Gintoki Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 For jeg kom på noe genialt å gjøre med tablets der man bruker en trådløs kontroller on the go eller sitter i bilen, men så må jeg patentere ide'en før jeg gir meg ut på produksjon å alt det der. Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Vet ikke hva svaret er, men det kan hende du finner noe bra informasjon her: http://www.epo.org/applying/international.html Alternativt på "European" eller "National" dersom du ikke ønsker å betale for å patentere internasjonalt. Lenke til kommentar
Gintoki Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ok, men når det kommer til produksjonen av ide'en, som da trenger designere og alt det som trengs, hvor er det andre som har ide'er gadgets til tablets/telefoner får tak i resursene fra for å få "blueprints/sketcher" til å bli realitet? Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) For det første må du etablere et foretak i ditt navn, du kommer ingen vei uten dette. Patenter tar lang tid og er ikke nødvendig helt i begynnelsen. Gå til et produktutviklingsfirma alla Inventas eller lignende med multidisiplin, si du er interessert i å undersøke muligheten for at dem skal utvikle et produkt for deg, book et møte, ha med en NDA (Non-disclosure agreement) som samtlige i møtet skal signere før du fremlegger informasjon. Presenter ide, snakk om muligheter for utvikling, finansiering og lignende. Disse folka finansierer opp slike produkter hele tiden. Kanskje er dem villige til å finansiere deler av det selv mot eierandeler osv.... har du finansiering fra før er sjansen for at dem er intr i å jobbe for deg ekstremt mye større, det viser at du er seriøs. Du burde også egentlig ha et eget firma etablert, du kommer egentlig ingen vei uten eget firma. Dette er en skummel verden for enkeltpersoner, hvis noen vil screw you så gjør dem det uten å nøle. Hvis du lurer på ting kan du sende meg PM, jeg jobber med produktutvikling, finansiering og etablering av prosjekter hver dag Og by the way, ideen din er garantert allerede patentert. Endret 23. september 2014 av Henrik2k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå