Defo Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Hei! Googlet en god stund nå uten å ha blitt noe mer klok, så spør her. Jeg har en static variabel som jeg ønsker å øke hver gang klassen instansieres. Men jeg får feilmelding om "Undefined Variable" når jeg forsøker å øke den i klassens konstruktør... Noen som vet hvordan dette gjøres korrekt? class Produkt { static $teller = 0; function __construct() { Produkt::$teller++; } } Endret 21. september 2014 av Defo Lenke til kommentar
Defo Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Glem det. Fant det ut... Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 (endret) Hadde det vært en ide å fortelle om hvordan du løste det, slik at andre som har samme problemstilling kanskje finner svaret her ... class Produkt { static $teller = 0; function __construct() { self::$teller++; } } $p1 = new Produkt; $p2 = new Produkt; $p3 = new Produkt; $p4 = new Produkt; echo Produkt::$teller; // 4 Må bruke nøkkelordet self Endret 22. september 2014 av Crowly Lenke til kommentar
Defo Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Produkt::$teller; ... fungerte. Feilen lå en en annen linje der det stod $this->produktNr = $teller, og ikke $this->produktNr = Produkt::$teller self::$Teller++ ser ut til å fungere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå