Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - 400mmL 2,8 IS - Substitute

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg drømmer om denne, når jeg en gang kan kjøpe: http://promediagear.3dcartstores.com/Katana-Gimbal-Head_p_8.html

Den så helt rå ut da. Men det er vel prisen også.

Månebildet dag 7 viser jo hvordan resultatet kan bli når man kjører på med litt brennvidde. Meget kledelige skydotter også da. En ting man må passe på med månebilder når man har lange teler, er jo at månen faktisk beveger seg ganske raskt over himmelen. Det er helt nødvendig å holde lukkertiden nede. Men det har du tydeligvis gjort her.

Endret av k.n.b
Lenke til kommentar

Knall bilde, med mange fine detaljer i månen. Må nesten spørre om bildet består av to eksponeringer? Det virker som om at månen svever over skyen, noe som lager en kul 3D effekt, samt at det er en tynn svart rand rundt månen, noe som antyder at den er klippet ut og lagt over sky-bildet.

Endret av Kenneth Solfjeld
Lenke til kommentar

Fint og detaljert månebilde.

Takk.

Her kommer 400 mm til sin rett, tror ikke 17 mm min kan hamle opp med dette.

Ja jeg kunne godt hatt enda lenger. 800 ville nok vært helt perfekt.

Jeg drømmer om denne, når jeg en gang kan kjøpe: http://promediagear.3dcartstores.com/Katana-Gimbal-Head_p_8.html

Den så helt rå ut da. Men det er vel prisen også.

Månebildet dag 7 viser jo hvordan resultatet kan bli når man kjører på med litt brennvidde. Meget kledelige skydotter også da. En ting man må passe på med månebilder når man har lange teler, er jo at månen faktisk beveger seg ganske raskt over himmelen. Det er helt nødvendig å holde lukkertiden nede. Men det har du tydeligvis gjort her.

Takk. Ja jeg holdt meg til brennvidde regelen for lukkerhastighet.

Flott månebilde!

Takk.

Knall bilde, med mange fine detaljer i månen. Må nesten spørre om bildet består av to eksponeringer? Det virker som om at månen svever over skyen, noe som lager en kul 3D effekt, samt at det er en tynn svart rand rundt månen, noe som antyder at den er klippet ut og lagt over sky-bildet.

Jepp, juksa litt. Skyene rundt var så mye mørkere rundt så jeg måtte overeksponere skyene ganske mye for å få de frem.

Lenke til kommentar

Respekt for å gidde å dra med seg denne hver eneste dag. Jeg synes 300mm 2.8 er i tyngste laget å ha med seg, og denne er vel om lag enda 2kg tyngre... bra bilder blir det også av det :)

Ja jeg har 600mmL på jobb og syntes den var tung. 400mmL er visst like tung. Men det er spennende å ta den med på tur. Så får en tikke av litt trening i samme slengen.

"Månen" var veldig bra! Et bilde som gjør seg på veggen.

Takk

Som vanlig mange flotte bidrag, der jeg nok er ekstra svak for månebildet.

Takk.

Beklager litt lite engasjement herfra i det siste, jeg holder på å pusse opp et hus i tillegg til alt annet så tidsklemma.... Men har en plan for uka. Foto er noe en må ta seg tid til. Planlegging er viktig Spesielt når en skal drasse med seg så stort og tungt utstyr. Ikke noe man bare har med seg på en tilfeldig bytur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...