nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei Håper noen kan hjelpe meg! Mine dager som selvutnevnt datanerd som googler og fikser er tydeligvis over. Eller kanskje det bare er tålmodigheten etter en lang arbeidsdag som skorter. Jeg har en Netgear wireless-n 150 router. Kjøpt billig på Clas Ohlson, men har tikka og gått i cirka to år. I løpet av helga har den plutselig slutta å virke. (Vi har ikke vært hjemme.) Alle lys som skal lyse, lyser - bortsett fra trådløs signallyset. Ingen enheter her hjemme finner nettverket, og kabelen som går til tv'en fra routeren finner heller ingen nettverk. Modemet har Internett og jeg kan surfe med pcen vi kabelen herfra. Jeg trenger ikke link til netgear support og lignende da jeg har sittet i noen timer og prøvd å skjønne selv. Hadde vært fint om noen hadde orka å guide meg step by step. Jeg har kjørt ipconfig men kom meg ikke videre derfra da jeg fikk IP6 eller hva det het. Like før jeg går og kjøper ny router. På forhånd takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Får du logget inn på den med kabel fra pcen? www.routerlogin.net eller 192.168.1.1? 1 Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Nei. Det glemte jeg å skrive. Kommer meg ikke inn på noen av de som står oppramsa. Det var derfor jeg kjørte ipconfig, som jeg ikke ble noe klokere av. Tusen takk for svar! Jeg er tilgjengelig nå om du gidder å følge opp videre. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Vi hadde en elektriker her som slo av og på sikringene en del ganger utover dagen. Også flere ganger rett etter hverandre. Jeg lurte på om dette kunne ha ødelagt noe, men da synes jeg det er rart at den fortsatt lyser og har strømtilgang? Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Den høres død ut, uansett må du fabrikkresette den med strømmen på så den blir svart og booter opp igjen så du skal kunne finnen via IP om den satt seg selv til random nat på lanet da den fungerte. Prøv å sett kabel i en av switchportene også fra pc. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Pcen finner ingenting fra den, verken lokalt eller Internett. Da prøver jeg å resette nå. Må jeg konfigurere den på nytt da? Hvor finner jeg veileder til det? Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Den finner lokal tilkobling. Bare jeg som roter. Jeg har reset'a nå og gikk inn for å sette opp på nytt, men da får jeg 400 Bad request, no request found. Lenke til kommentar
nusperaspa Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Herregud, det var alt som skulle til. Flaut. Takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Så det fungerer nå? Da er det det eneste du bør gjøre endre ssid og passordet /wpa2 Med forbehold om at du bare har en router i huset og resten evt er switcher /ap. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå