Gå til innhold

Data til faren min

Anbefalte innlegg

Heihei!!

Jeg skal bestille en datamaskin til faren min, han skal bruke det kun til e-post, internett, skype og microsoft office.

Jeg har sett på denne som vil koste ham 6740kr:

Støtsikker PC-eske
Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv
Cooler Master B500, 500W PSU
Intel Pentium G3240
ASUS B85M-G, Socket-1150
Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 4GB
XFX Radeon HD 6450 1GB DDR3
Samsung DVD Writer, SH-224DB
Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM
Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0
Logitech Desktop MK120 (Nordic)
Microsoft Office 365 Personal
Norton 360 Attach
MS COA Win 8.1 Pro Nordic
Garanti 3 år - Sende inn

Ser det bra ut?

Jeg driter i hvor avansert det er, bare så det er en data som holder 5år minst.

Kom med tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei!!

Jeg skal bestille en datamaskin til faren min, han skal bruke det kun til e-post, internett, skype og microsoft office.

Jeg har sett på denne som vil koste ham 6740kr:

Støtsikker PC-eske

Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv

Cooler Master B500, 500W PSU

Intel Pentium G3240

ASUS B85M-G, Socket-1150

Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 4GB

XFX Radeon HD 6450 1GB DDR3

Samsung DVD Writer, SH-224DB

Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM

Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0

Logitech Desktop MK120 (Nordic)

Microsoft Office 365 Personal

Norton 360 Attach

MS COA Win 8.1 Pro Nordic

Garanti 3 år - Sende inn

Ser det bra ut?

Jeg driter i hvor avansert det er, bare så det er en data som holder 5år minst.

Kom med tilbakemeldinger :)

Altså, det er spørs hva den skal brukes til. Regner med den skal brukers til skriving og surfing på nettet. Man kan jo aldri garantere at den varer i fem år, en komponent kan alltids feile, men den har garanti på 3 år da. Du bør bytte ut "Anti"-viruset NORTON og bytte det med Avast, mye mindre problemer der. Ellers er det greit nok, synes ikke den skal koste så mye da, men, men :p

Endret av ColossusZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Altså, det er spørs hva den skal brukes til. Regner med den skal brukers til skriving og surfing på nettet. Man kan jo aldri garantere at den varer i fem år, en komponent kan alltids feile, men den har garanti på 3 år da. Du bør bytte ut "Anti"-viruset NORTON og bytte det med Avast, mye mindre problemer der. Ellers er det greit nok, synes ikke den skal koste så mye da, men, men :p

Tusen takk for svaret ditt! :) Er det andre datamaskiner du vil heller anbefale? :)

Lenke til kommentar

Internet, sier så lite. Jeg bruker Internett til å se på Netflix.

Msoffice, til brev og beregnnger, men kraftig prosessor var god å ha da jeg lastet ned de hackede Gmail kontoene.

Det var 5 millioner av dem. Puttet dem i excel for å sortere.

Det jeg vil fram til er, send faren din til Elkjøp eller Lefdahl. De har forrige generasjon til hyggelig pris, og glimrende "post sales service".

Lenke til kommentar

Msoffice, til brev og beregnnger, men kraftig prosessor var god å ha da jeg lastet ned de hackede Gmail kontoene.

Det jeg vil fram til er, send faren din til Elkjøp eller Lefdahl. De har forrige generasjon til hyggelig pris, og glimrende "post sales service".

De har sikkert greie priser, men her på sørlandet er lefdal/elkjøp et mareritt da mange av dem er veldig uvitende å frekke mot kunder. Motsier du dem å beviser dem noe så er det feil.

En venn av meg var innom lefdal å så på en pc te 3500kr. han spurte, kan du spille CS 1.6 på den? det svaret han fikk var "nei da må du opp i 5000kr+" ... hahahaha

Lenke til kommentar

De har sikkert greie priser, men her på sørlandet er lefdal/elkjøp et mareritt da mange av dem er veldig uvitende å frekke mot kunder. Motsier du dem å beviser dem noe så er det feil.

En venn av meg var innom lefdal å så på en pc te 3500kr. han spurte, kan du spille CS 1.6 på den? det svaret han fikk var "nei da må du opp i 5000kr+" ... hahahaha

Bor selv på Sørlandet og Leftdal pleier å være frekke, Om jeg er innom Sør.Sent. Så pleier jeg å trolle de (late som jeg skal ha Pc), Så spør jeg forskjellige pc spørsmål... :p Ikke akkurat smarte, Og om jeg spør for avansert f.eks klokking, nyeste navn på hw, Hastigheter etc... Så enten unngår de spm, Ellers så setter de meg over til neste fyr, Ihvertfall en pleier å være frekk/irritert av en eller annen grunn :p

Lenke til kommentar

Tusen takk for svaret ditt! :) Er det andre datamaskiner du vil heller anbefale? :)

Vet ikke om det er for sent å svare :p Men jeg har ikke noen andre forslag akkurat, nei. Regner med det er det ting koster når den er ferdigbygd. Pleier og være dyrere da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...