Gå til innhold

Trenger råd om Soltek QBIC mikrosystem

Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge mitt første system og tenker "Small is Beautiful, Silence is Gold". Håper å trekke litt på ekspertisen i dette forum (les: det er dere, det).

Jeg har sett meg ut Soltek Soltek QBIC EQ340| som tilsyenelatende har fått bra anmeldelser. Det kuule er at det har en ekstra 5.25" brønn sammenlignet med Shuttle. Jeg lurer på å kombinerer denne med P4 2.8GHz, 2x1gb minne, en stillegående Seagate 120gb disk, og DVD brenner (Nec eller Plextor) samt et ATI Radeon kort av All-in-Wonder typen (9600 el. 9700, med/uten Pro).

Jeg kan alternativt gå med QBIC EQ3702 - samme system men for Athlon XP.

Spørsmål:

• Har noen erfaringer med / synspunkter på Soltek QBIC systemene?
  • Hva slags type minne? PC3200?
  • Hvordan er AMD XP2800+ vs P4 2.8GHz med tanke på varme utvikling (og dermed støy)?

Jeg er ellers veldig usikker på AMD vs Intel valget. Er nyssgjerrig på AMD men nervøs for evt. ulemper. Har noen noen fornuftige, ikke-religiøse kommentarer?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hei! Ser at denne posten er nesten 2 uker gammel, men gir deg et lite svar hvis det fortsatt er av interesse...

Har en tisvarende pc (3401) Kjøpte 1024mb Geil 3200 ram da jeg ikke skal overklokke, og fikk høre at maskinen der kunne være litt ustabil med 3500ram.

Jeg synes pc`n er veldig stillegående.

Valgte intel P4 2,8 800 CPU.

Les mer om den pcn på www.sudhian.com Søker du der, (eller går inn på andre små barbone pc forumet) finner du MYE om den pc`n....

Håper dette kan være til hjelp (om det ikke er for sent)

Mye av det du spørr om står på den siden iallefall

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...