Knut S Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Øgle 2 bilder På Gran canaria så er øglene fredet. Den største øgle arten her på øya kan bli 80 cm Se bildet Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Det er nok en Giant Canary Island Lizard (Gallotia stehlini) du har truffet her. Jeg hadde ønsket meg litt mer kontraster i bildet da det fremstår som litt "blasst" Jeg synes komposisjonen er god med en diagonal som leder opp til hodet til dyret som er flott plassert. Imidlertid savner jeg skarphet på hodet. Et dyrebilde som mangler skarphet på øyet har klare mangler da man mister kontakt med dyret og det er som regel det første man legger merke til mangler. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Det er nok en Giant Canary Island Lizard (Gallotia stehlini) du har truffet her. Jeg hadde ønsket meg litt mer kontraster i bildet da det fremstår som litt "blasst" Jeg synes komposisjonen er god med en diagonal som leder opp til hodet til dyret som er flott plassert. Imidlertid savner jeg skarphet på hodet. Et dyrebilde som mangler skarphet på øyet har klare mangler da man mister kontakt med dyret og det er som regel det første man legger merke til mangler. Tak for en god yilbakemelding med masse nyttige tips. Ja dette med skarpheten skulle jeg gjerne hatt mer på plass, men dessverre er de så utrolig raske og oppdager meg før enn jeg oppdager de som oftest. Men fått tips om å ha med litt tomater for det er de glade i og da kommer de raskt frem igjen sies det Prøvde litt mindre kontrast for har ofte fått høre at jeg bruker lett litt for mye kontrast. Syns det er ofte litt vanskelig å se sånt selv. Lenke til kommentar
Espen Ørud Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Det er nok en Giant Canary Island Lizard (Gallotia stehlini) du har truffet her. Jeg hadde ønsket meg litt mer kontraster i bildet da det fremstår som litt "blasst" Jeg synes komposisjonen er god med en diagonal som leder opp til hodet til dyret som er flott plassert. Imidlertid savner jeg skarphet på hodet. Et dyrebilde som mangler skarphet på øyet har klare mangler da man mister kontakt med dyret og det er som regel det første man legger merke til mangler. Tak for en god yilbakemelding med masse nyttige tips. Ja dette med skarpheten skulle jeg gjerne hatt mer på plass, men dessverre er de så utrolig raske og oppdager meg før enn jeg oppdager de som oftest. Men fått tips om å ha med litt tomater for det er de glade i og da kommer de raskt frem igjen sies det Prøvde litt mindre kontrast for har ofte fått høre at jeg bruker lett litt for mye kontrast. Syns det er ofte litt vanskelig å se sånt selv. Vet ikke hvor du er stasjonert, men området mellom Amadores-stranden og Puerto Rico (altså gangveien langs sjøen) er en plass det pleier være en god del av dem og der går det ofte såpass mye folk at de ikke er superskvetne heller. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Det er nok en Giant Canary Island Lizard (Gallotia stehlini) du har truffet her. Jeg hadde ønsket meg litt mer kontraster i bildet da det fremstår som litt "blasst" Jeg synes komposisjonen er god med en diagonal som leder opp til hodet til dyret som er flott plassert. Imidlertid savner jeg skarphet på hodet. Et dyrebilde som mangler skarphet på øyet har klare mangler da man mister kontakt med dyret og det er som regel det første man legger merke til mangler. Tak for en god yilbakemelding med masse nyttige tips. Ja dette med skarpheten skulle jeg gjerne hatt mer på plass, men dessverre er de så utrolig raske og oppdager meg før enn jeg oppdager de som oftest. Men fått tips om å ha med litt tomater for det er de glade i og da kommer de raskt frem igjen sies det Prøvde litt mindre kontrast for har ofte fått høre at jeg bruker lett litt for mye kontrast. Syns det er ofte litt vanskelig å se sånt selv. Vet ikke hvor du er stasjonert, men området mellom Amadores-stranden og Puerto Rico (altså gangveien langs sjøen) er en plass det pleier være en god del av dem og der går det ofte såpass mye folk at de ikke er superskvetne heller. Jeg bor i sonnenland men farter stort sett over hele øya. Ja det er endel der vet jeg og ikke minst nede ved sjømannskirken i arguineguin Lenke til kommentar
Øyvind.L Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Synes bildet hadde svært dårlig kvalitet, masse støy ,fokus ligger på steinen og ikke på hode/øyet som man kan si er en av kriteriene på slike arts foto. Det er ikke bare et spørmål om skarphet,etter mitt syn. V2 synes litt bedre ,men det virker som i det store og hele at det er en brikke som mangler på bildene dine( har ikke sett på alle) en følelse av høy iso på en måte,samt små bildedatafiler, som helikopteret( 100kb) . Derimot er anntall visninger helt topp av en eller annen grunn Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Takk for tilbakemelding. Ja fokuser ble nok litt feil da de forsvinner meget hurtig disse. Ja ser selv at det er støy på bildene men vet ikke helt hvorfor. Noe kan nok Være at jeg noen ganger er hard på croopinga. Jeg er fersk på foto holdt på ett år ca. Så jeg prøver meg frem og lytter til tips. Ja jeg vet ikke hvorfor jeg har såpass høy antall visninger. Håper kanskje at noen liker det litt og at jeg Gjør noe riktig men som sagt jeg prøver å lære og prøver å få bedre kvalitet og skarpere bilder Lenke til kommentar
Øyvind.L Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Takk for tilbakemelding. Ja fokuser ble nok litt feil da de forsvinner meget hurtig disse. Ja ser selv at det er støy på bildene men vet ikke helt hvorfor. Noe kan nok Være at jeg noen ganger er hard på croopinga. Jeg er fersk på foto holdt på ett år ca. Så jeg prøver meg frem og lytter til tips. Ja jeg vet ikke hvorfor jeg har såpass høy antall visninger. Håper kanskje at noen liker det litt og at jeg Gjør noe riktig men som sagt jeg prøver å lære og prøver å få bedre kvalitet og skarpere bilder Hvem liker det litt og hva gjør du riktig? Kan ikke jeg se. Øyvind. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Takk for tilbakemelding. Ja fokuser ble nok litt feil da de forsvinner meget hurtig disse. Ja ser selv at det er støy på bildene men vet ikke helt hvorfor. Noe kan nok Være at jeg noen ganger er hard på croopinga. Jeg er fersk på foto holdt på ett år ca. Så jeg prøver meg frem og lytter til tips. Ja jeg vet ikke hvorfor jeg har såpass høy antall visninger. Håper kanskje at noen liker det litt og at jeg Gjør noe riktig men som sagt jeg prøver å lære og prøver å få bedre kvalitet og skarpere bilder Hvem liker det litt og hva gjør du riktig? Kan ikke jeg se. Øyvind. Nei greit du ikke liker mine bilder. Jeg er her for å lære og for å få tips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg