Gå til innhold

Nytt skjermkort


skrujern123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja må jo ha ny cpu tydeligvis, gikk opp kanskje 3-4 fps ved å bytte skjermkortet.. ;p

 

finnes det ikke AMD processorer jeg kan kjøpe som er bra da? så slippe jeg å bytt HK

Hvilket hovedkort har du? Siden du har en FX-4100 tipper jeg du har AM3(+) og kan bruke f.eks FX-4350 eller FX-8350, men du bør sjekke hva hovedkortet ditt støtter før du handler noe. Vil tippe at i værste fall må oppdatere biosen på hovedkortet.

 

Edit: Som han sa over meg: Arma er temmelig shitty og selv om du pøser på med penger for å skifte til intel hovedkort og cpu så kommer du trolig til å få minimal forbedring.

 

Å skifte bare CPUen (selvom det bare er til en ny AMD) vil garantert gi deg mest for pengene.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar

Å skifte til en ny AMD CPU vil gi deg nærmest ikke noe som helst i ytelsesøkning. Intel vil gi deg mye mer, men det vil fremdeles ikke kunne spilles med mål å ha fps over 40 uansett sted.

Får han 3 ganger ytelsen ved å bruke ~3 ganger mer penger?

Som det var en som linket til over her; nytt intel HK og CPU til 3.000kr.

Eller han kan kjøpe en AMD CPU til det hovedkortet han har til 800-1400kr.

Lenke til kommentar

 

Å skifte til en ny AMD CPU vil gi deg nærmest ikke noe som helst i ytelsesøkning. Intel vil gi deg mye mer, men det vil fremdeles ikke kunne spilles med mål å ha fps over 40 uansett sted.

Får han 3 ganger ytelsen ved å bruke ~3 ganger mer penger?

Som det var en som linket til over her; nytt intel HK og CPU til 3.000kr.

Eller han kan kjøpe en AMD CPU til det hovedkortet han har til 800-1400kr.

 

Det har fint lite å si om AMD-oppgradering vil gi bedre pris/ytelse om den ikke strekker til ytelsesmessig. En Intel-prosessor vil ikke levere god framerate i Arma 3, men den vil levere betraktelig bedre framerate enn en AMD-prosessor. FX-

 

4350 er bare en økning fra 3.6 GHz til 4.2 GHz, og når trådstarter sliter kraftig med spillytelsen i Arma 3 holder det rett og slett ikke med 15% økning i ytelse som i praksis blir som å gå fra 20 til 23 fps. Når det er sagt, så tviler jeg ikke et sekund på at en i5-4690k vil levere 40-50% bedre CPU-ytelse i Arma 3 enn en FX-4350, eller med andre ord: tre ganger prisen for 3 ganger ytelsesøkningen.

Lenke til kommentar

http://www.techspot.com/review/712-arma-3-benchmarks/page5.html

 

CPU_03.png

 

Så det er ca 5 fps fra FX-4100 opp til FX-8350 og ca 5 fps derfra og opp til i7-4770k (som yter ca samme som i5-4690k?).

 

Jeg vil påstå det er mer å hente (om du ikke bare spiller Arma) i å legge disse ~2000 kronene i en skjermkort oppgradering.

 

 

veldig små forbedringer der ja, men nå er det snakk om Arma2 og ikke arma3 så går utfra at det er noe forskjell(?)

har allerede oppgradert skjermkort:) men tror jeg venter litt med cpu'n et par måneder nå, kan hende jeg får en i5 billig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...