Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei Jeg lurer på hvor mye du vil gå opp i uken om du forbrenner 2700 kcal i snitt per dag, men spiser 5000 kcal. Har tenkt å prøve dette en kort periode som et forsøk ville bare ha noen beregninger. Vil drive styrketrening ved siden av slik at det blir en ratio av både muskler og fett. Maten vil være variert og dekke proteinbehovet for muskelvekst Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Da går du opp 2,3 kilo i uken. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Da går du opp 2,3 kilo i uken. Hvordan beregner du det? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hvis det stemmer at det én kilo (1 kilo energi) består av 7000 kalorier, tar vi ditt daglig overskudd på 2300 (5000-2700), ganger det med 7 (siden du spurte om en uke) som blir 16100, og gjør dette kalorioverskuddet om til kilo ved å dividere på 7000 som gir oss 2,3 kilo. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Finnes noen teorier om hva det nøyaktige tallet for kilo-kalorier kan være. 7717 er også et tall som dukker opp i ny og ne. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Finnes noen teorier om hva det nøyaktige tallet for kilo-kalorier kan være. 7717 er også et tall som dukker opp i ny og ne. godt det finnes folk som deg som kan gjøre litt simpel matematikk ! 2,3 kg i uken passer meg bra, men 5000 kcal blir tøft gitt Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Prøv mer mer kalorer ? Blir hjerteinfarkt da:P Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen. Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal). Forskjellen derimot er at han sier han kommer til å supplere en massiv økning i mat med en hel del styrke trening og protein beriket mat. Til trådstarter: Gjør du dette med tanke på tung styrke trening, eller lett stryketrening med cardio i tillegg? Gjør du det med tung styrketrening, kan jeg tenke meg en økning 5-10 kg i vekt i løpet av 3-4 måneder. Du vil se litt større ut, være sterkere, og kanskje du har en liten pondus/carb mage. Tenker du lett styrketrening+cardio hver dag kommer du ikke til å legge på deg betydelig, kanskje litt og bli rippet. Carved. Går du for tung styrketrening, husk beskyttelse av håndledd ettersom du øker vekt, ettersom du lett kan få belastningsskader etter 2 måneder med tanke på musklene dine kanskje kommer til å klare vektene, men ikke håndleddet. Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Skal du ha 5000 kalorier om dagen bø Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen. Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal). Jeg vil tro de 2700 han mener å forbrenne, er fordelt med 2000-2200 av naturlig forbrenning ettersom hans forbrenning er ganske gøy, og så videre 500 gjennomsnittlig daglig grunnet trening. Uavhengig om hvorvidt de numrene stemmer, så tror jeg du (eller jeg) har misforstått hva han mente. Jeg har dog liten tro på at han mente å forbrenne 2700 gjennomsnittlig daglig på trening alene. Dermed blir overskuddet på 2700 daglig, og ikke 300 kalorier. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Skal du ha 5000 kalorier om dagen bø Hvor **** har du det fra? Han går ikke opp 2,3 kilo i uken om han gjør det. Spiste det samme en periode, riktignok ikke hver dag men fortsatt. Han sier jo han planlegger å trene som et helvete ettersom han planlegger å forbrenne 2700 kalorier daglig. Forestiller meg da han planlegger tung markløft, benk, knebøy samt andre styrke øvelser de andre dagene han ikke tar de store øvelsene med tunge vekter med olympia stangen. Klarer han å holde det gående så blir jo inntaket kun på 2300 kalorier etter forbrenningen. Det er drøyt 300 kalorier mer enn man trenger. Inntaket blir altså det samme som en fyr som spiser normalt og behandler seg selv med en liter cola om dagen. (en flaske coca cola ca. 140-150 cal). Jeg vil tro de 2700 han mener å forbrenne, er fordelt med 2000-2200 av naturlig forbrenning ettersom hans forbrenning er ganske gøy, og så videre 500 gjennomsnittlig daglig grunnet trening. Uavhengig om hvorvidt de numrene stemmer, så tror jeg du (eller jeg) har misforstått hva han mente. Jeg har dog liten tro på at han mente å forbrenne 2700 gjennomsnittlig daglig på trening alene. Dermed blir overskuddet på 2700 daglig, og ikke 300 kalorier. Kan bekrefte det toppris sier ! Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Kommer til å trene tung styrke høy rep for hypertrofi med 3 cardioøkter ukentlig i ulike intensitet 20-40 min. Har vært hos lege og gjort undersøkelser på at jeg er i god helse før jeg begynner på dette,da jeg tror det kan slite litt på kroppen:P Lenke til kommentar
Zafford Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Ja, tenkte på flere kalorier. Lenke til kommentar
GeneralUser Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Ja okay, Toppris. My misunderstanding, sorry. Tror dog det kan være vanskelig å trykke i seg 5000 kalorier daglig uten å trene vekk minst 1000, men han om det. Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ja, tenkte på flere kalorier. Tror helt ærlig ikke jeg makter å få i meg mer. Ligger på rundt 3000 nå og føler meg rimelig kvalm store deler av dagen da det er uvant. 5000 kan jeg klare med smartere kaloritett mat Lenke til kommentar
Zafford Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hvor gammel er du, hvor mye veier du og hvor høy er du? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Ja okay, Toppris. My misunderstanding, sorry. No problemo. Tror helt ærlig ikke jeg makter å få i meg mer. Ligger på rundt 3000 nå og føler meg rimelig kvalm store deler av dagen da det er uvant. 5000 kan jeg klare med smartere kaloritett mat Tar du mye i væskeform? Du nevnte i første post at du vil drive med styrketrening, og cardio ble nevnt senere. Er prioriteringen i den rekkefølgen? Kanskje sammenhengende spørsmål: Hvorfor drive med cardio for å redusere dagens overskudd? Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Hvor gammel er du, hvor mye veier du og hvor høy er du? 24, veier ca 59 og er 176. Ift forbrenning har jeg fått daglig behov m trening inkl. av ernæringsfysiolog Lenke til kommentar
Bluehorse Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ja okay, Toppris. My misunderstanding, sorry. No problemo. Tror helt ærlig ikke jeg makter å få i meg mer. Ligger på rundt 3000 nå og føler meg rimelig kvalm store deler av dagen da det er uvant. 5000 kan jeg klare med smartere kaloritett mat Tar du mye i væskeform? Du nevnte i første post at du vil drive med styrketrening, og cardio ble nevnt senere. Er prioriteringen i den rekkefølgen? Kanskje sammenhengende spørsmål: Hvorfor drive med cardio for å redusere dagens overskudd? Pr.idag nei, men må nok mer av kaloriene ved 5000. Cardion er for å komme i form rett og slett Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Du veier 59, og vil bruke cardio for å komme i form? Dette ga absolutt ingen mening. Jeg anbefaler heller på ingen måte å stupe på med 5000 kalorier daglig ved den vekten. Dette kan legen din umulig ha anbefalt. 5000 kalorier daglig er vel strengt talt ment for de få ledende prosentene innen styrketrening, om jeg ikke tar feil. 5000 kalorier daglig ved en vekt på 59, vil du bli feit av. Endret 22. september 2014 av Toppris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå