Malmern Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei, lurer på reglene på ett kortspill som jeg tror heter "Gribb". Det eneste jeg husker er at man skal samle på par, tre og fire like og legge disse i en bunke med billedsiden opp og viss noen har ett likt kort kan man stjele fra de andre. Eks: Jeg har to 4ere på hånden og legger dem i bunken min og personen til venstre for meg også har en 4er når det er denne personens tur kan han/hun stjele mine to 4ere og legge dem i sin bunke. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Ingen som har hørt om Gribb? Google var dessverre ikke til noen hjelp, fikk bare opp en tråd der en lurte på det samme som meg. Lenke til kommentar
Mr. Hermonella Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Tenker du på hopp i vannet? http://www.123kortspill.no/hoppihavet/hoppihavet-help.php Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Nei, man ber ikke om kort fra andre spillere som det gjøres i hopp i havet. Skal prøve å laste opp ett bilde for å demonstrere hva jeg mener. I midten ligger kortbunken, under hver av hendene ligger parene de har samlet med billedsiden opp så alle kan se hva de har samlet. I hånden er kortene de har for øyeblikket som bare de selv kan se. Viss det nå er venstre sin tur kan han stjele 5er paret til nederste spiller og 9et paret til høyre spiller. PS. Jeg vet jeg er dårlig til å tegne, spesielt på nettbrett. Endret 25. september 2014 av Malmern Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Ingen som aner hva reglene er / hva dette kortspillet egentlig heter? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Problemet med sånne kortspill er at de gjerne har ett navn for hvert hus de spilles i. Lenke til kommentar
Malmern Skrevet 26. september 2014 Forfatter Del Skrevet 26. september 2014 Fant ut ett engelsk navn ved å søke "card game where you steal cards",da kom "Thief" opp som virker som ett logisk navn.http://jasongarber.com/blog/2013/02/11/thief-card-gameUnntaket er at vi spiller uten jokere og bruker ikke toere som "wildcards". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå