Ziff Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Regn med at EU-reglene snart blir innført med tak på 800k-ish i sikringsfondet (100k €). 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 24. september 2014 Del Skrevet 24. september 2014 Jeg gidder ikke å delta i debatten mellom wampster og Nasciboy.Men det er nå uansett slik at setter du pengene i den norske avdelingen av Nordax eller Svea Finans, så må du forholde deg til svensk (EU) bankgaranti. 100 000 euro. Lykke til med Topprente, LHM1. Det er ikke mye stress å opprette sparekonto i en annen bank dersom rentene skulle endre seg. Personlig bytter jeg glatt sparekonto selv om jeg bare sparer 100 kroner i året... Ingen andre som betaler meg 100 kroner for 5 minutters arbeid. Hvis du lurer på noe om Santander kan du bare spørre her. Men du kan ikke spørre hvor lenge de kommer til å ha høy rente ... 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Prøvde å spørre: Angående felleskontonummer med kid som ID. Er det slik at om man glemmer å føre på kontonummer, der så går pengene til banken, så hvis det skulle skje noe problemer, finnes det løsninger, bare det tar tid? Hei, igjen, ser ikke ut som Santander svarer på epost etter 3 dager, snart 4 dager i dag, så da tror jeg vurder topprente konto. Nå er dette innlegget oppdatert, men valgte topprente.no foreløpig kun fordi de er raske å svare på epost og fordi har norsk bank garanti. Vet du hva slags pålogging Santander tilbyr? Kan jo håpe de har BankID, mobil SMS, Kodegenerator apps for windows phone eller Android om det funger bra. Eventuelt kodekort som man får tilsendt. Siden sparebank Øst (Topprente.no) har kun bankID foreløpig dermed er jeg låst til det. Endret 25. september 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Vet du hva slags pålogging Santander tilbyr? Kan jo håpe de har BankID, mobil SMS, Kodegenerator apps for windows phone eller Android om det funger bra. Eventuelt kodekort som man får tilsendt. Det har jeg svart på før: Santander og BlueStep bruker standard BankID. Men ikke MobilID eller kodekort. Heller ingen apper. Vil du ha BankID på mobil kan du vurdere BankNorwegian eller yABank. Hvis du glemmer å ta med KID får du vanligvis besked om at mottakker forutsetter KID. Og ellers vil banken returnere pengene,. De kommer uansett ikke til å beslaglegge dem. Neppe noen grunn til bekymring over den norske bankgarantien heller. Får bare håpe at de får beholde 2 mill... EDIT: Hvis du ikke trenger de pengene det neste året, kan du jo vurdere fastrente i ett år hos BlueStep - 3,30 %. De setter vel også snart ned... Endret 25. september 2014 av nojac 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. september 2014 Forfatter Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Takk for svar, må si topprentekonto virker ut som er i beta periode, eller de leier enkelt tjeneste billig kun for å tilby høy rente. Så egentlig er jeg ikke superfornøyd med topprentekonto selv om rentene er gode. Banknorwegian virker ut som er samme eier som norwegian siden sidene ser veldig like ut. Er alle banker 100% sikre? Så man kan ikke risikeret å bli hacket eller frastjålet penger? F.eks ved at sidene har lav kryptering? Så hønefoss sparebank er det noe hvis man bor i bærum? 3,5% renter er vel ikke ille? Eller må man bo i hønefoss området? Endret 25. september 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
hean Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Takk for svar, må si topprentekonto virker ut som er i beta periode, eller de leier enkelt tjeneste billig kun for å tilby høy rente. Så egentlig er jeg ikke superfornøyd med topprentekonto selv om rentene er gode. Banknorwegian virker ut som er samme eier som norwegian siden sidene ser veldig like ut. Er alle banker 100% sikre? Så man kan ikke risikeret å bli hacket eller frastjålet penger? F.eks ved at sidene har lav kryptering? Så hønefoss sparebank er det noe hvis man bor i bærum? 3,5% renter er vel ikke ille? Eller må man bo i hønefoss området? Uansett bank kan man bli hacket og/eller frastjålet penger, skjer dette så er det uansett ikke du som lider tapet men banken. 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 (endret) Så hønefoss sparebank er det noe hvis man bor i bærum? 3,5% renter er vel ikke ille? Eller må man bo i hønefoss området? Hmmm, sjekker du ingen ting før du poster her??? Hønefosskontoen er en konto for småsparere, ikke en plasseringskonto. Glem den! Om produktet Fast månedlig sparing med god rente fra første krone Rente p.t 3,50 %. p.a. Du velger selv hvor mye du vil spare i måneden ( min 300,- maks 10 000,- ) 31 dagers skriftlig oppsigelse ved uttak Inntil 6 gebyrfrie uttak i året Engangsinnskudd tillates ikke Kun en konto pr kunde EDIT: Ellers har du tydeligvis andre behov /ønsker når det gjelder nettbanken til denne sparekontoen enn jeg har, Jeg skal bare kunne flytte penger fra / til brukskontoen en gang i blant. Alle transaksjoner foregår fra brukskontoen, ikke fra sparekontoen. Selv om jeg irriterer meg over de stygge blidene på topprentes hjemmeside... Uansett, ingen av nettbankene til de aktuelle høyrentekontoene kan konkurrere med f.eks. Skandiabankens. Men Skandia får ikke sparepengene mine av den grunn. For meg handler det å være fornøyd med en høyrentekonto bare om at renta er høy og dekket av Bankgarantifondet. Endret 25. september 2014 av nojac Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 25. september 2014 Del Skrevet 25. september 2014 Moderatormelding Innlegg som ikke har noe med tråden å gjøre er slettet Tilbakemeldinger tas på PM, ikke i tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå