Gå til innhold

280X Bios på 7970 GHz Edition?

iBrick

Anbefalte innlegg

Hei,

Har hatt litt problemer med Sapphire 7970 Vapor-X GHz ed. 3GB i Crossfire..

Tenkte jeg skulle prøve å bytte ut BIOS på begge kortene (som ble kjøpt med noen måneders mellomrom).

Fant da denne videoen om hvordan man kan legge inn R9 280X BIOS på 7970 Vapor X. Skjermkorta mine ser helt like ut som det han viser frem i videoen.

Prøvde å laste ned 280X BIOS på siden som han linker til, men får ikke lagt inn flashen. Feiler under flashing.

Andre som har kjennskap til dette? Videoen var "helt gresk" for meg :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Amd kort trenger ikke å være identiske for å kjøre crossfire. De kan feks. være 7950+7970. Identiske kort med identiske klokkehastigheter kan skape mer microstuttering enn når man klokker kortene med forskjellige hastigheter.

Nå var det ikke snakk om Crossfire men i forhold til Bios som er brukt på kortene og kjøleløsningene på kortene. TS skrev at han ikke fikk den ytelsen han hadde håpet på , er kortene han har flashet biosen på noe annerledes enn feks 280x kortene kan dette fort forklare problemene hans.

Jeg hadde først og fremst testet frekvensene og sett om det dukker opp feil , sånn i farta funker vel Occt sin gpu test med error check greit til dette men mulig han kan bruke noe annet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...