iBrick Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Hei,Har hatt litt problemer med Sapphire 7970 Vapor-X GHz ed. 3GB i Crossfire..Tenkte jeg skulle prøve å bytte ut BIOS på begge kortene (som ble kjøpt med noen måneders mellomrom).Fant da denne videoen om hvordan man kan legge inn R9 280X BIOS på 7970 Vapor X. Skjermkorta mine ser helt like ut som det han viser frem i videoen. Prøvde å laste ned 280X BIOS på siden som han linker til, men får ikke lagt inn flashen. Feiler under flashing. Andre som har kjennskap til dette? Videoen var "helt gresk" for meg Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 21. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Fikk det til å virke nå, med en litt tidligere BIOS til Sapphire R9 280X 3GB Vapor-X. Kjører litt høyere GPU og Mem clock enn før, skal visst være bedre strømstyring, viftestyring osv. Skal teste i BF4 i dag. Sier ifra hvis det dukker opp noen problemer Endret 21. september 2014 av iBrick Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 21. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Testa det i BF4, og det fungerer helt ok. Men jeg får fortsatt ikke den ytelsen jeg hadde håpet på med 2x 7970 GHz.. Må spille på Medium @ 1080p for å få over 60fps på noen baner... Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Når man spiller med 1080p så er det ganske cpu avhengig. Hvilken cpu har du? Og har du klokket den? Men sliter du med 60fps med 7970 crossfire? Da er det noe som ikke stemmer helt. Hvis jeg ikke husker feil, så fikk jeg nesten 60fps ultra med et 7970 @ 1100mhz. Endret 21. september 2014 av samye83 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Med mitt nåværende system 280X + I7 4770K @ 4.5Ghz så går ultra fint unna på 1080P Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 21. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Intel 2600K @ Stock atm.. Tenkte å prøve å overklokke litt etterhvert.. Er en stund siden jeg har formatert SSD'en også, og jeg kjører BF4 fra en gammel HDD. Tenkte å formatere og prøve videre etter det... BF4 ser fortsatt nice ut på Medium settings, så det funker atm Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 De fleste 2600k klarer 4.5ghz med ikke så altfor høy vcore. De bør klokke den, så vil du se hvor mange ekstra fps du får. Din cpu er flaskehalsen akkurat nå。 Lenke til kommentar
iBrick Skrevet 21. september 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Er klar over det Kjølepastaen begynner å bli litt gammel bare, må få kjøpt ny før jeg kan overklokke Endret 21. september 2014 av iBrick Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Er du sikker på at kortene er identiske? Om det er noe forskjell på feks strømstyring ( Mosfets + Caps ) på selve skjermkortet så kan du fort få problemer med stabilitet / dårlig ytelse. Annen ting som er viktig med disse kortene er å ha en kraftig og god (stabil) strømforsyning også. Lenke til kommentar
samye83 Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Amd kort trenger ikke å være identiske for å kjøre crossfire. De kan feks. være 7950+7970. Identiske kort med identiske klokkehastigheter kan skape mer microstuttering enn når man klokker kortene med forskjellige hastigheter. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 21. september 2014 Rapporter Del Skrevet 21. september 2014 Amd kort trenger ikke å være identiske for å kjøre crossfire. De kan feks. være 7950+7970. Identiske kort med identiske klokkehastigheter kan skape mer microstuttering enn når man klokker kortene med forskjellige hastigheter. Nå var det ikke snakk om Crossfire men i forhold til Bios som er brukt på kortene og kjøleløsningene på kortene. TS skrev at han ikke fikk den ytelsen han hadde håpet på , er kortene han har flashet biosen på noe annerledes enn feks 280x kortene kan dette fort forklare problemene hans. Jeg hadde først og fremst testet frekvensene og sett om det dukker opp feil , sånn i farta funker vel Occt sin gpu test med error check greit til dette men mulig han kan bruke noe annet også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå