Gå til innhold

Utenlandsk butikk, norsk forbrukerkjøpslov, godkjent reklamasjon, dyyyyyr frakt


thamule

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har kjøpt noko stort og dyrt i Danmark. Ein vannscooter.

 

Nettbutikken eg kjøpte den hos henvendte seg til norsk marked gjennom "norsk" nettside (.no) og annonser på google.no og finn.no. Eg spurte før kjøp om eg fekk 5 års reklamsjonsrett, det har eg fått bekrefta, skriftlig på epost.

 

Så viser det seg at det er ein feil som eg har fått godkjent reklamasjon på. Ny hjerne skal monteres, men då må vannscooteren til verksted for å skifte den. Frakt er ca 4000 kvar vei. Det er eg selvfølgelig ikkje interessert i å betale. Der er norske forhandlarar som kan gjere byttet, men dei vil jo ha betalt for det.

 

Kan eg no kreve at den danske nettbutikken betalar frakta for vannscoteren tur/retur Danmark for å skifte hjerne (ecu) eller at dei tar rekninga for å gjere det på verksted i Norge?

 

Veldig takknemlig for svar her :) , då det har litt å sei for korleis eg skal svare nettbutikken på epost, når dei no seier at dei har mottatt ny hjerne, men at vannscooteren må inn på verksted.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

§ 30.Gjennomføring av avhjelp

Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren.

 

Du skal ikke ha noen kostnader overhode med reklamasjonen, og du trenger heller ikke legge ut for frakt, hvis du ikke er sikker på at selger betaler deg tilbake senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...