vanskelig å forsvare pris VS ytelse om du skal bytte hele maskinen?

3000kr for en GPU, så vil du få en helt annen maskin enn den du har i dag.

Alt du har av HW ellers holder jo mål selv om det ikke er øverste hylle. Ville vurdert det i første rekke var jeg deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

VS er ikke å anbefale i det hele tatt!!!

Ikke alle trenger 1500 W for eksample til htpc eller kontor pc. Så det er ikke på grunn av høy støy nivå fra strømforsyning, når mange bruker høy støy AIO vannkjøling som er ikke mer enn bare crap.

Hva er forskjell mellom 550 W gold+ og 1500 W gold + uten pris? xD

Endret av medkorki
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte kanskje på vannkjøling er det verdt å ha?

Hvorfor ikke bare starte med å bytte ut GPU til 970 f.eks?

Kan godt tenkes at det vil være vanskelig å forsvare pris VS ytelse om du skal bytte hele maskinen?

3000kr for en GPU, så vil du få en helt annen maskin enn den du har i dag.

Alt du har av HW ellers holder jo mål selv om det ikke er øverste hylle. Ville vurdert det i første rekke var jeg deg :)

Men må jeg ikke ha nytt hovedkort for å få 970 GTX =

Lenke til kommentar

VS er ikke å anbefale i det hele tatt!!!

Ikke alle trenger 1500 W for eksample til htpc eller kontor pc. Så det er ikke på grunn av høy støy nivå fra strømforsyning, når mange bruker høy støy AIO vannkjøling som er ikke mer enn bare crap.

Hva er forskjell mellom 550 W gold+ og 1500 W gold + uten pris? xD

1: Han snakker ikke om W, les hva han skriver

2: OEM, du vet vell hva det er?

3: Du er klar over at silver/goldt/plat kun er rating for effektivitet? Ikke nødvendigvis kvalitet mao...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ad1. Yup, men jeg leste bare bra opinion om VS series av coolermaster og det er god valg pris/ytelse.

Ad2. Jeg vet selvfølgelig at det er bare få firmaer som produsere strømforsyninger- Seasonic, FSP, Enermax osv. og andre firmaer kjøpe det fra de. .

Ad3. Yup, men det kan ikke oppnå gode resultater uten god kvalitet.. også viktig er DC-DC utstyr, garanti osv.

Jeg vil ikke prate om 1 eller 2 % mer eller mindre her og der.. Det er bra at mange av strømforsyninger har effektivitet omtrent 90 %, ikke 40 eller 50 ;)

Og med mindre størrelse av prosessor produksjon vi får også mindre effektforbruk og mindre temperatur og mindre støy..

Endret av medkorki
Lenke til kommentar

Ad1. Yup, men jeg leste bare bra opinion om VS series av coolermaster og det er god valg pris/ytelse.

Ad2. Jeg vet selvfølgelig at det er bare få firmaer som produsere strømforsyninger- Seasonic, FSP, Enermax osv. og andre firmaer kjøpe det fra de. .

Ad3. Yup, men det kan ikke oppnå gode resultater uten god kvalitet.. også viktig er DC-DC utstyr, garanti osv.

Jeg vil ikke prate om 1 eller 2 % mer eller mindre her og der.. Det er bra at mange av strømforsyninger har effektivitet omtrent 90 %, ikke 40 eller 50 ;)

Og med mindre størrelse av prosessor produksjon vi får også mindre effektforbruk og mindre temperatur og mindre støy..

http://hardwareinsights.com/wp/corsair-vs450-review/4/

Ville kjøpt den istedet for CX, men ville gått for noe bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...