Gå til innhold

Utdannet sykepleier, studere friluftsliv, folkehøgskolelærer?

Mariss

Anbefalte innlegg

Er ferdigutdannet sykepleier til sommeren, men føler at jeg har valgt feil yrke. Er interessert i friluftsliv, reiseliv og dyr. Tenker i hovedsak på å ta et årsstudium/bachelor i friluftsliv og evt. ta praktisk- pedagogisk utdanning for så å prøve å få jobb som eks. folkehøgskolelærer. Eller kan det være andre retninger som kan være aktuelle for meg med mine interesser? Det hadde vært en fordel dersom jeg kunne brukt sykepleieutdannelsen i en ny yrkesretning. Er litt kjipt dersom 3 studieår har vært forgjeves. Er åpen for det meste.

Noen forslag? Happy.gif

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pedagogisk tilleggsutdanning vil alltid være nyttig. Burde vell då kunne få jobb som lærer på feks helse og sosial linjen på vgs.

Ellers kan du sjå litt etter jobb på plasser der det er nyttig å ha nokon som kan fyrstehjelp. Store betjente turisthytter har vell kanskje behov for nokon som kan fyrstehjelp?

Om du er typen til det så kan du prøve deg som brannmann, alltid nyttig med medisinsk bakgrunn der.

Lenke til kommentar

Forhør deg rundt på de ulike folkehøyskolene som har den linjen du ønsker å jobbe med. Jeg kjenner folk som har fått jobb der uten pedagogikken (den ble tatt på et senere tidspunkt). Det som teller er hva du kan bidra med. Det er opp til deg å fremstille dine faglige kunnskaper, dine interesser og personlige egenskaper, er du heldig passer det inn hos en arbeidsgiver. Ring, ikke vent på en passende stillingsannonse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...