Gå til innhold

førstegangstjenesten

Twix1010

Anbefalte innlegg

kan man få utsatt førstegangstjenesten?

jeg har lyst å være i militæret, men er ganske nærsynt. har tenkt å ta laseroprasjon men da må jeg vente til synet er stabilt å det er omtrent når jeg er 20/21 år .

kan jeg vente med førstegangstjenesten til jeg får tatt laser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal få brev til vinteren om Sesjon del 1 står det på Forsvaret sin side

Man blir ikke innkalt til tjeneste før man er ferdig på vidergående? Går første året nå

Du får et brev med en eller annen kode, om jeg husker rett. Sesjon del 1 utføres på nettet, for å sjekke hvor motivert du er, litt om karakterer, interesser, treningsgrunnlag osv. Basert på svarene kan du bli tilkalt til sesjon del 2. Del 2 er fysiske og teoretiske tester som avlegges ved forsvarets fasiliteter, vanligvis i løpet av 3. klasse. Resultatet på del 2 avgjør om du må avtjene førstegangstjeneste eller ikke.

Lenke til kommentar

ok

Skal få brev til vinteren om Sesjon del 1 står det på Forsvaret sin side
Man blir ikke innkalt til tjeneste før man er ferdig på vidergående? Går første året nå

Du får et brev med en eller annen kode, om jeg husker rett. Sesjon del 1 utføres på nettet, for å sjekke hvor motivert du er, litt om karakterer, interesser, treningsgrunnlag osv. Basert på svarene kan du bli tilkalt til sesjon del 2. Del 2 er fysiske og teoretiske tester som avlegges ved forsvarets fasiliteter, vanligvis i løpet av 3. klasse. Resultatet på del 2 avgjør om du må avtjene førstegangstjeneste eller ikke.

takk for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...