Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskinen virker ikke etter at pc hang seg under flashing av gpu

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg forsøkte å flashe gpuene etter at jeg har fått meg x99. Dette medførte at pcen ikke lengre funker som den skal.

Hvordan flasher jeg fra bios? Er det bare .rom filen som må på minnepennen? Nå får jeg opp en intens flickering på heleskjermen mens den er svart. Pcen er på i typ 10 sek før den henger seg. Får opp feilmelding: whea_uncorrectable_error

Edit: forsøkte å flashe på nytt, nå starter ikke skjermen i det hele tatt. Bare svart.

Nå finner ikke hk output-device.

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar det gikk helt feil med flashingen av dine skjermkort? Trolig må du nå som sagt benytte deg av et annet hovedkort for å få dette til , anbefaler deg at du flasher tilbake skjermkortene til den biosen de hadde , det kan være såpass ille at du ikke får det til selv på oppsettet du har.

'En svært viktig ting å huske på når man flasher bios er at pc må være 150% stabil , helst uklokket og at du har en ren bios tilgjengelig som er feilfri.

Det enkleste er nok å ta med skjermkortene til en pc butikk og be dem om å flashe biosene , det vil koste deg litt men du får det i alle fall gjort riktig.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

er ikke fra bios men dos.

først må du gjøre usb bootable. finnes hundrevis av guider men denne var den første jeg fant nå :)

http://www.wikihow.com/Make-a-USB-Bootable

så starter du maskinen på nytt fra usb.

skriver komando for nv flash sikker no sån som nvflash 0 navnetpånybios.rom eller no. (lenge siden jeg har had nvidia)

bare å ta et kjapt google søk så finner du sikkert komandoliste for nvidia sitt program.

Lenke til kommentar

Ja, har original bios på pcen, problemet er at jeg ikke kommer inn på noen som helst måte.

Correct me if I am wrong, men synes at du nevnte at du kom inn i BIOS? Altså PC'en starter, men du ser ikke noe, kun svart skjerm? Ideen med en "blind flash" er at du ikke ser noe på skjermen, du flasher i blinde.

Eller rettere sagt, selve PC flasher for deg, du må kun få PC'en til å boote fra USB stikken, ikke noe annet. Resten går av selv selv. Hvis du kommer inn i BIOS, skal det være mulig å boote fra USB stikke defra. Er mulig på mitt X79 HK.

Lenke til kommentar

Tviler han har bilde i det hele tatt.

Men som jeg sa tidligere er det fullt mulig å flashe skjermkortet selv om du ikke har bilde, men det krever at du:

1) Har litt peiling

2) Har en bootbar minnepenn

3) Har tilgang til en annen PC

4) Vet hvordan du booter fra minnepenn uten bilde

5) Klarer å legge bios på pennen samt lage en autoexec.bat (ellers skriv navnet på bat fila i dos prompt som du ikke får sett) som flasher for deg automatisk når du booter fra minnepennen.

Endret av Brahmeister
Lenke til kommentar

Hei. En oppdatering. Jeg har helt svart skjerm på mitt x99 system. Har satt i kortene på mitt z77 system nå. Håper å kunne starte pc med integrert GPU. Dette gikk ikke. På skjermen blinker det når den er koblet til hk. Er svart hvis jeg kobler til GPU. Hk viser boot_device led som lyser rødt. Jeg tenkte lage en boot usb og forsøke på denne måten. Setter stor pris på hjelpen. Burde jeg forsøke å boote med usb på x99 eller z77? Skal også få lagt inn bios og Nvflash der.

Lenke til kommentar

Du gjør alt på 1 usb pinne, men du skal jo ikke installere Windows da.

Tror denne guiden funker for deg for å lage en oppstarts usb.

Fant en guide på "blind flash" her, den er relativt enkel å følge tror jeg, scroll ned til:

Preparing for a "BLIND FLASH".

Edit: oops, så ikke at det var en kar som hadde posta link til guider før.

Endret av Brahmeister
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...