odin1 Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Hvor bra er lyddelen i Abit IC7-MAX3? Jeg skal ha en ny pc, og lurer på om jeg må investere i et SB Audigy 2 kort, eller om lyddelen på hovedkortet er god nok? Jeg har et lite surroundanlegg fra Cambridge SoundWorks med 4 sattelitter og en liten Sub. Liker litt stemningsfull lyd når jeg spiller. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Har begge deler og kan ikke si jeg merker noen serlig forskjell på de. Lenke til kommentar
odin1 Skrevet 27. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2003 Mener du det er unødvendig å invistere i ekstra Lydkort da? Har også lest at MAX3 har en Digital S/PDIF utgang. Men hva inn i granskauen er det for noe??? Har skjønt at det har noe med lyd å gjøre, men der stopper det! Lenke til kommentar
Jon A. Feet Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 SP/DIF står for Sony/Philips Digital Interface, og er det samme som en optisk inn/utgang, denne bruker du f.eks. dersom du skal overføre lyd i surround format til en ekstern forsterker. Må jo og seff nevne at jeg venter spent på mitt IC7 max3 som ankommer sammen med en p4 2.6-c og 1024mb geil golden dragon pc4200 minne på onsdag Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 da har du noe og glede deg til, kjørte nylig en 2,6 på 3,4 stabilt. Når det gjelder lydkort trenger du ikke noe mer enn det som er i kortet skulle du bli missfornøyd er det jo bare å kjøpe et senere Lenke til kommentar
Gef Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 da har du noe og glede deg til, kjørte nylig en 2,6 på 3,4 stabilt.Når det gjelder lydkort trenger du ikke noe mer enn det som er i kortet skulle du bli missfornøyd er det jo bare å kjøpe et senere Det har du virkelig! har sett folk som har kommet høyere også, bare de hadde vannkjøling. Med BOXED vifte skal du klare ca. 3.1-3.3GHz I mitt tilfelle kan jeg ikke klokke så mye pga mitt hk ikke er laget for å takle høye FSB hastigheter. Kjører maskinen nå på 190FSB, noe som vil si ca. 2.4GHz...øker sakte men sikkert mot 200FSB. Med en gang jeg satte sammen pcen kunne jeg ikke kjøre den på 200FSB, ivertfall ikke lenge. Fikk bluescreen etter en stund. Nå prøver jeg i steden å øke FSB slik at hk bli vandt med hastigheten. Håper det hjelper Lenke til kommentar
morknudsen Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 WOW Så lyddelen på dette hovedkortet er SÅ bra ?? Og jeg som vurderte å sette i mitt "vanlige" Soundblaster "Live" kort.... Da kaster jeg heller det kortet til gribbene og bruker det innebygde ..... Really?!? Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Husker jeg ikke helt feil så bruker sb live samme lydchip som det innbygde... Eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Så dere mener at man kan klokke en 2.6 GHZ til over 3.0GHZ med boxed-kjøleren som følger med? Hva med boxed-kjøleren som følger med 3.0GHZ? Er den klokkbar? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå