Mantaturbo Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Hei prøv med det oppsettet du har og føler du det flyter for dårlig kjøper du nytt her er mitt forslag hvis du skal kjøpe nytt Hk : https://www.komplett.no/asus-z97-a-socket-1150/814897 Cpu : https://www.komplett.no/intel-core-i5-4690k/817262 Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 29. september 2014 Forfatter Del Skrevet 29. september 2014 ja må jo ha ny cpu tydeligvis, gikk opp kanskje 3-4 fps ved å bytte skjermkortet.. ;p finnes det ikke AMD processorer jeg kan kjøpe som er bra da? så slippe jeg å bytt HK Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Desverre, AMD har lite å komme med på CPU fronten. Men la det være sagt, man får ikke bra fps med Intel heller pga arma er en shitty engine. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 (endret) ja må jo ha ny cpu tydeligvis, gikk opp kanskje 3-4 fps ved å bytte skjermkortet.. ;p finnes det ikke AMD processorer jeg kan kjøpe som er bra da? så slippe jeg å bytt HK Hvilket hovedkort har du? Siden du har en FX-4100 tipper jeg du har AM3(+) og kan bruke f.eks FX-4350 eller FX-8350, men du bør sjekke hva hovedkortet ditt støtter før du handler noe. Vil tippe at i værste fall må oppdatere biosen på hovedkortet. Edit: Som han sa over meg: Arma er temmelig shitty og selv om du pøser på med penger for å skifte til intel hovedkort og cpu så kommer du trolig til å få minimal forbedring. Å skifte bare CPUen (selvom det bare er til en ny AMD) vil garantert gi deg mest for pengene. Endret 29. september 2014 av PantZman Lenke til kommentar
Taake89 Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Å skifte til en ny AMD CPU vil gi deg nærmest ikke noe som helst i ytelsesøkning. Intel vil gi deg mye mer, men det vil fremdeles ikke kunne spilles med mål å ha fps over 40 uansett sted. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Å skifte til en ny AMD CPU vil gi deg nærmest ikke noe som helst i ytelsesøkning. Intel vil gi deg mye mer, men det vil fremdeles ikke kunne spilles med mål å ha fps over 40 uansett sted. Får han 3 ganger ytelsen ved å bruke ~3 ganger mer penger? Som det var en som linket til over her; nytt intel HK og CPU til 3.000kr. Eller han kan kjøpe en AMD CPU til det hovedkortet han har til 800-1400kr. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 Å skifte til en ny AMD CPU vil gi deg nærmest ikke noe som helst i ytelsesøkning. Intel vil gi deg mye mer, men det vil fremdeles ikke kunne spilles med mål å ha fps over 40 uansett sted. Får han 3 ganger ytelsen ved å bruke ~3 ganger mer penger? Som det var en som linket til over her; nytt intel HK og CPU til 3.000kr. Eller han kan kjøpe en AMD CPU til det hovedkortet han har til 800-1400kr. Det har fint lite å si om AMD-oppgradering vil gi bedre pris/ytelse om den ikke strekker til ytelsesmessig. En Intel-prosessor vil ikke levere god framerate i Arma 3, men den vil levere betraktelig bedre framerate enn en AMD-prosessor. FX- 4350 er bare en økning fra 3.6 GHz til 4.2 GHz, og når trådstarter sliter kraftig med spillytelsen i Arma 3 holder det rett og slett ikke med 15% økning i ytelse som i praksis blir som å gå fra 20 til 23 fps. Når det er sagt, så tviler jeg ikke et sekund på at en i5-4690k vil levere 40-50% bedre CPU-ytelse i Arma 3 enn en FX-4350, eller med andre ord: tre ganger prisen for 3 ganger ytelsesøkningen. Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 29. september 2014 Del Skrevet 29. september 2014 http://www.techspot.com/review/712-arma-3-benchmarks/page5.html Så det er ca 5 fps fra FX-4100 opp til FX-8350 og ca 5 fps derfra og opp til i7-4770k (som yter ca samme som i5-4690k?).Jeg vil påstå det er mer å hente (om du ikke bare spiller Arma) i å legge disse ~2000 kronene i en skjermkort oppgradering. Lenke til kommentar
skrujern123 Skrevet 3. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 3. oktober 2014 http://www.techspot.com/review/712-arma-3-benchmarks/page5.html Så det er ca 5 fps fra FX-4100 opp til FX-8350 og ca 5 fps derfra og opp til i7-4770k (som yter ca samme som i5-4690k?). Jeg vil påstå det er mer å hente (om du ikke bare spiller Arma) i å legge disse ~2000 kronene i en skjermkort oppgradering. veldig små forbedringer der ja, men nå er det snakk om Arma2 og ikke arma3 så går utfra at det er noe forskjell(?) har allerede oppgradert skjermkort:) men tror jeg venter litt med cpu'n et par måneder nå, kan hende jeg får en i5 billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå