Gå til innhold

Hvem er norsk?

Anbefalte innlegg

Jeg er norsk(hvit og etnisk skandinaver)og det er en del av min identitet. Jeg har lite kulturelt tilfelles med afrikanere som har flyttet til Oslo. Men allikevel skal samme begrep brukes for å beskrive oss begge?

Årsaken til at du identifiserer deg med begrepet "Norsk" er fordi noen har lært deg det, og du har vært veldig lojal overfor lærerne dine, men det betyr også at du er i stand til å lære, og anbefalt fag, foreslår jeg handler om å gi deg selv en ny "identifisering" som passer nutiden, og er ikke det en fin mulighet nå, til å ta det fulle personlige ansvaret for sin person, eller er du fornøyd med å bli fortalt hvem du er?

Ikke bra å gå med baken vendt forover inn i fremtiden, og fremtiden skapes i nuet NÅ, så heng i, snu deg!

:)

Jeg identifiserer meg også med begrepet mann. Gitt at jeg skal fungere i et samfunn hvor mye av kommunikasjonen foregår gjennom språk, ja da er det en fordel at jeg deler begrepsdefinisjon med de fleste av de jeg kommuniserer meg. Eller kanskje jeg skal bli en "hen"?

På tide å forlate diskusjon.no igjen...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...