Gå til innhold

Oktoberfest 2014 - Andreasfe - 35mm f/1.4

Anbefalte innlegg

Mange takk alle.

Det er nok en selvbrygget Imperial IPA, som jeg ble ganske så fornøyd med :)

16MP-sensoren til Fujifilm tolerer høy ISO veldig bra. Sort/hvitt hjelper litt på. Har dog ingen problemer med å kjøre 6400 som høyeste tillatte Auto-ISO, selv i farger.

Formidlet i farger ville det dog blitt ganske så rotete :)

Bilde 3: Kryssing av Dronning Mauds gate

15467439546_e5ab6b5c59.jpg

f/16 - 1/15s - ISO 200

Endret av Andreasfe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av erfaring som bilist, er Dronning Mauds gate en svært travel sådan. Det har du også klart å formidle her, med mennesker så i farten at de nesten løper fra sin egen eksponering. Fine speilinger i 2. etg. over gata.

Den selektive fokusen i "Pizza og øl" var svært kledelig, med ølen såpass uskarp som blikket er etter å ha tømt noen glass av nevnte innhold. Er dette egenprodusert også?

Lenke til kommentar

Basshodet ble veldig vellykket synes jeg, stram og fin komp, herlig kort dof, fin bokeh på de bakerste strengefestene (i mangel på kunnskap om korrekt betegnelse). Må jo si at det frister med et objektiv med så stor blender for den slags effekt når jeg ser sånne bilder..

Bra komp på det fra Rådhusplassen også, mangler kanskje bare ett eller annet som fanger interessen for meg.

Lenke til kommentar

Pussig hvor forskjellig vi kan se på bilder, da jeg så bilde 7, var linjene det første jeg la merke til, og ikke menneskene, det kom senere. Uansett ble resultatet bra. Er enig med Randi ang, bilde 6, bildet virket tidløst, kunne nesten vært tatt for ganske mange år siden.

Lenke til kommentar

Mange takk :)

Selv var jeg først veldig fokusert på hun som plantet. Litt for fokusert. Så skaffet jeg meg et større overblikk og tok noen skritt tilbake. Jammen kom det ikke også et par mennesker til som lagde litt ekstra liv i bildet.

Bilde 8: Majorstuen T-banestasjon

15662619562_d9f0f71949.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...