Twix1010 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 kan man få utsatt førstegangstjenesten? jeg har lyst å være i militæret, men er ganske nærsynt. har tenkt å ta laseroprasjon men da må jeg vente til synet er stabilt å det er omtrent når jeg er 20/21 år . kan jeg vente med førstegangstjenesten til jeg får tatt laser? Lenke til kommentar
Svenn1 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 ring forsvaret å hør med de. Deretter ber de deg mest sannsynlig om å sende en søknad på mail / brev. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Har ikke fått innkalling til førstegangstjeneste enda, er bare 17år Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Det er ikke sikkert du blir kalt inn med en gang heller, jeg bar vel 20-21 ved innrykk Endret 21. september 2014 av Evelen! Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 21. september 2014 Forfatter Del Skrevet 21. september 2014 Skal få brev til vinteren om Sesjon del 1 står det på Forsvaret sin side Man blir ikke innkalt til tjeneste før man er ferdig på vidergående? Går første året nå Lenke til kommentar
olefurz Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Skal få brev til vinteren om Sesjon del 1 står det på Forsvaret sin side Man blir ikke innkalt til tjeneste før man er ferdig på vidergående? Går første året nå Du får et brev med en eller annen kode, om jeg husker rett. Sesjon del 1 utføres på nettet, for å sjekke hvor motivert du er, litt om karakterer, interesser, treningsgrunnlag osv. Basert på svarene kan du bli tilkalt til sesjon del 2. Del 2 er fysiske og teoretiske tester som avlegges ved forsvarets fasiliteter, vanligvis i løpet av 3. klasse. Resultatet på del 2 avgjør om du må avtjene førstegangstjeneste eller ikke. Lenke til kommentar
Twix1010 Skrevet 22. september 2014 Forfatter Del Skrevet 22. september 2014 ok Skal få brev til vinteren om Sesjon del 1 står det på Forsvaret sin sideMan blir ikke innkalt til tjeneste før man er ferdig på vidergående? Går første året nå Du får et brev med en eller annen kode, om jeg husker rett. Sesjon del 1 utføres på nettet, for å sjekke hvor motivert du er, litt om karakterer, interesser, treningsgrunnlag osv. Basert på svarene kan du bli tilkalt til sesjon del 2. Del 2 er fysiske og teoretiske tester som avlegges ved forsvarets fasiliteter, vanligvis i løpet av 3. klasse. Resultatet på del 2 avgjør om du må avtjene førstegangstjeneste eller ikke. takk for svar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå