Gå til innhold

Hvordan dempe fall på 150 tonns blokk?

PROuser

Anbefalte innlegg

Om du mener det er grei skuring å be om fagekspertise på et debattforum på nett, til konkrete problemløsningsoppgaver hvor det foreligger definert risiko eller frykt for dette, så har du strengt tatt ikke noe i yrket ditt å gjøre. Med mindre du ikke jobber med dette på tross av utdannelsen. Og dette vet du enhver prosjektleder ville sagt seg enig i. Hvorfor? Fordi man ikke har noen kvalitetssikring på rådene man får. Men sånn rent for din egen del; da vet du jo hvor du skal henvende deg når barna dine blir syke.

Hvis man tar alt av råd man får fra diskusjon.no for god fisk kommer man snart til å ha et problem. Men brainstorming er brainstorming, og formodentlig er TS kompetent til å vurdere forslagene han får. Null problem så lenge han kun bruker det til inspirasjon.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe jordskjelv av 150 tonns stein, du snakker om mikroskopiske bevegelser altså.

Vi brukte på jobben jekker for å senke 100-200+ tonn trafoer. De er veldig små og løfter overaskende mye.

Ihvertfall hvis dere ikke vil at steinen skal falle rett ned på pukk.

Lenke til kommentar

Faen for en sutring Ankh. Det er artig med slike spørsmål. At trådstarter samler ideer fra diskusjon.no har jo generelt lite med firmaet å gjøre, jeg tviler på trådstarter er alene om å fatte besluttning av måten ting skal gjøres på. Kanskje han lette etter kreative inspill? En går jo virkelig ut fra at entreprenør holder seg innenfor gjeldene regler uansett.

Tenker du på samme måte om alle som spør om råd i Bedriftsdelen av IKT Forumet også?

Når den ansatte, formoder jeg, selv uttrykker bekymring for lokalt jordskjelv sier det seg selv at noe skurrer. Hvorfor i helvete ringer de ikke bare et rådgivende ingeniørfirma?

Ja, selvfølgelig ville jeg blitt bekymret om ansvarlig for IKT-sikkerhet henvendte seg til diskusjon.no for råd. Innenfor fagmiljøer henvender man seg til fagekspertise, ikke til en debattforum med sporadiske fagpersoner innenfor sitt felt og en haug andre trivielle folk.

Hvor synes du selv grensen skal gå? Skal din onkolog begynne å henvende seg her også, om du får kreft? Hold hobby og amatørvirksomhet adskilt fra fagfeltet.

Tja, Onkologen min skal gjerne få lov til å ta seg en tur på diskusjon.no å spørre litt om dette kan komme meg til gode, jeg regner med han tenker seg om før han eventuelt tar til seg råd og bruker dem i behandlingen.

At ansvarlig for IKT sikkerhet spør noen kjappe spørsmål på forumet trenger heller ikke bety at noe er alvorlig galt, selvfølgelig er fagekspertise å foretrekker, men dette koster gjerne penger / kan ta tid å få tak i.. så hvorfor kan en ikke tenke litt utenfor boksen? Ta svarene med en klype salt, og vurder, så går det nok bra!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

post-82388-0-63542700-1414977153_thumb.jpg

Løsningen ble en dempende haug med blandingsmasse.. Bare i en spiss, som var en meter fra blokken..

post-82388-0-59073400-1414977148_thumb.jpg

Slik så haugen ut etterpå.. Og det ble et lite jordskjelv ja..

post-82388-0-39656100-1414977163_thumb.jpg

Slik så det ut fra toppen.. Etterpå.. Ca 5 meter falt det ned..

I dag skal de dele opp blokken.. Så kan sikkert ta noen flere bilder senere..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Om du mener det er grei skuring å be om fagekspertise på et debattforum på nett, til konkrete problemløsningsoppgaver hvor det foreligger definert risiko eller frykt for dette, så har du strengt tatt ikke noe i yrket ditt å gjøre. Med mindre du ikke jobber med dette på tross av utdannelsen. Og dette vet du enhver prosjektleder ville sagt seg enig i. Hvorfor? Fordi man ikke har noen kvalitetssikring på rådene man får. Men sånn rent for din egen del; da vet du jo hvor du skal henvende deg når barna dine blir syke.

Hvis man tar alt av råd man får fra diskusjon.no for god fisk kommer man snart til å ha et problem. Men brainstorming er brainstorming, og formodentlig er TS kompetent til å vurdere forslagene han får. Null problem så lenge han kun bruker det til inspirasjon.

Da har vedkommende sannelig valgt feil arena for brainstorming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...