kalleklovn12 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Heisann. Jeg forsøkte å flashe gpuene etter at jeg har fått meg x99. Dette medførte at pcen ikke lengre funker som den skal. Hvordan flasher jeg fra bios? Er det bare .rom filen som må på minnepennen? Nå får jeg opp en intens flickering på heleskjermen mens den er svart. Pcen er på i typ 10 sek før den henger seg. Får opp feilmelding: whea_uncorrectable_error Edit: forsøkte å flashe på nytt, nå starter ikke skjermen i det hele tatt. Bare svart. Nå finner ikke hk output-device. Endret 22. september 2014 av kalleklovn12 Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Er den eneste muligheten å demontere vannkjølingen, sette kortene på mitt gamle hk med integrert gpu og flashe bios på det? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ingen som vet? Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Ingen som vet? Vel det enkleste er jo å flashe med bilde på skjermen, ellers må du nesten lage ett "bios flash script" i en .bat fil fra en bootbar minnepenn for eksempel og flashe uten bilde på den måten. Endret 22. september 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Jeg antar det gikk helt feil med flashingen av dine skjermkort? Trolig må du nå som sagt benytte deg av et annet hovedkort for å få dette til , anbefaler deg at du flasher tilbake skjermkortene til den biosen de hadde , det kan være såpass ille at du ikke får det til selv på oppsettet du har. 'En svært viktig ting å huske på når man flasher bios er at pc må være 150% stabil , helst uklokket og at du har en ren bios tilgjengelig som er feilfri. Det enkleste er nok å ta med skjermkortene til en pc butikk og be dem om å flashe biosene , det vil koste deg litt men du får det i alle fall gjort riktig. Endret 22. september 2014 av Malvado Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Takk for svar. Blir nok å få på org.kjøleren til gpuene, slenge de på mitt andre hk og forsøke flashe derifra. Har gjort det før så burde vel gå greit. Håpet bare at det var en lettere løsning på det Lenke til kommentar
mna Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Flashe fra bios? Start opp pc med et annet skjermkort (ikke ta ut det du plages med) om du har tilgang til det. å flash i vei :-) Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Flashe fra bios? Start opp pc med et annet skjermkort (ikke ta ut det du plages med) om du har tilgang til det. å flash i vei :-) Men hva trenger jeg for å flashe i bios? Har forsøkt å legge nvflash med .rom osv på en minnepenn uten hell. Lenke til kommentar
mna Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 er ikke fra bios men dos. først må du gjøre usb bootable. finnes hundrevis av guider men denne var den første jeg fant nå http://www.wikihow.com/Make-a-USB-Bootable så starter du maskinen på nytt fra usb. skriver komando for nv flash sikker no sån som nvflash 0 navnetpånybios.rom eller no. (lenge siden jeg har had nvidia) bare å ta et kjapt google søk så finner du sikkert komandoliste for nvidia sitt program. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Du kan prøve å "blind flash" begge GPU'ene, men flash et kort av gangen. Fant to guider som du kan prøve, de er litt gamle ganske, men burde funke i dag også. Håper du tok backup av de originale vbios'ene. Første guide Andre guide. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Du kan prøve å "blind flash" begge GPU'ene, men flash et kort av gangen. Fant to guider som du kan prøve, de er litt gamle ganske, men burde funke i dag også. Håper du tok backup av de originale vbios'ene. Første guide Andre guide. Ja, har original bios på pcen, problemet er at jeg ikke kommer inn på noen som helst måte. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Det enkleste er nok å ta med skjermkortene til en pc butikk og be dem om å flashe biosene , det vil koste deg litt men du får det i alle fall gjort riktig. Gjør DI dette? Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Om de er flinke og erfarne burde de greie det ja. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Ja, har original bios på pcen, problemet er at jeg ikke kommer inn på noen som helst måte. Correct me if I am wrong, men synes at du nevnte at du kom inn i BIOS? Altså PC'en starter, men du ser ikke noe, kun svart skjerm? Ideen med en "blind flash" er at du ikke ser noe på skjermen, du flasher i blinde. Eller rettere sagt, selve PC flasher for deg, du må kun få PC'en til å boote fra USB stikken, ikke noe annet. Resten går av selv selv. Hvis du kommer inn i BIOS, skal det være mulig å boote fra USB stikke defra. Er mulig på mitt X79 HK. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 (endret) Tviler han har bilde i det hele tatt. Men som jeg sa tidligere er det fullt mulig å flashe skjermkortet selv om du ikke har bilde, men det krever at du: 1) Har litt peiling 2) Har en bootbar minnepenn 3) Har tilgang til en annen PC 4) Vet hvordan du booter fra minnepenn uten bilde 5) Klarer å legge bios på pennen samt lage en autoexec.bat (ellers skriv navnet på bat fila i dos prompt som du ikke får sett) som flasher for deg automatisk når du booter fra minnepennen. Endret 24. september 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Å boote fra minnepenn uten bilde burde ikke være noe problem, det er vel bare å koble fra alt annet bortsett fra USB stikken. Det beste er å flashe kun en GPU først, funker det burde han få bilde på skjermen. Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 24. september 2014 Forfatter Del Skrevet 24. september 2014 Hei. En oppdatering. Jeg har helt svart skjerm på mitt x99 system. Har satt i kortene på mitt z77 system nå. Håper å kunne starte pc med integrert GPU. Dette gikk ikke. På skjermen blinker det når den er koblet til hk. Er svart hvis jeg kobler til GPU. Hk viser boot_device led som lyser rødt. Jeg tenkte lage en boot usb og forsøke på denne måten. Setter stor pris på hjelpen. Burde jeg forsøke å boote med usb på x99 eller z77? Skal også få lagt inn bios og Nvflash der. Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Har du muligens deaktivert gpu på hk i bios siden du ikke brukte den? Da kan du jo resette bios og få bilde med integrert gpu, er jo ingen grunn til at ikke den skal funke ellers? Lenke til kommentar
kalleklovn12 Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 Det er jeg ikke sikker på gitt. Jeg har nå laget en bootable USB med Windows 8.1. Skal jeg legge inn nvflash filene på samme usb eller en annen? Lenke til kommentar
Brahmeister Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Du gjør alt på 1 usb pinne, men du skal jo ikke installere Windows da. Tror denne guiden funker for deg for å lage en oppstarts usb. Fant en guide på "blind flash" her, den er relativt enkel å følge tror jeg, scroll ned til: Preparing for a "BLIND FLASH". Edit: oops, så ikke at det var en kar som hadde posta link til guider før. Endret 25. september 2014 av Brahmeister Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå