Granado Espolini (AQ) Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 hei folks! kan noen si meg om denne maskinen er bra nok i forhold til prisen, og om jeg eventuelt burde gå for noe annet på en annen side f.eks. https://www.komplett.no/asus-g750jm-173-full-hd/808359#!tab:extra Lenke til kommentar
ColossusZ Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Regner med den skal brukes til spilling, den er en laptop så prisen er økt litt og sånn, så ja. Den er verdt prisen for en laptop. Lenke til kommentar
Granado Espolini (AQ) Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 er viftene bra osv? og har noen evenuelt forslag til en annen pc i den samme prisklassen? eller er denne en av de bedre maskinene? takk på forhånd! Lenke til kommentar
nipsen Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Den veier nesten 5 kg. Men det er veldig god kjøling på den. Solid og alt sånt, stille i forhold til "standard" (på grunn av konsekvent magnetiske "kulelager"-vifter), varer lenge. Men du kan regne med å få trøbbel med å spille på batteri, og at du må kjøpe nytt batteri (eller sitte ved stikkontakten) etter et år eller noe slikt (organisk elektrolytt-batteri). Jeg ville ventet en måned og kjøpt en gx500 eller g551 i stedet. Fordi det er et veldig tynt og lett skall, med relativt sett kurant hardvare, bra batteri, dobler som en skrivemaskin veldig fint, osv. Kommer til å koste skjorta også, så de passer sikkert godt Og det ser ut til at de vil ha samme innvendige konstruksjon som de siste flate skallene til Asus - og de er rett og slett vakre innvendig. Åpner du en tilfeldig laptop, så er det alltid et forferdelig rot. Masse snodige plastikk-kapper, skruer som er satt i kantene på hovedkortet, et nytt sett med skruer inn på skrå som sitter i kassen, med en ekstra modul i høyden som lager svikt i kortet, ledninger tvers over satt fast med lim, kabler strukket ved siden av en isolert kappe opp til monitoren, loddet på kontakter som knekker, ledninger eller komponenter som leder varme feil steder, osv. Men denne siste vendingen med Asus-skall er satt opp veldig vakkert (hadde bare software og bios hos Asus blitt satt opp like godt...). Om du ikke kan vente, vurder om du virkelig trenger en moderat flyttbar spillmaskin, og om du kan slippe unna med en av de mange alternativene som koster mye mindre, som også kommer med 860m kort. g750-tingen var et greit kjøp da den kom, ikke nødvendigvis nå. Kan være et greit alternativ å gå for en to-kjerne haswell og et 860m kort, for eksempel. Siden du ikke kommer i nærheten av et grafikk-kort på en desktop uansett (med mindre du har 500w strømforsyning på laptopen, osv.). I motsatt fall - finnes mange spill-laptoper i den prisklassen med bedre ytelse nå (MSI-skallene har juletrebelysning også, for eksempel). Lenke til kommentar
Granado Espolini (AQ) Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 tusen takk for hjelpa . tror jeg venter på gx500. får bare håpe på at den varer noen år før jeg må kjøpe en ny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå