AnonymDiskusjon Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 I forbindelse med en sak som omhandler fellesarealet i sameiet jeg og min samboer bor i dro vi ned til plan og bygg for å se litt på hva som lå inne av gamle søknader og godkjennelser. Da kom vi over en tegning som viser hvordan og hvor verandaer skal bygges på blokkene her. Der fant vi vår leilighet, og stusset litt over at denne var tegnet inn med et ekstra rom enn hva vi faktisk har (leilighetene i de to andre etasjene vet jeg har dette ekstra rommet - så vår leilighet er 4-5 kvm mindre enn de andre sine leiligheter). Slik ser det altså ut: Det arealet jeg har merket ut er nå en kjellerbod. Den ble tidligere brukt av en mc-klubb som en i bygget her hører til (det er merket med skilt på boddøren). Han har nå solgt leiligheten sin, og boden står tom. Kan dette arealet opprinnelig ha tilhørt vår leilighet (bygget ble bygget på 60-tallet, så det kan ha vært lenge siden)? Er dette noe vi kan spørre styret om, eventuelt spørre om å kjøpe dette arealet? Jeg spør her hovedsaklig for å forhøre meg om det er noen som har vært borti noe lignende. Pluss styret her er umulig å få tak i/bruker flere måneder på å svare på en enkel henvendelse. Anonymous poster hash: b4d23...830 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hvilken leilighet dette arealet tilhører skal fremgå av seksjoneringsbeslutningen. Avhengig av når bygget ble seksjonert kan dette være oppbevart i domstolene/Kartverket (1960-tallet-1998), eller kommunen (1998->). Før ~1983 ble det ikke fattet seksjoneringsbeslutninger, men inngått sameieavtaler. Disse vil imidlertid vanligvis være tinglyst. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Grønn som jeg er på dette området må jeg bare spørre. Er det noe sted på nettet jeg kan få sjekket opp i dette? Prøver så godt jeg kan å lære, men det kan bli litt mye informasjon å sette seg inn i på egenhånd noen ganger Anonymous poster hash: b4d23...830 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 Kartverket har saker elektronisk, sjekk nettsidene deres, men der må du nok inn i grunnboken for eiendommen bygningen står på. Og med så gamle saker er det aldri sikkert at det er på nett. Det enkleste er nok en telefon til Kartverket. Lenke til kommentar
BadFurDay Skrevet 23. september 2014 Del Skrevet 23. september 2014 (endret) Kartverket er nok veien å gå ja! Endret 23. september 2014 av BadFurDay Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. september 2014 Forfatter Del Skrevet 23. september 2014 Ringte kartverket i dag, tinglyste dokument er allerede bestilt Tusen takk for hjelpa! Anonymous poster hash: b4d23...830 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå