ray001 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Er det mulighet for å få sjekket WAN IP adressen min ifra min Android mobil telefon, selv om jeg ikke er i samme nettverk? Hvilke program må være innstallert på pcen min? Og hvilke app på mobilen min? Lenke til kommentar
sjurtf Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 dyndns er stikkordet. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ja det blir vel til det. Hadde et program tidligere som het pcanywhere eller noe, og mener den ga meg den informasjonen jeg trengte den gang. Nå eies pcanywhere av Norton og har ikke det jeg søker lenger der. MEN det kan være jeg blander navn på app`en til mobilen min. Tror jeg bare innstallere et dyndns/vnc på pcen hjemme, kanskje like så enkelt? Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Det der bør vel kunne klares av med teamviewer. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teamviewer.teamviewer.market.mobile&hl=en Man må fjernstyre PC, og så kan man for eksempel la PC gå inn på www.speedtest.net Der kan man lese den eksterne IP adressen til PC'en For ordens skyld: Har ikke testet dette med Android/PC, bare med PC/PC. Går ut fra at det fungerer sånn noenlunde likt. (Men det blir jo et problem med skjermstørelsen.) Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Har teamviewer på pcen hjemme nå, og nå sitter jeg annen plass enn hjemma, og kommer ikke inn på pcen min. Vet at det har vært strøm brudd over 6timer, og da resetter router seg og ny WAN / IP adresse ifra NGT. Så ser etter andre mer stabile programer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå