Gå til innhold

Har vanlige forum-brukere noe de skulle ha sagt ?

Anbefalte innlegg

Når jeg leser mange poster her på hw.no-forumet, ser jeg mange "vanlige" brukere av forumet si de irriterer seg over bumping, feilposting osv. Så retter de på de folka som gjør det i ren kommandostil.

Hva syns dere om dette? Skal vanlige, ikke-moderatorer ha noe de skulle sagt ang. slike ting? Bare en tanke...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg holder 99% av gangene jeg ser noe som er gjort feil fullstendig kjeft, og rapporterer heller posten til en moderator. Dette er den beste måten å holde et forum ryddig på, og samtidig holde orden.

Du har nok rett i at det gjør forumet ryddig på en måte. Men personlig har jeg til dags dato ennå ikke brukt den rapporteringsfunksjonen. Og jeg har sett mye rart...

Noen ganger kan det være komfortabelt å ha litt høyere toleranse en gjennomsnittet ;)

Lenke til kommentar
Hva syns dere om dette? Skal vanlige, ikke-moderatorer ha noe de skulle sagt ang. slike ting? Bare en tanke...

Ok, du har trolig gjort en av følgende feil:

1. Brukt dårlig emnefelt.

2. Skrevet masse !!!! eller ????.

3. Postet i feil kategori.

4. Bumpet.

Og nå er du jaevlig sur siden en bruker som vet hvordan man skriver innlegg har rettet på deg.

Vel, hva kan jeg si... jeg har blitt rettet på selv første ukene jeg joinet dette forumet, og jeg synes det bare er fint, siden det bidrar at brukerne tar seg sammen og tenker seg om 2sec før de bare poster i vei som på en "chat".

Lenke til kommentar

Synes selv det er tragisk at folk begynner å leke liksom-modder ved å spamme hele tråden full av "Feilpostet"-poster. Rapporter heller posten til moderator!

Men, selfølgelig kan vanlige brukere klage seg grønne over bumping of feil topic og den slags, jeg gjør det selv.

Lenke til kommentar

Det er kun de som faktisk ER moderatorer som har noe å si i slike sammenhenger. Det eneste dere som brukere skal gjøre er å gi beskjed til oss dersom dere mener at noe er feil. Dere skal IKKE legge igjen en post med "du har feilpostet" elns. det er ikke deres jobb!

Lenke til kommentar

Enig i det, men det kommer jo også an på hvordan man sier fra om feilen. Hvis man lager en stor klagepost med masse edder og galle, hadde det definitivt vært mer ryddig med en melding til en moderator. Men det kan da ikke skade med et vennlig lite nudge, som: "Vil bare nevne at det ikke er lov å bumpe. Men for å svare på spørsmålet ditt..." Det går an å hjelpe hverandre også, og ikke kalle ned "the wrath of the moderators" for hver liten fillefeil... Mine 2 cents.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Men det kan da ikke skade med et vennlig lite nudge, som: "Vil bare nevne at det ikke er lov å bumpe.

Da sier man implisitt at det er greit å drite i retninglinjene, svar får man uansett hva man gjør. Selv om bumping er er dårlig eksempel.

yummy: For lenge, lenge siden ble det opplest og vedtatt at brukerene skulle si fra om sånt. FYI.

(men ikke f om jeg er kar om å finne tilbake den tråden)

Lenke til kommentar

En vennlig påminnelse i tillegg til et svar synes jeg er helt fint - det vitner om at man forsøker å holde forumet i orden. Innlegg som BARE inneholder en "moderatorbeskjed" er derimot ikke ønskelig.

Jeg mener vi kan kjøre "frihet under ansvar", altså at alle sammen bidrar som best de kan for å holde forumet ordentlig, oversiktlig og hyggelig.

Lenke til kommentar
Synes brukere bør få leke litt moderatorer jeg, vi er en del av forumet - og en moderator kan desverre ikke være på absolutt alle poster.

Det er for mange poster jeg har sett hvor moderatoren ikke gjør noe.

Nå ligger det jo funksjonalitet for å melde fra til en moderator. Hvorfor bruker du ikke den? Det er jo akkurat det den er for.

Lenke til kommentar
Synes brukere bør få leke litt moderatorer jeg, vi er en del av forumet - og en moderator kan desverre ikke være på absolutt alle poster.

Det er for mange poster jeg har sett hvor moderatoren ikke gjør noe.

Nå ligger det jo funksjonalitet for å melde fra til en moderator. Hvorfor bruker du ikke den? Det er jo akkurat det den er for.

Joda, bruker den, men det er greit å si sin mening - free speech, så lenge man ikke går over linjen (ja, jeg vet jeg har gjort det før - men det irriterer meg grenseløst med folk som ALDRI lærer). :shrug:

Lenke til kommentar

Ok, du har trolig gjort en av følgende feil:

1. Brukt dårlig emnefelt.

2. Skrevet masse !!!! eller ????.

3. Postet i feil kategori.

4. Bumpet.

Og nå er du jaevlig sur siden en bruker som vet hvordan man skriver innlegg har rettet på deg.

Vel, hva kan jeg si... jeg har blitt rettet på selv første ukene jeg joinet dette forumet, og jeg synes det bare er fint, siden det bidrar at brukerne tar seg sammen og tenker seg om 2sec før de bare poster i vei som på en "chat".

Her tar du feil, jeg har ikke opplevd å bli rettet på, men jeg ser hele tiden andre som blir det. Derfor startet jeg denne tråden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...