zeezt Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hei, jeg lurer på om det er noen som vet om en kveld/helgejobb i trondheim innenfor drifting av datasystemer/maskiner. Jeg har null erfaring via jobb, eneste jeg har er litt kunnskap jeg har skaffet meg på hobby basis. Så om litt opplæring hadde blitt satt pris på. Eventuelt så lurer jeg på hvilke slags IT selskaper det finnes i denne byen, slik at jeg kunne ta kontakt. På forhånd takk! Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Sjekk med Atea, dem har vist behov for folk. Men uten erfaring og uten formell opplæring så blir du nok å slite med å få deg noen jobb. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Førstelinje IT-support kan jo være ett springbrett til driftansvar senere. Lenke til kommentar
zeezt Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Hva er det som gjøres som førstelinje support da? Er veldig ukjent her egentlig :s Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 1. linje er dem kunder, eller brukere først tar kontakt med ved et problem, førstelinje løser problemet eller eskalerer om nødvendig. Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Er da ofte skoler og kommune trenger litt slikt, skjønner ikke heeelt logikken i å skulle få jobb uten noe å vise til dog ^^ Lenke til kommentar
*F* Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Er ikke lett å få jobb selv med fagbrev, så sikkert ikke barebare dersom man er helt blank. Nå kjenner jeg ikke forholdene i Trondheim dog Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Det er generelt vanskelig å få jobb uten erfaring. Nyutdannede med mastergrad har det relativt ok, dersom de har gode karakterer, men ellers så er det vanskelig. Det finnes jo dem som fortsetter på skolebenken etter fullført mastergrad fordi det er vanskelig å få jobb utenfor rekrutteringsperiodene. Om du ønsker å drive med helt enkle oppgaver, så kan du høre med bemannings- og rekrutteringsselskapene. Uten verken utdannelse eller erfaring vil det nok være knalltøft å få noe annet enn deltidsjobb på Elkjøp (og selv der er det mange om beinet). Husk på at Trondheim har helt vanvittig mange studenter, og hvor mange av de flere tusen med IT-relaterte studier tror du ikke ønsker en relevant deltidsjobb? Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Finn en myk jobb i en hard bedrift. For eksempel arbeid med salg, administrasjon, webredaktør eller support, i en bedrift hvor det jobber mange IT-folk. Det finnes alltids noe du kan bidra med som er orientert mot den tekniske delen av driften, dersom du viser glød og interesse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå