Hejig Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hei, jeg har planer om å lage mitt eget kabinett til PCen min. Det byr på både små og store problemer. De fleste greier jeg å fikse, men det er ett problem jeg ikke klarer å løse. Jeg trenger en av/på-knapp. Jeg aner ikke hvordan jeg lager det eller hvor jeg eventuelt får kjøpt det. Hovedkortet mitt er MSI B85M-E45 vist det har noe å si. Noen som veit hvordan? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Får jo kjøpt sånt nesten overalt, f.eks frozencpu. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 De fleste bryterne vist i linken til Tiltman kan ikke brukes som av/på-knapp for en vanlig PC. Det man trenger er en vanlig trykkbryter uten låsing (latching), vippebrytere (rocking) passer heller ikke. Velger man feil bryter som blir stående i på-posisjon så skrur PC seg av etter 5 sekunder... Denne kan brukes, men den er dyr: http://www.frozencpu.com/products/6273/ele-302/Prewired_Vandal_Resistant_Momentary_Power_Switch_w_LED.html?tl=g44c153 Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Du trenger en NO bryter (normally open) og to ledere inn på "frontpanel-connector" på hovedkortet (powerbutton). Du kan egentlig bare sette to separate kabler på disse to connectorene, og så legger du lederene mot hverandre (touch - 1 sek) så starter maskinen. Gratis! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 Det som skrives over er korrekt, men la meg si det på en lettere måte: Du trenger en bryter som gjør at to ledere møter hverandre når bryter trykkes inn, når fingeren tas bort går lederene fra hverandre og har ikke lenger kontakt. Lenke til kommentar
delfin Skrevet 27. september 2014 Del Skrevet 27. september 2014 På hovedkortet er det en rekke med pinner nederst til høyre der man kan koble på en bryter. Det absolutt enkleste er å kjøpe en slik klump på ebay eller noe. For å skru av og på PC'en kan man kortslutte disse pinnene (power og jord), men det er noe upraktisk å gjøre dette med et skrujern eller noe hver gang man skal starte PC'en. http://www.ebay.com/itm/PC-ATX-Power-Supply-Reset-front-panel-button-Switch-HDD-Cable-with-2-LED-Lights-/181481335771?pt=US_USB_Cables_Hubs_Adapters&hash=item2a41216bdb Her har du alt du trenger. En annen mulighet er å kjøpe noe slikt... http://www.ebay.com/itm/4-9Ft-Cable-LED-Indicator-Light-ATX-Power-Reset-Button-Switch-for-Desktop-/321322896294?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ad0564ba6 Lenke til kommentar
Hejig Skrevet 28. september 2014 Forfatter Del Skrevet 28. september 2014 Takk for alle svar. Tror jeg skal greie å fikse noe nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå