Abc1 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hei! Jeg skal kjøpe meg en ny mobil. Akkurat nå har jeg en iPhone 5 og valget står mellom en iPhone 6 16 gb og Samsung galaxy alpha. Hva skal jeg velge?? Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Kommer jo litt an på hva du foretrekker. Galaxy Alpha er lettere selv med samme størrelse skjerm. Og den er litt billigere. Forskjell i ytelse vet jeg ikke da Android og IOS ikke bare uten videre kan sammenlignes på CPU og RAM. Megge har ikke plass til minnekort, men Alphaen har 32 GB mot iPhone(minste modells) 16 GB. Så det handler vel mest om hva du foretrekker av IOS og Android. Jeg synes Alpha virker som en spennende telefon, men jeg er også veldig glad i iPhones. Sitter litt og lurer på om jeg skal ha meg en Alpha. Synes iPhone 6 er litt for dyrt akkurat nå. Så jeg oppfordrer deg til å lese litt om begge og kanskje prøve dem før du bestemmer deg. Jeg hadde nok valgt Alpha, men om prisen hadde vært den samme ville jeg sannsynligvis ha valgt iPhone 6. Ettersom du har iPhone fra før er det stor sjanse for at du ville blitt skuffet over Android, og du har kanskje masse stæsj og apper til iPhone allerede? Lenke til kommentar
L_T Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 (endret) Jeg har Alpha (hvit), og er megafornøyd Men jeg er ikke en som er ute etter max specs, for meg er brukeropplevelse, funksjonalitet og design viktigst. Den er veldig lett og tynn, og baksiden er fremdeles plastikk, men metallbåndet rundt gjør susen, og den virker både solid og "classy". Ingen knirking eller noe når man klemmer på den. Den har absolutt ikke den plast-følelsen som man kan få av de andre Galaxy'ene. I tillegg syns jeg den er veldig stilig, men det kommer jo an på øynene som ser For min del har iPhone falt som en stein med iPhone 6. Jeg syns 5'ern er uendelig mye finere. Og Alpha minner vel kanskje litt om en (tynn) Android-versjon av iPhone 5, så mulig derfor jeg liker Alpha Skjermen er god, den er rask, alt i alt - helt perfekt Bortsett fra fingeravtrykk-sensoren kanskje, syns ikke den er veldig god akkurat, men det gjelder også for Galaxy S5. Edit: jeg er ikke fotoentusiast og kameraet er ikke veldig viktig for min del, så hvordan det er sammenlignet med andre kan jeg ikke noe om. Har ingenting å utsette på det. Endret 26. september 2014 av L_T Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651 Skrevet 26. september 2014 Del Skrevet 26. september 2014 Er kameraet viktig? Jeg sitter litt og lurer på denne selv og sjekket derfor en test av kameraene på de to opp mot Z3 Compact. iPhone 5S vant ganske klart den testen foran Sony med Galaxy Alpha på 3 plass. Regner med at kameraet på iPhone 6 er blitt enda bedre. Bare et moment jeg ville nevne dersom kamera er viktig for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå