AfterGlow Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Den nye prototypen skal være helt rå, hevder nettsted.Oculus har lansert helt nye Rift-briller Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Føler jeg har begynt å gi f. i nyheter som hva som skjer i utviklingen av Oculus. Få det på markedet før jeg bryr meg igjen. Akkurat nå virker hele Oculus smørja som konsepter fremfor faktiske produkter. Endret 22. september 2014 av Theo343 8 Lenke til kommentar
PetriZide Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Lurer på om de har fått på plass det Samsung Note 4 2560x1440 OLED panelet i denne. 120hz hadde jo også vært greit kanskje. Håper de lydlefsene på sidene er avtagbare vil heller bruke mine egne headphones/ørevarmere. 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Unlimited LTD Skrevet 22. september 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. september 2014 Føler jeg har begynt å gi f. i nyheter som hva som skjer i utviklingen av Oculus. Få det på markedet før jeg bryr meg igjen. Akkurat nå virker hele Oculus smørja som konsepter fremfor faktiske produkter. Jeg tror kanskje at Oculus gjør det smart ved ikke å gå ut på markedet. Det er fremdeles få AAA spill som faktisk har støtte for Oculus, som gjør at de veldig enkelt kan få mye negativ PR, fordi mange vil føle kjøpet som ubrukelig. De få som er interesserte i dette på et tidlig stadie kan jo kjøpe developer kit 2. Ved heller å skape begeistring i utviklingsmiljøet for dette, slik at flere og flere spill faktisk støtter Oculus, så vil det være et mye større marked når de eventuelt går ut med det. 11 Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Jeg skulle gjerne likt å ha sett at de kom med en reell forbrukerversjon, men inntill de kommer med en versjon som har høy nok oppløsning til at en kan spille uten å se piksler har jeg ingen problemer med fler dev versjoner. Nå skal det sies at DK2 var en bedre opplevelse enn DK1, mye pga oppløsningen. Som andre har nevnt så håper jeg virkelig enn kan fjerne de hodetelefone som kommer med, ser jo ut som noe man betaler 50kr for på flyet. Jeg vil mye heller bruke mine ørevarmere til endel hundre kroner. Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Lurer på om de har fått på plass det Samsung Note 4 2560x1440 OLED panelet i denne. 120hz hadde jo også vært greit kanskje. Håper de lydlefsene på sidene er avtagbare vil heller bruke mine egne headphones/ørevarmere. 1. Gizmodo sier at panelet ser skarpere ut og har mindre mellomrom mellom pixlene enn Galaxy VR har. Mao er det mulig de bruker enda høyere oppløste paneler enn Note 4. 2. Det står i artikkelen at de medfølgende høytalerne skal være lett å flytte på slik at du kan bruke egne headset dersom du heller vil det. Vil mao anta at de kan fjernes på en eller annen måte. Endret 22. september 2014 av Klatt3n Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette? Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette? Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i. Det er et par storspill, deriblant Project Cars og Star Citizen som vil støtte dette. Svært mange er det ikke, dog er det ikke vanvittig tidskrevende å implementere i f.eks bilspill, men andre spill som skytespill er verre da man må ta langt flere hensyn. Jeg er egentlig mer bekymret for leveringsdatoen til rift enn hva vi faktisk får av spill. Det vil være nok av indiespill i starten, sammen med noen få store titler. Dette vil mate oss i god tid før flere av AAA titlene kommer. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette? Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i. Det er et par storspill, deriblant Project Cars og Star Citizen som vil støtte dette. Svært mange er det ikke, dog er det ikke vanvittig tidskrevende å implementere i f.eks bilspill, men andre spill som skytespill er verre da man må ta langt flere hensyn. Jeg er egentlig mer bekymret for leveringsdatoen til rift enn hva vi faktisk får av spill. Det vil være nok av indiespill i starten, sammen med noen få store titler. Dette vil mate oss i god tid før flere av AAA titlene kommer. Star Citizen regnes som stort indie spill. War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Star Citizen regnes som stort indie spill. Jeg er ikke enig i det, og det er nesten ingenting som heller tilsier det. Spillet er det 25. dyreste videospillet noensinne laget, dyrere enn LA Noire, og plasseres rett under Halo 3, Gran Turismo 5 og World of Warcraft. I juni var det 268 folk som jobbet med spillet. Du kan si at siden det ble startet på kickstarter og alt det der er det et indie spill, men å kalle dette "et stort indie" spill er tidenes underdrivelse. Det oppfyller alle krav(unntatt muligens markedsføring) til å være et AAA spill. Når det er sagt bekrefter de selv på hjemmesiden sin at de sikter på å lage AAA spill. Endret 22. september 2014 av MrLG Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Star Citizen regnes som stort indie spill. Jeg er ikke enig i det, og det er nesten ingenting som heller tilsier det. Spillet er det 25. dyreste videospillet noensinne laget, dyrere enn LA Noire, og plasseres rett under Halo 3, Gran Turismo 5 og World of Warcraft. I juni var det 268 folk som jobbet med spillet. Du kan si at siden det ble startet på kickstarter og alt det der er det et indie spill, men å kalle dette "et stort indie" spill er tidenes underdrivelse. Det oppfyller alle krav(unntatt muligens markedsføring) til å være et AAA spill. Når det er sagt bekrefter de selv på hjemmesiden sin at de sikter på å lage AAA spill. Ett spill kan både være Indie Og AAA på samme tid, Idie betyr bare at det ikke en en utgiver, altså det er kun de som lager det innne i bilde, ikke noen andre som EA eller Microsoft. http://no.wikipedia.org/wiki/Indie 1 Lenke til kommentar
Psykonaut Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Slapp av! Occulus Rift kommer snart i butikken... sånn omtrent samtidig med Half-life-3. 5 Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Kan noen forklare for meg hvorfor 3D lyd liksom skal være så vanskelig? Posisjonell 3D lyd har da eksistert i årevis allerede, og er jo strengt tatt bare avhengig av to lydkanaler. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Høna eller egget. Når Oculus Rift først lanseres i markedet tror jeg spillene som støtter det vil halge rundtom ørene av både kommende og nye eksisterende titler som får patcher for OR mm. Inntil OR får et tidsestimat på når det vil være i markedet tror jeg ikke så veldig mange bruker mye tid på det. Endret 22. september 2014 av Theo343 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Oculus Rift har vært utsatt ørten ganger. En gang i tiden var det snakk om ferdig produkt på sensommeren 2013, så høsten, ..., så april 2015 og nå kanskje i begrenset opplag sommeren 2015. Det kommer nok til slutt, men innen da har det nok kommet flere konkurrenter på banen. Oppløsningen til Oculus Rift er også en tragedie, med cirka 30% av skjermflaten effektivt til hvert øye, og kun en del av dette innenfor skarpsynet blir oppløsningen svært lav i praksis. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2. Yup, og det er en drøm å spille det med DK2, selv om man fortsatt lett ser pikslene når man fokuserer på punkt (egen erfaring). Jeg vet også at Rift (MMORPG fra Trion) har støtte for OC, men ser ikke helt bruken i ett slikt spill. Jeg vil anta at større bilspill/simulatorer vil ha støtte for OC i fremtiden. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2. Yup, og det er en drøm å spille det med DK2, selv om man fortsatt lett ser pikslene når man fokuserer på punkt (egen erfaring). Jeg vet også at Rift (MMORPG fra Trion) har støtte for OC, men ser ikke helt bruken i ett slikt spill. Jeg vil anta at større bilspill/simulatorer vil ha støtte for OC i fremtiden. ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol. Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol. tja, jeg vet TF2 har støtte for det, og det funker ganske greit. Sist jeg så en update på det hadde de vel en 8-9 forskjellige måter du kunne konfigurere hva som beveget på seg når du snudde på hodet. Så at det er usless til FPS ser jeg ikke helt grunnen til. Hvis du låser UI til der du ser, men du ikke snur på selve deg (kun på hodet) så vil jeg tro at du får en fordel ovenfor andre. Her er en fin video hvor de viser hva jeg mener. Når det kommer til 3dje persons spill ser jeg ikke helt markedet for OC, men det kan sikkert funke det og. Endret 23. september 2014 av Borbra Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol. tja, jeg vet TF2 har støtte for det, og det funker ganske greit. Sist jeg så en update på det hadde de vel en 8-9 forskjellige måter du kunne konfigurere hva som beveget på seg når du snudde på hodet. Så at det er usless til FPS ser jeg ikke helt grunnen til. Hvis du låser UI til der du ser, men du ikke snur på selve deg (kun på hodet) så vil jeg tro at du får en fordel ovenfor andre. Her er en fin video hvor de viser hva jeg mener. Når det kommer til 3dje persons spill ser jeg ikke helt markedet for OC, men det kan sikkert funke det og. Enig, nytten i FPS spill er avhengig av hvordan FPS spillet er implementert. For eksempel har Arma-serien (inkl. DayZ) alltid hatt støtte for å snu hodet fritt i forhold til kroppen. Det er dette som gir den naturlige koblinga til VR. Det var interessant å se hvordan Valve valgte å teste ut forskjellige styringsmetoder i forbindelse med OR, men med headtrackingen som har vært tilgjengelig i mange år (f.eks. TrackIR), så synes jeg implementasjonen som har vært i Arma, har fungert veldig bra (etter litt tilvenning, vel å merke.) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå