Gå til innhold

Hvor/hvordan burde jeg kjøpe klær?


Ph0enix

Anbefalte innlegg

Hallo.

 

Gutt i 20-åra.

 

Jeg har dette problemet med at ting enten er for stort, eller for lite.

 

Jeg vil gjerne gjøre klart at jeg er ikke inni kles-gamet, og kjøper ikke nye klær så ofte pga problemstillingen under. Så jeg tar forbehold om at det kanskje er et teit spørsmål.

 

Jeg er nesten 2 meter, og litt overvektig, noe som gjør at jeg som oftest må opp i 2xl somregel. (3xl har også forekommet, spørs på plagget egentlig.)

 

Problemet mitt er da følgende:

 

Skal jeg ha en tskjorte/genser, så ender jeg somregel med at "armene" blir for vide, og at det da blir for hengslete.

 

Skal jeg ha bukse, så blir buksa lang nok, men også for vid. (Ikke at jeg passer med slim-fit heller, men det blir mer en baggybukse, kinda. (Har vel testa somregel rundt 36/46 / 38/48?)

 

Hvordan skal jeg løse det her? Må jeg virkelig skreddersy klær for å få dem brukbare? Vet jo at jeg kan bli mindre overvektig, dette er jo planen, men greit å ha klær i mellomtiden, hehe.

 

Takk for dere som vil ta dette seriøst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-GlDE6z

Steder du kan kjøpe er hvertfall

 

www.nelly.com

http://tigerofsweden.com/no/

www.stylepit.no

 

Når det gjelder størrelse greiene så tror jeg personlig det vil ordne seg om du setter deg litt i trening. Finnes ingen negative sider med det og etter en stund vil du føle deg mye bedre. Uansett kan jeg garantert si at det finnes klær for deg og, gå på en klesbutikk og spør om en kan hjelpe deg å finne dine rette størrelser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Takk for tipset, skal sjekke de sidene! :)

 

Angående trening så er det ikke vits å snakke så mye, for det er under arbeid, hehe.

 

Men ja, kan jo forsåvidt spørre betjeningen, litt flaut dog, en gutt i 20-åra burde kunne funnet seg klær liksom, hehe.

Kleint i fem minutter også er du ferdig med personen mest sannsynlig resten av ditt liv. Tror det er verdt det jeg ;) Men ja, ser at det kan være flaut.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Jeg tror ikke det er noe flaut, det er er mange, kanskje spesielt gutter som ikke handler klær veldig ofte, de på jobben bør være serviceinnstilt og jeg tror de er forståelsesfulle for situasjonen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...