thamule Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Hei Har kjøpt noko stort og dyrt i Danmark. Ein vannscooter. Nettbutikken eg kjøpte den hos henvendte seg til norsk marked gjennom "norsk" nettside (.no) og annonser på google.no og finn.no. Eg spurte før kjøp om eg fekk 5 års reklamsjonsrett, det har eg fått bekrefta, skriftlig på epost. Så viser det seg at det er ein feil som eg har fått godkjent reklamasjon på. Ny hjerne skal monteres, men då må vannscooteren til verksted for å skifte den. Frakt er ca 4000 kvar vei. Det er eg selvfølgelig ikkje interessert i å betale. Der er norske forhandlarar som kan gjere byttet, men dei vil jo ha betalt for det. Kan eg no kreve at den danske nettbutikken betalar frakta for vannscoteren tur/retur Danmark for å skifte hjerne (ecu) eller at dei tar rekninga for å gjere det på verksted i Norge? Veldig takknemlig for svar her , då det har litt å sei for korleis eg skal svare nettbutikken på epost, når dei no seier at dei har mottatt ny hjerne, men at vannscooteren må inn på verksted. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Kan du bytte den selv eller er det startsperre på den som må programmeres? Endret 21. september 2014 av mobile999 Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Vi skal have maskinen på værksted for at kunne programmere denne ECU med din maskine og kode nye nøgler. Det kan ikke gøres separat. Tolker det slik at eg ikkje kan gjere dette sjølv Lenke til kommentar
Fish Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 http://www.dinside.no/875573/du-skal-ikke-betale-fraktkostnadene Relevant? Lenke til kommentar
thamule Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Ja, slik eg forstår så er det klart at selgar er ansvarlig for å dekke dette. Men eg er ikkje 100% sikker , så håpte nokon kunne bekrefte/avkrefte Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 § 30.Gjennomføring av avhjelp Avhjelp skal skje uten kostnad og uten vesentlig ulempe for forbrukeren innen rimelig tid og uten risiko for at forbrukeren ikke får dekket sine utlegg av selgeren. Du skal ikke ha noen kostnader overhode med reklamasjonen, og du trenger heller ikke legge ut for frakt, hvis du ikke er sikker på at selger betaler deg tilbake senere. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 Supert, takk for avklaring! Lenke til kommentar
JonasPB Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 Hvis du vil ha mer informasjonkan du ta en kikk på http://forbrukereuropa.no/no/, som er det europeiske samarbeidet mellom de ulike landenes forbrukermyndigheter (altså vårt eget forbrukerråd og deres tilsvarende). De kan hjelpe hvis det oppstår tvister på tvers av landegrenser Lenke til kommentar
thamule Skrevet 30. september 2014 Forfatter Del Skrevet 30. september 2014 Takk for tipset! Ser ut til at butikken tok hintet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå