Gå til innhold

Oculus har lansert helt nye Rift-briller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle gjerne likt å ha sett at de kom med en reell forbrukerversjon, men inntill de kommer med en versjon som har høy nok oppløsning til at en kan spille uten å se piksler har jeg ingen problemer med fler dev versjoner.

Nå skal det sies at DK2 var en bedre opplevelse enn DK1, mye pga oppløsningen.

 

Som andre har nevnt så håper jeg virkelig enn kan fjerne de hodetelefone som kommer med, ser jo ut som noe man betaler 50kr for på flyet. Jeg vil mye heller bruke mine ørevarmere til endel hundre kroner.

Lenke til kommentar

Lurer på om de har fått på plass det Samsung Note 4 2560x1440 OLED panelet i denne.

 

120hz hadde jo også vært greit kanskje.

 

Håper de lydlefsene på sidene er avtagbare vil heller bruke mine egne headphones/ørevarmere.

 

1. Gizmodo sier at panelet ser skarpere ut og har mindre mellomrom mellom pixlene enn Galaxy VR har. Mao er det mulig de bruker enda høyere oppløste paneler enn Note 4.

 

2. Det står i artikkelen at de medfølgende høytalerne skal være lett å flytte på slik at du kan bruke egne headset dersom du heller vil det. Vil mao anta at de kan fjernes på en eller annen måte.

Endret av Klatt3n
Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette?

 

Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i.

Lenke til kommentar

Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette?

 

Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i.

Det er et par storspill, deriblant Project Cars og Star Citizen som vil støtte dette. Svært mange er det ikke, dog er det ikke vanvittig tidskrevende å implementere i f.eks bilspill, men andre spill som skytespill er verre da man må ta langt flere hensyn.

 

Jeg er egentlig mer bekymret for leveringsdatoen til rift enn hva vi faktisk får av spill. Det vil være nok av indiespill i starten, sammen med noen få store titler. Dette vil mate oss i god tid før flere av AAA titlene kommer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Etter det jeg har fått med meg rundtom på nyhetssider og forumposter så er det ikke så forbaska mye software/spill som innen et år er tilgjengelig for bruk med OR. Er det noen som har noen ytterlige kommentarer eller innsikt til dette?

 

Forbrukerversjonen kommer vel ganske sikkert innen et år, og jeg er veldig nysjerring på hvilke spill o.l. det da vil være mulig å oppleve VR i.

Det er et par storspill, deriblant Project Cars og Star Citizen som vil støtte dette. Svært mange er det ikke, dog er det ikke vanvittig tidskrevende å implementere i f.eks bilspill, men andre spill som skytespill er verre da man må ta langt flere hensyn.

 

Jeg er egentlig mer bekymret for leveringsdatoen til rift enn hva vi faktisk får av spill. Det vil være nok av indiespill i starten, sammen med noen få store titler. Dette vil mate oss i god tid før flere av AAA titlene kommer.

Star Citizen regnes som stort indie spill.

 

War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2.

Lenke til kommentar

Star Citizen regnes som stort indie spill.

Jeg er ikke enig i det, og det er nesten ingenting som heller tilsier det.

 

Spillet er det 25. dyreste videospillet noensinne laget, dyrere enn LA Noire, og plasseres rett under Halo 3, Gran Turismo 5 og World of Warcraft. I juni var det 268 folk som jobbet med spillet. Du kan si at siden det ble startet på kickstarter og alt det der er det et indie spill, men å kalle dette "et stort indie" spill er tidenes underdrivelse. Det oppfyller alle krav(unntatt muligens markedsføring) til å være et AAA spill.

 

Når det er sagt bekrefter de selv på hjemmesiden sin at de sikter på å lage AAA spill.

 

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

Star Citizen regnes som stort indie spill.

Jeg er ikke enig i det, og det er nesten ingenting som heller tilsier det.

 

Spillet er det 25. dyreste videospillet noensinne laget, dyrere enn LA Noire, og plasseres rett under Halo 3, Gran Turismo 5 og World of Warcraft. I juni var det 268 folk som jobbet med spillet. Du kan si at siden det ble startet på kickstarter og alt det der er det et indie spill, men å kalle dette "et stort indie" spill er tidenes underdrivelse. Det oppfyller alle krav(unntatt muligens markedsføring) til å være et AAA spill.

 

Når det er sagt bekrefter de selv på hjemmesiden sin at de sikter på å lage AAA spill.

 

Ett spill kan både være Indie Og AAA på samme tid, Idie betyr bare at det ikke en en utgiver, altså det er kun de som lager det innne i bilde, ikke noen andre som EA eller Microsoft.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Indie

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Høna eller egget.

 

Når Oculus Rift først lanseres i markedet tror jeg spillene som støtter det vil halge rundtom ørene av både kommende og nye eksisterende titler som får patcher for OR mm. Inntil OR får et tidsestimat på når det vil være i markedet tror jeg ikke så veldig mange bruker mye tid på det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Oculus Rift har vært utsatt ørten ganger. En gang i tiden var det snakk om ferdig produkt på sensommeren 2013, så høsten, ..., så april 2015 og nå kanskje i begrenset opplag sommeren 2015. Det kommer nok til slutt, men innen da har det nok kommet flere konkurrenter på banen.

 

Oppløsningen til Oculus Rift er også en tragedie, med cirka 30% av skjermflaten effektivt til hvert øye, og kun en del av dette innenfor skarpsynet blir oppløsningen svært lav i praksis.

Lenke til kommentar

 

War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2.

 

Yup, og det er en drøm å spille det med DK2, selv om man fortsatt lett ser pikslene når man fokuserer på punkt (egen erfaring).

 

Jeg vet også at Rift (MMORPG fra Trion) har støtte for OC, men ser ikke helt bruken i ett slikt spill.

 

Jeg vil anta at større bilspill/simulatorer vil ha støtte for OC i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

 

 

War thunder, som er et stort F2P spill, har allerede støtte for Oculus Roft Dk 2.

Yup, og det er en drøm å spille det med DK2, selv om man fortsatt lett ser pikslene når man fokuserer på punkt (egen erfaring).

 

Jeg vet også at Rift (MMORPG fra Trion) har støtte for OC, men ser ikke helt bruken i ett slikt spill.

 

Jeg vil anta at større bilspill/simulatorer vil ha støtte for OC i fremtiden.

ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol.

Lenke til kommentar

ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol.

tja, jeg vet TF2 har støtte for det, og det funker ganske greit. Sist jeg så en update på det hadde de vel en 8-9 forskjellige måter du kunne konfigurere hva som beveget på seg når du snudde på hodet.

Så at det er usless til FPS ser jeg ikke helt grunnen til. Hvis du låser UI til der du ser, men du ikke snur på selve deg (kun på hodet) så vil jeg tro at du får en fordel ovenfor andre.

Her er en fin video hvor de viser hva jeg mener.

 

 

Når det kommer til 3dje persons spill ser jeg ikke helt markedet for OC, men det kan sikkert funke det og.

Endret av Borbra
Lenke til kommentar

 

ja OC er rettet på spill som man sitter i, som i bil, fly og romskip spill og mere, ikke FPS spill ol.

tja, jeg vet TF2 har støtte for det, og det funker ganske greit. Sist jeg så en update på det hadde de vel en 8-9 forskjellige måter du kunne konfigurere hva som beveget på seg når du snudde på hodet.

Så at det er usless til FPS ser jeg ikke helt grunnen til. Hvis du låser UI til der du ser, men du ikke snur på selve deg (kun på hodet) så vil jeg tro at du får en fordel ovenfor andre.

Her er en fin video hvor de viser hva jeg mener.

 

 

Når det kommer til 3dje persons spill ser jeg ikke helt markedet for OC, men det kan sikkert funke det og.

 

 

Enig, nytten i FPS spill er avhengig av hvordan FPS spillet er implementert. For eksempel har Arma-serien (inkl. DayZ) alltid hatt støtte for å snu hodet fritt i forhold til kroppen. Det er dette som gir den naturlige koblinga til VR.

 

Det var interessant å se hvordan Valve valgte å teste ut forskjellige styringsmetoder i forbindelse med OR, men med headtrackingen som har vært tilgjengelig i mange år (f.eks. TrackIR), så synes jeg implementasjonen som har vært i Arma, har fungert veldig bra (etter litt tilvenning, vel å merke.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...