Gega Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Hei Sitter i disse nattetimene og funderer på om jeg skal beholde mitt gamle Asus P4PE hovedkort selv om jeg må kjøpe meg ny prosessor og ram for å spare penger i første omgang! Så det jeg lurer på mine damer og herrer er om jeg kan kjøre P-4 PC800 og PC3200 CL2.5 DDR ram på mitt "eldgamle" hovedkort? I manualen står det bare at den støtter PC533 Eller er det like godt å bare la gammelkortet støve ned og kjøpe Asus P4P800 først som sist for å utnytte systemet? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Vel er ikke sikker men tror det skal gå men du vil få dårligere ytelse, ville vel satset på feks P4P800 kortet til ca 1000.-kr og solgt det du har for ca 400.- Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 En kompis kjørte en P4 800FSB på en HK som bare støtta 533. BIOSen kjørte da prosessoren ned til 1.4GHz for å få det til å fungere. Jeg prøvde en drøss med innstilliger (pga viste ikke at HK kun støttet 533) uten at jeg fikk kjørt høyere hastighet. Så jeg annbefaler deg å ta HK først. Njaal Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Joda...det er nok kanskje det beste....har tenkt tanken selv også...men så ble jeg i det sparsommelige hjørnet og tenkte jeg skulle spare meg noen kroner Da blir det vel Asus P4P800... Er det noen andre forskjeller på P4P800 og P4P800DELUXE enn at førstvevnte ikke har raid og firewire? Per dagsdato har jeg ikke bruk for raid og firewire og ser ingen grunn til å kjøpe noe jeg ikke har bruk for! Eller er det noen hovedkort som er bedre enn det jeg har sett på i noenlunde samme prisklasse? Lenke til kommentar
dp Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 etter et bios oppdatering til versjon 1006 skal P4PE kunne kjøre på 200mhz FSB. det er jo verdt et forsøk å prøve? Lenke til kommentar
Gega Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 har vært på asus sine sider og sett litt der... der står det at man skal kunne bruke PC800....men jeg får vel ikke dratt noen nytte av PC800 prosessoren med å beholde dette hovedkortet? Eller er jeg helt på bærtur? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå