blackcom Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 (endret) Hey! Driver å lærer meg C (ikke C++, så ingen objekter enda...) Kan Java fra før. Skal gjøre noe så enkelt som å gå igjennom er char array og skrive ut med printf(). En slik ting er enkelt i Java, men jeg har ikke fått det til i C enda... kansje det har noe med pekere å gjøre? Har ikke helt forstått alt med pekere enda... noen som kunne gitt meg et hint? mvh Marius Strand Endret 28. oktober 2003 av blackcom Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 noe sånt som int i = 0; while(mittarray[i] != '\0') printf("%c", mittarray[i++]); Dette gjelder for null-terminerte char-arrays. -Andreas Lenke til kommentar
fx-zephyr Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 kan ikke dette gjøres så enkelt som slik ? printf("%s", mittarray); ( rett meg hvis jeg tar feil... ) Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 kan ikke dette gjøres så enkelt som slik ? printf("%s", mittarray); ( rett meg hvis jeg tar feil... ) Jo, men h*n ville "gå igjennom" arrayet. Så da går jeg ut i fra at h*n var interessert i å behandle hvert element. Lenke til kommentar
blackcom Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Aha... kult.... Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå