rosetta stoned Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Dagens testprosessor ble overklokket ved å øke prosessorens multiplikator, som ikke påviker arbeidsfrekvensen til minnemodulene. Dermed er minneytelsen i AIDA64 på samme nivå som Intel Core i5 4690. Vi kan forøverig se at Intels nye åttekjerne for LGA2011-3-plattformen er i en helt egen liga – takket være sine fire kanaler med DDR4-minne. AMDs prosessorer sliter på sin side med å henge med i svingene når det kommer til minneytelse. Umm, responstid i ns, raskere er bedre: Var det ironi det om 5960x, eller er det jeg som har misforstått noe grunnleggende? 'Entusiastplattformene' har vel aldri vært spesielt gode på dette? Min gode gamle 1366 var(er) svært dårlig på det, men tok det igjen på båndbredde osv. Mulig det har vært en hjernefjert her, enten fra HW eller meg. Eller mener dere 'i en helt egen liga' på en annen måte enn det jeg tror dere mener? I så fall er den vel i AMD-ligaen, eller? Lenke til kommentar
Zitrus Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Gevinsten med oppgradering fra f.eks 2500k/2600k er vel at man kommer over på et nytt HK med flere funksjoner. Man da står vel poenget mitt fortsatt fjellstøtt, hvis grunnen til å oppgradere CPU er på grunn av HK, og ikke selve prosessoren? Med tank på hvor lite som faktisk skjer med ytelsen, er det ikke rart at "HW anbefaler" merket dukker opp på nesten hver eneste test, når folk flest egentlig er skuffet over ytelsen? Da jeg kjøpte 2500k, var denne dessuten 250.- billigere en 4690K. Lenke til kommentar
Mulch Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Kunne tenkt meg å sett denne med dei nye grafikkorta til nVidia. Har ein i5 3570k og lurar litt på korleis kort yter med ein litt meir folkeleg prosessor. Alle testar rundt om er jo med overklokka EE prosessor Jeg har en i5 2500K @ 4.2GHz sammen med et Gigabyte G1 GTX 970. Kjørte Uningine Valley på Extreme HD og fikk score på ca. 2450+, like bra eller bedre enn de tilsvarende testene jeg har sett på nyere CPU'er/HK. Konklusjon: Ingen grunn til å oppgradere CPU/HK, sats heller på en bra kjøler og overklokk. Oppfordrer også HW.no til å sammenligne CPU'er noen generasjoner tilbake, disse testene gir meg ingenting uten sammenligningsgrunnlag med det jeg bruker i dag 2 Lenke til kommentar
Gazer75 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Oppfordrer også HW.no til å sammenligne CPU'er noen generasjoner tilbake, disse testene gir meg ingenting uten sammenligningsgrunnlag med det jeg bruker i dag Er så einig. Testar med desse overklokka super prosessorane er meiningslause for folk flest. Kan berre sjå her: http://store.steampowered.com/hwsurvey/processormfg/ No står ikkje eksakt prosessor modell der, men ut frå frekvens så kan ein nok få eit greit bilete. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå