fox Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Heihei!! Jeg skal bestille en datamaskin til faren min, han skal bruke det kun til e-post, internett, skype og microsoft office. Jeg har sett på denne som vil koste ham 6740kr: Støtsikker PC-eskeCooler Master Elite 311 Sort/SølvCooler Master B500, 500W PSUIntel Pentium G3240ASUS B85M-G, Socket-1150Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 4GBXFX Radeon HD 6450 1GB DDR3Samsung DVD Writer, SH-224DBKingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEMToshiba Desktop 1TB SATA 3.0Logitech Desktop MK120 (Nordic)Microsoft Office 365 PersonalNorton 360 AttachMS COA Win 8.1 Pro NordicGaranti 3 år - Sende inn Ser det bra ut? Jeg driter i hvor avansert det er, bare så det er en data som holder 5år minst. Kom med tilbakemeldinger Lenke til kommentar
ColossusZ Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Heihei!! Jeg skal bestille en datamaskin til faren min, han skal bruke det kun til e-post, internett, skype og microsoft office. Jeg har sett på denne som vil koste ham 6740kr: Støtsikker PC-eske Cooler Master Elite 311 Sort/Sølv Cooler Master B500, 500W PSU Intel Pentium G3240 ASUS B85M-G, Socket-1150 Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 4GB XFX Radeon HD 6450 1GB DDR3 Samsung DVD Writer, SH-224DB Kingston SSDNow V300 120GB 2.5" OEM Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 Logitech Desktop MK120 (Nordic) Microsoft Office 365 Personal Norton 360 Attach MS COA Win 8.1 Pro Nordic Garanti 3 år - Sende inn Ser det bra ut? Jeg driter i hvor avansert det er, bare så det er en data som holder 5år minst. Kom med tilbakemeldinger Altså, det er spørs hva den skal brukes til. Regner med den skal brukers til skriving og surfing på nettet. Man kan jo aldri garantere at den varer i fem år, en komponent kan alltids feile, men den har garanti på 3 år da. Du bør bytte ut "Anti"-viruset NORTON og bytte det med Avast, mye mindre problemer der. Ellers er det greit nok, synes ikke den skal koste så mye da, men, men Endret 22. september 2014 av ColossusZ 1 Lenke til kommentar
fox Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Altså, det er spørs hva den skal brukes til. Regner med den skal brukers til skriving og surfing på nettet. Man kan jo aldri garantere at den varer i fem år, en komponent kan alltids feile, men den har garanti på 3 år da. Du bør bytte ut "Anti"-viruset NORTON og bytte det med Avast, mye mindre problemer der. Ellers er det greit nok, synes ikke den skal koste så mye da, men, men Tusen takk for svaret ditt! Er det andre datamaskiner du vil heller anbefale? Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Internet, sier så lite. Jeg bruker Internett til å se på Netflix. Msoffice, til brev og beregnnger, men kraftig prosessor var god å ha da jeg lastet ned de hackede Gmail kontoene. Det var 5 millioner av dem. Puttet dem i excel for å sortere. Det jeg vil fram til er, send faren din til Elkjøp eller Lefdahl. De har forrige generasjon til hyggelig pris, og glimrende "post sales service". Lenke til kommentar
Mikkis2k Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Internet, sier så lite. Jeg bruker Internett til å se på Netflix. Msoffice, til brev og beregnnger, men kraftig prosessor var god å ha da jeg lastet ned de hackede Gmail kontoene. Det var 5 millioner av dem. Puttet dem i excel for å sortere. Det jeg vil fram til er, send faren din til Elkjøp eller Lefdahl. De har forrige generasjon til hyggelig pris, og glimrende "post sales service". De har sikkert greie priser, men her på sørlandet er lefdal/elkjøp et mareritt da mange av dem er veldig uvitende å frekke mot kunder. Motsier du dem å beviser dem noe så er det feil. En venn av meg var innom lefdal å så på en pc te 3500kr. han spurte, kan du spille CS 1.6 på den? det svaret han fikk var "nei da må du opp i 5000kr+" ... hahahaha Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Internet, sier så lite. Jeg bruker Internett til å se på Netflix. Msoffice, til brev og beregnnger, men kraftig prosessor var god å ha da jeg lastet ned de hackede Gmail kontoene. Det var 5 millioner av dem. Puttet dem i excel for å sortere. Det jeg vil fram til er, send faren din til Elkjøp eller Lefdahl. De har forrige generasjon til hyggelig pris, og glimrende "post sales service". De har sikkert greie priser, men her på sørlandet er lefdal/elkjøp et mareritt da mange av dem er veldig uvitende å frekke mot kunder. Motsier du dem å beviser dem noe så er det feil. En venn av meg var innom lefdal å så på en pc te 3500kr. han spurte, kan du spille CS 1.6 på den? det svaret han fikk var "nei da må du opp i 5000kr+" ... hahahaha Bor selv på Sørlandet og Leftdal pleier å være frekke, Om jeg er innom Sør.Sent. Så pleier jeg å trolle de (late som jeg skal ha Pc), Så spør jeg forskjellige pc spørsmål... Ikke akkurat smarte, Og om jeg spør for avansert f.eks klokking, nyeste navn på hw, Hastigheter etc... Så enten unngår de spm, Ellers så setter de meg over til neste fyr, Ihvertfall en pleier å være frekk/irritert av en eller annen grunn Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Med kunder som deg forstår jeg forretningene. Jeg angrer på at jeg prøvde å være til hjelp. 1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Ikke gjør det, Men vi som virkelig ``Kan`` Pc så drar vi ikke bort å kjøper en på Leftdal/elkjøp Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Kan pcer Husker selv nå jeg var grønn, skal de følge med på hva som skjer på leftdal og resten av de store kjøpe butikkene, ville du nok betalt mye mere. Jeg sier dette, betaler du, får du bra pc uansett hvor du kjøper dem. Lenke til kommentar
ColossusZ Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Altså, det er spørs hva den skal brukes til. Regner med den skal brukers til skriving og surfing på nettet. Man kan jo aldri garantere at den varer i fem år, en komponent kan alltids feile, men den har garanti på 3 år da. Du bør bytte ut "Anti"-viruset NORTON og bytte det med Avast, mye mindre problemer der. Ellers er det greit nok, synes ikke den skal koste så mye da, men, men Tusen takk for svaret ditt! Er det andre datamaskiner du vil heller anbefale? Vet ikke om det er for sent å svare Men jeg har ikke noen andre forslag akkurat, nei. Regner med det er det ting koster når den er ferdigbygd. Pleier og være dyrere da. Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 30. september 2014 Del Skrevet 30. september 2014 Ikke gjør det, Men vi som virkelig ``Kan`` Pc så drar vi ikke bort å kjøper en på Leftdal/elkjøp De som kan PC kjøper ikke hos Lefdal/Elkjøp til seg selv, men her vil TS kjøpe en PC til faren sin, som ikke synes å ha virkelig store behov. Det er noe som heter "riktig kvalitet". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå