Gå til innhold

Har vanlige forum-brukere noe de skulle ha sagt ?

Anbefalte innlegg

Det er kun de som faktisk ER moderatorer som har noe å si i slike sammenhenger. Det eneste dere som brukere skal gjøre er å gi beskjed til oss dersom dere mener at noe er feil. Dere skal IKKE legge igjen en post med "du har feilpostet" elns. det er ikke deres jobb!

Akkurat hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og èn ting til: Helt greit at folk "nevner i en bisetning at personen har feilpostet", men som oftest er det ikke slik det foregår. Vanlige brukere kjefter og håner på en barnslig måte den personen som har gjort en feil. Istedetfor dette; varsle en moderator. Verre er det ikke...

Lenke til kommentar
Synes brukere bør få leke litt moderatorer jeg, vi er en del av forumet - og en moderator kan desverre ikke være på absolutt alle poster.

Da kan du "leke moderator" ved å rapportere innlegget. Det er det knappene er til.

Vi kan ikke ha en situasjon der noen TROR de har ansvar, noen ØNSKER å ha ansvar og noen HAR ansvar. Det blir bare rot!

Forumstyret: Har det avgjørende ordet i saker som omhandler drift av forumet, f.eks. retningslinjer, forumoppsett mv.

Drift: Har ansvaret for driftingen av forumet, og tar seg av feiler som oppstår.

Administratorer: Er også moderatorer, men har utvidet tilgang. Admins kan endre på forumets og brukernes innstillinger uinnskrenket.

Moderatorer: Holder kontroll på tråder. Kan stenge, flytte, sette "sticky" osv. på tråder og kan endre visse detaljer på brukere. Kan også advare og stenge ute brukere.

Brukere: kan poste i forumet, endre sine innlegg samt sende PM og mail. Brukere kan også gi beskjed til moderatorer og admins om regelbrudd og liknende.

Gjester: kan kun lese i forumet.

Slik er hierarkiet "in a nutshell".

Lenke til kommentar

Tror jeg gjorde litt sånn i førsten når jeg hadde fått litt smekk selv.

Men da fantes ikke moddis knappen, og jeg gadd ikke lete fram en moddis å sende PM, ei heller viste jeg hva jeg skulle skrive i meldinga heller :p

Men for øyeblikket er forumet blitt ryddigere og bedre.

Det eneste som faller meg inn å si ifra om er hvis en splitter ny bruker skriver en utrolig dårlig topic, så spør jeg om han kanskje skulle bytte den så han slipper å få posten sin stengt. Sammtidig som han kanskje tenker over det neste gang :)

Men jeg gidder ikke skrive en egen post om det da. Det kommer etter svaret i den grunn.

Når jeg begynte på forumet her, viste jeg ikke om retningslinjene :roll:

Jeg så dem rett å slett ikke. Men etter kanskje 40-50 poster så så jeg retningslinjer og Nettikette i menyen og leste igjennom.

Først da så jeg hva som var lov å ikke lov på forumet.

Jeg veit ikke hvordan det er å registrere seg akkurat nå.

Men jeg syns dere burde legge ut en godtkjenningsknapp elns slik at folk kanskje leser igjennom dem før de poster :)

My 2 cents

Lenke til kommentar
Når jeg leser mange poster her på hw.no-forumet, ser jeg mange "vanlige" brukere av forumet si de irriterer seg over bumping, feilposting osv. Så retter de på de folka som gjør det i ren kommandostil.

Hva syns dere om dette? Skal vanlige, ikke-moderatorer ha noe de skulle sagt ang. slike ting? Bare en tanke...

Jeg gidder ikke å bruke energi på å bry meg...

Lenke til kommentar
Hva syns dere om dette? Skal vanlige, ikke-moderatorer ha noe de skulle sagt ang. slike ting? Bare en tanke...

Ok, du har trolig gjort en av følgende feil:

1. Brukt dårlig emnefelt.

2. Skrevet masse !!!! eller ????.

3. Postet i feil kategori.

4. Bumpet.

Vel, hva kan jeg si... jeg har blitt rettet på selv første ukene jeg joinet dette forumet, og jeg synes det bare er fint, siden det bidrar at brukerne tar seg sammen og tenker seg om 2sec før de bare poster i vei som på en "chat".

Rett og slett saa er jeg ikke helt enig i det du sier, jeg syntes det har vert endel dritt-slenging i de folka som skal prove aa rette paa en. Som det nevnes over her saa blir det brukt noe kommando-stil, hadde brukeren som skal prove aa rette paa en stakars saa syntes jeg at tonen skal vere hyggelig, saa lenge du ikke er moderator av noe slag saa skal, eller burde du kommer her og komme her og kommandere.

Endel folk har litt aa lere syntes jeg, har ikke opplevd noe spessielt bortsett fra en jalla-topp som syntes det var teit at jeg ikke kunne bruke ae, oe og aa (altsaa de norsk tegnene). Anyway det var litt OT.

Hvis folk skal rette paa en saa syntes jeg at de kan ta det opp privat, ihvertfall saa lenge de ikke er moderator. En annen maate er jo aa melde posten til moderator som nevnt tidligere.

Frankie

Singapore

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er moderatorenes sin jobb å moderere forumet, men du er hjertens velkommen til å hjelpe på et vis. Hvordan tror du en helt fersk forumbruker ville følt seg hvis han lagde en "hjelp!?!?!?!?!?" som det er altfor mange av og får 20 brukere som klager på at han har brukt feil topic osv. Vil tippe at vedkommende føler seg mye mindre velkommen på forumet da enn hvis en moderator hadde sagt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...