JGEG1988 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) hei.. jeg har sittet inne for væpna ran, blitt tatt med hasj plantasje og steroider..og gjort brekk. har fått meg dame fra utlandet..og jeg vil gjerne besøke hun og ettervert flytte dit.. er det mulig når jeg har gjort disse kriminalitene? hørte det gikk hvertfall ikke til new york.. hun er lærer og har 2 unger, og hun har familie der så tviler hun vil flytte til norge. PS: prøvde finne rett plass og poste denne posten men finner ikke rett plass! Endret 22. september 2014 av JGEG1988 Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Det avhenger av innreisebestemmelsene til det landet du skal til. Det er ingenting i Norge som hindrer deg. Innen Schengen er det ingen problem. Tenker det bare kan være et problem i land du trenger visum til. Endret 22. september 2014 av Star Fox Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Kommer an på hvilket land du skal reise til. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Hvis du er straffet for grov kriminalitet, så kan det bli litt vanskelig å få bosatt seg i USA. Når immigrasjonsmyndighetene (tidl. INS, nå fordelt mellom USCIS, ICE og CBP) får øye på "armed robbery" i rullebladet ser jeg ikke bort ifra at de rynker litt på nesen. "Breaking and entering" har kanskje den samme effekten, selv om det ikke virker like grovt. Jeg har hørt at de er litt strenge på sånt der borte. Endret 22. september 2014 av xRun Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Det avhenger litt av hvor lenge du har vært ustraffet for hvorvidt du kan bygge en 'god sak' og vise at du har blitt en god borger. En del ting blir i en del land mest sannsynlig ikke akseptert. Der iblant narkotikahandel. Så litt avhengig av hvilket land du skal søke til så er hva du har gjort og når du har gjort det veldig relevant. Det beste er nok uansett å ta kontakt med den aktuelle ambasaden som utsetter visum og høre der. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Moderatormelding Tråden reiser et spørsmål om Norges og andre lands regler om visum. Den er derfor flyttet til Jussforumet. Lenke til kommentar
Niuroumian Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Sentralt i dette spørsmålet er kanskje hvilket land du ønsker å flytte til, siden hvert land gjerne har sine egne regler på slikt. Lenke til kommentar
JGEG1988 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 (endret) takk for all hjelp..vet ikke helt hva visum er for har bare vært i utlandet som liten.. men tror jeg kjønner det jeg skal til canada edmonton.. ranet sjedde for 4 år sia..har ikke jobb i lang tid..plantasjen og steroidene ble jeg nettop tatt med for noen uker sia..venter rettsak..hinder norge meg da? Endret 22. september 2014 av JGEG1988 Lenke til kommentar
hean Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Tror du kanskje sliter litt med å få komme inn i Canada men du kan kanskje lese litt selv å se hva du mener.... http://www.cic.gc.ca/english/information/inadmissibility/conviction.asp Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 spør advokaten din, tror ikke du får lov å reise ut i påvente av rettsak Lenke til kommentar
xRun Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Generellt sett vil ikke norske myndigheter nekte utreise for avklarte og ferdig sonede forhold. Uavklarte saker eller når soning ikke er fullført blir det motsatt, de vil naturligvis ikke at folk forlater landet når de er i ferd med å bli holdt ansvarlig for noe. Innreise til andre land avhenger av lover og regler i det aktuelle landet hvor man ønsker innreise, der har Norge generellt sett ingen beslutningsmyndighet. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Lovene i det andre landet er en ting, en annen ting er spørsmål man får på f.eks. innreisekort og ved søking av visum dersom det er påkrevd. Hva lovene sier og hva man blir spurt om ved ett enkelt turistbesøk er veldig forskjellig fra land til land. Om man skal søke arbeid eller oppholde seg i landet over lengre tid blir det med ett mer komplisert og få innreisetillatelse. Trådstarter kan jo dessuten behøve å søke visum for å mellomlande i USA tror jeg. Lurt å undersøke ved eventuelle mellomlandinger. Lenke til kommentar
1245112654122755325882462 Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Under pågående rettssak er det nok desverre uaktuelt, du vil heller ikke kunne reise i den eventuelle soningsperioden. Canada er veldig strenge på grov kriminalitet som Narkotikahandel og konflinkter med våpen involvert. Men som du ser lengre oppe så er det mulig, men ikke før du har sonet ferdig. At du har blitt dømt to ganger i løpet av såpass kort tid vil nok svekke din sak betraktelig. Lenke til kommentar
Illus Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Du kan bare glemme å komme inn i Canada uten jobb og en rettsak hengende over deg. Det er så vidt jeg selv passerer hver gang jeg skal inn der. De er to hakk mer nazi i immigrasjonskontrollen enn storebror usa. Og det sier litt. Lenke til kommentar
Autofil Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Har du fått beholde ditt pass, kan du forlate Norge fritt.Men innreise til Australia, Canada og USA blir svært vanskelig med slike saker på rullebladet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå