ugla Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Jeg har tenkt å dele telenor 712/128kbps adsl forbindelsen min med en kamerat.Hva trenger jeg og hvordan setter jeg opp dette? Lenke til kommentar
iktfreak Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du mener dele nettlinjen mellom to hus? Dette er i følge telenor ikke lovlig, men det er mulig med en router og kabel mellomhusene. :nice: Lenke til kommentar
The Cable Guy Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Du kan bruke en switch som du kobla rett i adsl modemet vi modemet he en dhcp server inne byggd eller at modemt deler ut ip nummer kan du bruke de men de ikkje sikkert de funka :!: ei ville ha kjøpt en ruter då kan du sette web filter på ip nummera sann at doko dele linja likt :!: Du kan kjøpe en Dlink Di 604 den he ei og he ikkje hatt noko problem med den *grin* En Dlink Di 604 kosta 400kr *grin* Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 Kjøp en router med støtte for PPPoE, koster vel en 500-lapp eller noe. Det er den enkleste og beste løsningen. Lenke til kommentar
Goebbels Skrevet 27. oktober 2003 Del Skrevet 27. oktober 2003 (endret) Du kan bruke en switch som du kobla rett i adsl modemet vi modemet he en dhcp server inne byggd eller at modemt deler ut ip nummer kan du bruke de men de ikkje sikkert de funka :!: ei ville ha kjøpt en ruter då kan du sette web filter på ip nummera sann at doko dele linja likt :!: Har telenor byttet utstyr?? før så kunne man glemme denne løsningen.. har mine tvil egentlig men... Og skriv for guds skyld ikke den vanskelige dialekten din - umulig å forstå deg. Endret 27. oktober 2003 av Goebbels Lenke til kommentar
ugla Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 takker for svar.Kameraten min bor i samme hus.Betyr det at vi må ha to nettverkskort i begge maskinene koblet opp til routeren? Jeg har aldri gjort dette før Lenke til kommentar
enden Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Koble en router med støtte for PPPoE inn i modemet. Fra denne routeren strekker du en nettvekskabel til hver av maskinene. De trenger altså kun ett nettverkskort hver. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 28. oktober 2003 Del Skrevet 28. oktober 2003 Nei, det holder med ett nettverkskort. Lokalnett får dere uansett, sammen med delt internett- tilknytning. Husk bare å avinstallere de telenorprogrammene du har på PC-en hvis du har koblet deg opp mot ADSL med telenor uten router.. Uto ver det, er det bare å lese bruksanvisningen. Det er forresten mange poster på forumet som beskriver godt hvordan du gjør det. Lykke til. Lenke til kommentar
ugla Skrevet 28. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2003 Takker :-) Nå burde det nok ordne seg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå