olegunnaro Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 (endret) Bruker: olegunnaro Deltagernivå: Entusiast Utstyr: Diverse Fuji X med 56mm f/1.2 Etter et lengre kjærlighetsforhold til 18mm f/2 (altså omtrent 28mm på fullformat) skal jeg nå prøve å bli glad i gode gamle 23mm (~35mm) igjen. Oppdatert 02.10: Nytt glass på plass, så nå blir det heller 56/1.2. Tidligere har jeg vært litt slapp med å gjennomføre månedsutfordringene. Denne gangen starter jeg dog oktober med to uker praksis i Bergens Tidende - så det bør vertfall bety at jeg greier å levere de første to ukene. Etter den tid har jeg også noen prosjekter på gang som bør bety at jeg greier å levere et bilde per dag en hel måned. Er på entusiast-nivå, siden jeg nok blir nødt til å bruke litt annet utstyr i løpet av måneden også. Endret 2. oktober 2014 av olegunnaro Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 2. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2014 (endret) Siden jeg brukte store deler av gårdagen på å lete etter en vei på Askøy hvor det var mer hensiktsmessig å bruke zoomer, blir bildet for 1. oktober et noe kjedelig kildebilde av en statsadvokat. I dag har jeg blant annet tatt bilder av denne dama: Endret 2. oktober 2014 av olegunnaro Lenke til kommentar
BjørnÅgeS Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Det andre portrettet hadde meget fin lyssetting. Flott portrett. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 2. oktober 2014 Del Skrevet 2. oktober 2014 Enig med Bjørn Åge her. Dagens var veldig bra. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Ah. Bilde nr 2 er kjempeflott. Fint fokus. God lys og fin dybde. Flott stor blender og en fin bakgrunn. Her får du sett personligheten til denne gamle damen. Liker det. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Lovende resultater på de to første, men det andre skiller seg ut som det beste... Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Det andre bildet der var knallbra. Litt forstyrret av det mørke oppe i hjørnet, men bortsett fra det var det som bra som det kan bli. Bokhyllene i bakgrunnen passer perfekt inn. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Likte spesielt godt det siste portrettet, fast og godt blikk på damen. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 3. oktober 2014 Del Skrevet 3. oktober 2014 Henger meg bare på godordene om spesielt det andre bildet, flott fokus, og nydelig bokeh. Må si jeg gjerne skulle sett det i SH også! Sikler på den 56ern jeg også, håper på telefon hver lørdag Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Hyggelig å høre at dere likte det for 2. oktober. Her er 3. oktobers bilde, av TV 2-anker Dyveke Buanes: Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Ser ut til at du har en rimelig grei back-stage tilgang til både det ene og det andre. Gir meg en litt spent "nå-går-jeg-snart-på-lufta"-stemning. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 4. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 4. oktober 2014 Ja, det er bestandig greit å kunne dra kommer-fra-avis-kortet for å få tilgang. Har hatt fri i dag, så dagens bilde blir utsikta til uteserveringa over gata fra hotellrommet mitt: Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 4. oktober 2014 Del Skrevet 4. oktober 2014 Portrettet av den eldre damen fra 2. oktober var særdeles godt, mtp komposisjon, lys og det hele. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Hmm. Fri i helgene også nå. For et slaraffenliv. Ser ut til at festen din er relativt sterkt sentrert rundt mennesker. Likte godt kveldsstemningen på det siste. Lenke til kommentar
JorunT Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Fin stemning i begge de to siste bildene, særlig det siste, så ut som det var hyggelig der. Lenke til kommentar
Jan R. Halvorsen Skrevet 5. oktober 2014 Del Skrevet 5. oktober 2014 Får ikke mindre lyst på 56-ern av disse bildene. Flott kvalitet, godt håndverk av fotografen også Lenke til kommentar
BarneyGumble Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 Likte det siste der også. I utgangspunktet et litt kjedelig motiv, men komposisjonen gjorde at jeg ble sittende og studere det og til slutt likte det. Lenke til kommentar
olegunnaro Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2014 Takk for hyggelige kommentarer! Jeg tok ingen bilder i går, da jeg ble sittende som bildedesk og hadde særdeles lite inspirasjon å hente på vei hjem til hotellet i gårkveld. Dagens bilde er av byutviklingsbyråd i Bergen, Henning Warloe (H). Fokus sitter ikke heelt der jeg vil, men jeg synes det fungerer godt uansett. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 6. oktober 2014 Del Skrevet 6. oktober 2014 De tre siste bildene er alle bra, men holder en stor knapp på det siste. Ypperlig portrettbilde, spør du meg! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2014 Del Skrevet 7. oktober 2014 Fine portretter. Men synes også at det er fint at du sper på med litt andre bilder innimellom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå