Neton Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Hei, Jeg går fortiden på VG1 service & samferdsel, Men har ikke peiling på hva jeg skal ta etter dette skoleåret. Tenkte å ta reiseliv men det er bare 15 plasser i mitt fylke. Og jeg vil ikke si karakterne mine er så gode. Noen som går på service & samferdsel som har noen tips til hva jeg kan gå videre? Med vennelig hilsen Neton Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Jeg gikk VG2 Salg, service og sikkerhet, før jeg dro til utlandet og kom hjem og tok påbygning til generell studiekompetanse. Vet ikke hvilket fylke du bor i, men i min klasse så fant de aller fleste seg gode lærlingjobber innen sitt felt etter VG2. Lenke til kommentar
Libertyan Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Noen som går på service & samferdsel som har noen tips til hva jeg kan gå videre? Ikt-servicefag - kan bli lærling innen ikt-service. Type administrator på vgs eller liknende reiseliv - kan få jobb innen reiseliv eller som resepsjonist salg, service og sikkerhet - kan bli vekter transport og logistikk - kan bli yrkessjåfør eller lærling innen logistikkfaget (jobbe på godsterminal og flytte varer ol.) http://utdanning.no/utdanning/vgs/SSSSA1---- Dersom du er usikker bør du kansje snakke med rådgiver på skolen du går på, du har ulike muligheter og kan om det blir for vanskelig ta et friår på FHS for å få tid til å tenke ut hva du vil Lenke til kommentar
Neton Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Ok, Takk for gode svar begge to. Får tenke videre da på hva jeg ønsker å gå/bli har jo forsatt god tid å tenke på. Med vennelig hilsen Neton Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå