Gjest Slettet+192837 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei! Det blir matteprøve i morgon, men eg har eit spørsmål; Korleis løyser ein -3x ( i andre) +2? Hvis me berre tar eit tall da, la oss sei 2. -3 ganger 2 i andre + 2. Blir det -3 ganger 2= -6 ganger 6 + 2? Altså -36 + 2? Virker ganske ulogisk for meg at det blir sånn... Setter stor pris på hjelp. Er berre dette som mangler før alt er på plass. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei! Det blir matteprøve i morgon, men eg har eit spørsmål; Korleis løyser ein -3x ( i andre) +2? Hei! Jeg er ikke helt sikker på om jeg skjønner spørsmålet. Mener du hvordan man løser en likningen på formen ? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 -3 ganger 2 i andre + 2. Blir det -3 ganger 2= -6 ganger 6 + 2? Altså -36 + 2? Virker ganske ulogisk for meg at det blir sånn... Setter stor pris på hjelp. Er berre dette som mangler før alt er på plass. Åja, og sånn når vi er inne på det... Det er en forskjell på og . I det første tilfellet er det både og som opphøyes i andre, mens i det andre tilfellet er det kun -leddet som opphøyes. For å ta et eksempel med å velge : ser du forskjellen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+192837 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Ahh, takk. Trur eg kansje skjønner det nå. Var den uten parantes eg meinte ) Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Bare hyggelig. Det er veldig vanlig å surre litt med hva man faktisk skal opphøye i andre i slike situasjoner, så det er viktig å holde tunga rett i munnen. Lykke til i morgen! 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå