Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Takk for svar fra dere begge. Jeg hadde egentlig bestemt meg for å gå for Gigabyte sitt G1-kort, men ser at det er grusomt lang leveringstid på dette i de fleste norske nettbutikker om dagen. Det blir det nok MSI-kortet, ettersom dette skal komme inn på lager de fleste steder i løpet av uken. Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 7. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2014 Ja og det klistremerket settes ikke på de kortene som produseres nå. Fikk ny highscore med mitt MSI på "fire strike" idag. http://www.3dmark.com/3dm/4278307 med originalkjøleren kom det ikke over 70 grader! Det må vel kunne kalles et meeget pent resultat Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Ja det ble ikke så værst :-) Neste blir å prøve og få kortet over 1600mhz på core. Tror ikke jeg kommer veldig mye høyere enn 8000mhz på minnet :/ Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2014 (endret) Gjør du virkelig dette med orginal luftkjøler ? Blir nesten lysten på å klokke mitt selv om jeg er av typen som har kronisk angst for å "svi av noe" Endret 8. oktober 2014 av kal.50 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Gjør du virkelig dette med orginal luftkjøler ? Blir nesten lysten på å klokke mitt selv om jeg er av typen som har kronisk angst for å "svi av noe" Går ikke an å svi noe ved vanlig overklokking. Med mindre produktet er defekt i utgangspunktet. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 8. oktober 2014 Del Skrevet 8. oktober 2014 Kommer vannblokk til dette kortet fra EK. Smooth! Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 Fikk mitt MSI 970. Har ulyd / "knittre susing" i kortet når jeg beveger meg rundt i spill. Lyden er hørbar selv om kabinettet er på gulvet og lukket. Tenkte kanskje jeg skulle være "en av di heldige" som slapp unna men akk nei. Noen håp for å få bytte til annet kort eller må man bare finne seg i dette? Lenke til kommentar
kal.50 Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2014 ta kontakt der du kjøpte det og søk RMA på det..jeg hadde ikke godtatt det.. men vær brennsikker på at lyden kommer fra kortet.. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 10. oktober 2014 Del Skrevet 10. oktober 2014 ta kontakt der du kjøpte det og søk RMA på det..jeg hadde ikke godtatt det.. men vær brennsikker på at lyden kommer fra kortet.. Hadde et 660ti og var absolutt ingen ulyder, så er desverre ikke mye annet det kan være :/ Lenke til kommentar
Andoon Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig. Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene. Forrige maskin i7-930 Helt OK Asus-HK 6GB RAM GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie) Skjerm: BenQ G2400W Kabinett: Corsair Obsidian 800D Corsair H50 Ny maskin: i7-5820K 8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall) MSI x99s AC9 Hovedkort GTX 970 (single foreløpig) Corsair H100i Skjerm: Asus PB278Q Kabinett: Corsair 750D Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå. Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro. Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete. Krysser fingre og tær for lite ulyder. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig. Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene. Forrige maskin i7-930 Helt OK Asus-HK 6GB RAM GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie) Skjerm: BenQ G2400W Kabinett: Corsair Obsidian 800D Corsair H50 Ny maskin: i7-5820K 8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall) MSI x99s AC9 Hovedkort GTX 970 (single foreløpig) Corsair H100i Skjerm: Asus PB278Q Kabinett: Corsair 750D Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå. Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro. Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete. Krysser fingre og tær for lite ulyder. Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup? Lenke til kommentar
Andoon Skrevet 11. oktober 2014 Del Skrevet 11. oktober 2014 (endret) Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig. Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene. Forrige maskin i7-930 Helt OK Asus-HK 6GB RAM GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie) Skjerm: BenQ G2400W Kabinett: Corsair Obsidian 800D Corsair H50 Ny maskin: i7-5820K 8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall) MSI x99s AC9 Hovedkort GTX 970 (single foreløpig) Corsair H100i Skjerm: Asus PB278Q Kabinett: Corsair 750D Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå. Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro. Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete. Krysser fingre og tær for lite ulyder. Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup? Etter det jeg har lest så er ikke det skadelig. Eneste er vel at jeg ikke får utnyttet maksimalt potensiale. (correct me if I'm wrong) Hadde tenkt å kjøpe andre brikker rundt juletider. De brikkene jeg så på kosta 3200 for 16GB, og synes det var litt i stiveste laget. Kunne spart en del kroner på et annet hovedkort, men de jeg så på til rundt to lapper var ikke på lager. Endret 12. oktober 2014 av Andoon Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Jeg kjøpte 2stk pakker av 2x4 GB crucial 2133 mhz. Dette kosta meg ca 1600kr ved release av x99. De viste seg å overklokke bra også 2933 cl 15 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. oktober 2014 Del Skrevet 12. oktober 2014 Fikk ny maskin på tirsdag. På grunn av dårlig tid har jeg ikke fått den opp før i kveld, og jeg gleder meg veldig. Har ikke oppgradert på fire år siden jeg ikke har spilt så mye annet enn LoL og WoW de siste årene. Forrige maskin i7-930 Helt OK Asus-HK 6GB RAM GTX 460 HAWK (var to stk, men det ene har tatt kvelden. lang historie) Skjerm: BenQ G2400W Kabinett: Corsair Obsidian 800D Corsair H50 Ny maskin: i7-5820K 8GB DDR4 (kjøpte det billigste drittet jeg fant mens jeg venter på prisfall) MSI x99s AC9 Hovedkort GTX 970 (single foreløpig) Corsair H100i Skjerm: Asus PB278Q Kabinett: Corsair 750D Sitter nå og laster ned drivere til hovedkortet, så har ikke fått testet kortet i noe spill ennå. Det klistremerket satt som nevnt tidligere mye hardere enn man skulle tro. Den musematten alle snakker om har ikke jeg sett noe til, så får stupe ned i boksen igjen og lete. Krysser fingre og tær for lite ulyder. Du er klar over at du nå kjører dual channel på quad channel-setup? Etter det jeg har lest så er ikke det skadelig. Eneste er vel at jeg ikke får utnyttet maksimalt potensiale. (correct me if I'm wrong) Hadde tenkt å kjøpe andre brikker rundt juletider. De brikkene jeg så på kosta 3200 for 16GB, og synes det var litt i stiveste laget. Kunne spart en del kroner på et annet hovedkort, men de jeg så på til rundt to lapper var ikke på lager. Kjøpte også 2x8GB-sett av Crucialminnet til det kommer noe heftigere. Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 15. oktober 2014 Del Skrevet 15. oktober 2014 (endret) Fikk ordnet meg ett nytt (gammelt) 1155 hovedkort, da det ene pcie sporet på det jeg hadde var defekt. Hvordan scorer 970 SLI i kombinasjon med nye CPU'er? Her er hva jeg fikk på 3dmark med min 2600k og MSI 970 SLI. Tror jeg kan få høyere klokk på kortene om jeg tar meg tid. 17272 18k må da være realistisk? Endret 15. oktober 2014 av stinger82 Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Klarte å knekke 12k single card Firestrike. Trenger så sårt en custom BIOS til dette kortet, håpløst å klokke med 110% PT... http://hwbot.org/submission/2653297_duran_3dmark___fire_strike_geforce_gtx_970_12010_marks?recalculate=true Lenke til kommentar
stinger82 Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Sweet. Hvilken temp får du artifacts på? Mine liker seg best under 65 grader, var ingen problem når jeg kjørte single card, men for å unngå for mye viftestøy (GPU vifter over 70%) moddet jeg inn en 140mm vifte i sidedøra. Lenke til kommentar
Rthunder Skrevet 18. oktober 2014 Del Skrevet 18. oktober 2014 Handlet og returnerte 1 stk MSI 970. Hadde først et gtx 660ti fra ASUS, men trodde jeg også skulle være en av di heldige som slapp ulyder på msi kortet, men nei. Bestilte for 1.5 uke siden og fikk typen med klistrelapp over vifta(dette gjør dem ikke på nyere batcher?) som satt utrolig hardt. Noen som fant ut hva meningen med dette var? Siden den kun var på den ene vifta? Gikk da for et ASUS 970 istedet og FOR et kort! Kvalitets følelsen er jo helt klart det første som treffer deg da du tar det ut av eske. Hele "ramma" rundt viftene er i aluminium og kortet virker kompakt og solid. Det er også selvfølgelig uten ulyder og viftene starter ikke å gå før kortet nærmer seg 65 grader.Fantastisk kort og en meget god erstatter synes jeg Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 19. oktober 2014 Del Skrevet 19. oktober 2014 Sweet. Hvilken temp får du artifacts på? Mine liker seg best under 65 grader, var ingen problem når jeg kjørte single card, men for å unngå for mye viftestøy (GPU vifter over 70%) moddet jeg inn en 140mm vifte i sidedøra. Fikk aldri artifacts, men scoren varierte etter hva boost lå på. Coreclock lå på mellom 1490 og 1540 mens minnet kjørte på 1885. Klarer sikkert høyere men gadd ikke holde på mer da kortet throttlet uansett. Lenke til kommentar
hbrn Skrevet 24. november 2014 Del Skrevet 24. november 2014 Har mulighet til å selge mitt GTX 770 for en grei pris, slik at jeg kan kjøpe et MSI GTX 970, men har litt på følelsen av at det kan bli en liten retur-dans for å få et kort som ikke blir utsatt for coil whine. Valgets kval! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå