bruker19981998 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Finnes det for eksempel "racing-moped" eller en vanlig moped som ser ut som lett-mc med automatgir? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Nermeste jeg kan komme på må være noe slikt. Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 (endret) link, klikka inn på avansert søk og under fritekst skrev jeg automat. Endret 20. september 2014 av Emsal Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Jeg ville nok heller lært meg å gire. Det tar maks en ettermiddag å lære seg, og det er mye morsommere å kjøre. Gilera DNA er også noe tungsolgt. Lenke til kommentar
bruker19981998 Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 navn på moped uten gir? Lenke til kommentar
bruker19981998 Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 link, klikka inn på avansert søk og under fritekst skrev jeg automat. Hei. er interresert i det du selger hvilken by bor du i? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hei! Det er ikke meg som selger. Lenke til kommentar
bruker19981998 Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 Hei! Det er ikke meg som selger. ok Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Kjør veteran Honda PX-R for eksempel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 PX går ikke alt for bra. Med trim ligger man på ræva før man vet ordet av det Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 PX går ikke alt for bra. Med trim ligger man på ræva før man vet ordet av det Får min opp i 55 på flata. Ikke veldig imponerende nei, men om man skal fra A til B i byen går det greit. Og så ser den ut som en dass så den kan settes hvor som helst uten tyveriforsikring. Den er også lett nok til å løftes, kan bæres ned i kjellerboden, bruker relativt lite bensin og er enkel nok til å fikse selv. Men nei, er det fart du vil ha er det feil moped. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Er det fart du vil ha er moped feil, heter det. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Er det fart du vil ha er moped feil, heter det. Kelner, en drink til den mannen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 14. desember 2014 Del Skrevet 14. desember 2014 Ahaha, joa forsåvidt. Men det finnes så mange andre mopeder der man får mer for pengene. Får 70 uten plomben og et drevsett på en hvilkensomhelst moderne moped. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Ahaha, joa forsåvidt. Men det finnes så mange andre mopeder der man får mer for pengene. Får 70 uten plomben og et drevsett på en hvilkensomhelst moderne moped. Joda. Problemet er vel bare at man samtidig bryter loven, og kan få det veldig morsomt om man treffer noe dyrt og forsikringsselskapet finner ut at de skal sjekke litt... Lenke til kommentar
kremt Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Ahaha, joa forsåvidt. Men det finnes så mange andre mopeder der man får mer for pengene. Får 70 uten plomben og et drevsett på en hvilkensomhelst moderne moped. Joda. Problemet er vel bare at man samtidig bryter loven, og kan få det veldig morsomt om man treffer noe dyrt og forsikringsselskapet finner ut at de skal sjekke litt... Trimming er det som gjør moped artig. Og det sosiale, enormt mopedmiljø pleier å være blant ungdommer. Mekke, prate og kjøre, var tider det. Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Trimming er det som gjør moped artig. Og det sosiale, enormt mopedmiljø pleier å være blant ungdommer.Mekke, prate og kjøre, var tider det. Loven er dessverre likevel loven, og dersom du treffer noe dyrt med trimmet moped kan du plutselig lure på om timene med moro var verdt det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 (endret) Ahaha, joa forsåvidt. Men det finnes så mange andre mopeder der man får mer for pengene. Får 70 uten plomben og et drevsett på en hvilkensomhelst moderne moped. Joda. Problemet er vel bare at man samtidig bryter loven, og kan få det veldig morsomt om man treffer noe dyrt og forsikringsselskapet finner ut at de skal sjekke litt...Du bryter loven med PX'en din om den går i 55. Edit: Og ja, kremt har rett. Iallefall er det en stor del av min mopedtid. Endret 15. desember 2014 av Slettet+5132 Lenke til kommentar
PacAnimal Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Du bryter loven med PX'en din om den går i 55. Du mener det er forbudt for mopeder solgt uten fartssperre å kunne oppnå hastigheter utover de nåværende grensene? Jeg har også en Tempo Corvette, og den går ganske mye fortere enn det igjen, og er helt original. Mener likevel bestemt at jeg ikke bryter loven med mindre jeg faktisk kjører i over 45. At mopeden kan det originalt er såvidt jeg vet irrelevant, så lenge jeg ikke har trimmet den. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 15. desember 2014 Del Skrevet 15. desember 2014 Hastighetsbegrensninga for mopeder ligger på kjøretøyet, ikke førerkortet. Eldre mopeder er godkjent for 50km/t (pluss ca. 5-6km/t feilmargin). I tillegg kommer misvisninga på speedometerne som på noen kan være 5-6 km/t ekstra. Da kjører man kanskje i 62km/t (etter speedometer) helt lovlig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå