Gå til innhold

Iphone 5 og 4g med Tele 2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det handler om det der ja.... Ringer Tele2 som sier at man ikke kan få 4G på iphone 5... i Oslo... Jeg spør om det gjelder ALLE operatører... De svarer JA! Jeg ringer Telenor - de sier at, NEI, de leverer 4G til iphone 5 og 5S i Oslo. Spør om de har løyet for meg hos Tele 2, og de sier at JA det har de. Ringer litt småsur tilbake til Tele 2 " og legger frem min oppdagelse. Da sier dama at, NEI, Telenor har IKKE dekning på den frekvensen.....(?) Jeg spør, lyver dem da???? Og , JA, det gjør dem.... Hvem lyver, og makan til frekkhet? Kan en eller annen enlighten me please?????

Lenke til kommentar

Netcom bruker kun 2600 MHz i store deler av Oslo og Tele2 bruker Netcoms nett når det gjelder 4G. Telenor bruker 800, 1800 og 2600 MHz i Oslo. Så iphone 5 har 4G dekning med Telenor i Oslo, men den vil nok være noe mer begrenset i forhold til f.eks. 5s som har støtte for alle frekvensene.

Lenke til kommentar

Bor i Oslo. Har 5s med tele2. LTE fungerer fint, men kun utendørs.

 

Ja, 5S virker med Tele 2 (NetCom) LTE 4G, men iPhone 5 virker som de sier kun med Telenor operatører i Oslo, Bergen, Trondheim mfl. Se finnsenderen.no og du ser hvilke frekvenser operatørene bruker på ditt sted. Noe info også på NC og TnM's dekningskart.

 

Flott poeng du nevner, att Tele 2 LTE 4G kun virker utendørs - Siden de (Tele 2 via NetCom) kun benytter LTE på 2600 frekvensbåndet i storbyene - penetrerer det ikke vegger/vinduer/trær serlig bra, og med mindre senderen er rett utenfor vinduet ditt - vil du ikke ha 4G inne i Oslo, Bergen, Trondheim m.fl. med Tele 2/Chess/NetCom etc.

 

Jeg syns det er morro att NetCom i sin reklame på TV nå sier att de ikke bare har god dekning, men også god kapasitet. Det er jo ironisk når de kun bygger ut LTE på ett bånd avhengig av hvor de er. 2600 i storbyer/1800 i mindre byer og 800 på "landet". Mens Telenor bygger ut på minst to bånd (1800 og 800) alle steder de bygger. Det er ikke 800 på ALLE sendere innenfor en by selfølgelig, noen har kun 1800 for kapasitet - men det stedet dekkes allerede godt fra en annen 800 sender. Så har de tre bånd i større byer 800/1800/2600 og snart LTE900 (4 bånd) DET gir dekning OG kapasitet. Trasig att NetCom får lov av forbrukerrådet til å misslede slik....

Endret av matteogold
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...