allak Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Hei, Har en eldre pc stående jeg tenkte å gi bort om noen vil ha den før j eg eventuelt kaster den. Kan jo være at noen vil bruke opp igjen kabinettet etc.... Men uansett om jeg skal gi den vekk eller kjøre den på fyllinga, vil jeg slette alle spor etter meg slik at disse ikke kan gjenopprettes. Om jeg tar ut HDD, så er vel alle spor borte, for det er kun der det ligger? Og hvordan tar jeg eventuelt livet av HDD, memer jeg har lest et sted at en kan borre hull mi de med drill? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Du kan slette alt fra harddisken med DBAN. DBAN formaterer og overskriver alt flere ganger. Jeg bruker den selv når jeg skal selge en brukt harddisk. Endret 21. september 2014 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
flamethower1234 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Hva slags pc er det? Funker den til spill? Endret 21. september 2014 av flamethower1234 Lenke til kommentar
allak Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 (endret) nja, er litt eldre sak, er ikke min, men har fått i oppgave å gå igjenom den og evntuelt hive/selge/ gi bort.... Dette er maskinvaren så vidt jeg har funnet ut..... Er dette helt utdatert? CPU: intel core quad q6600 2.4ghz GPU: nvidia geforce 9600 gt Kabinett: http://www.prisjakt.no/product.php?p=177980 Hovedkort: Litt usikker her, men er et ASUS kort med 775 sokkel. Endret 21. september 2014 av Nikon D600 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Ta ut disken og gi den bort/selg den for småpenger. Folk vil nok sette inn sdd selv uansett Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Langt fra utdatert til moderat bruk og eldre spill. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Du kan like godt la harddisken følge med, når du gir bort maskinen. Bare bruk DBAN først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå