SteinarN Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Jeg oppdaget nå nettopp at jeg har en ukjent enhet i enhetsbehandlinga. Tidligere har jeg ikke hatt noen ukjente "ukjent enhet", hadde en bluetooth adapter som viste en ukjent enhet, men den har jeg ikke i lengre. Jeg kan ikke umiddelbart se at jeg mangler noe vesentlig på maskinen. Har heller ikke noen utvidelseskort eller lignende installert, heller ikke noe koblet til med usb utenom mus. Har prøvd å avinstallere enheten, men den kommer tilbake, så da bør det jo være en driver jeg mangler, men hvilken? Automatisk søk etter driver gir ikke noe resultat. Tips for hvordan jeg finner ut hva denne ukjente enheten er for noe? Stasjonær maskin, W7, hk MSI B85 ett eller annet. Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Dobbeltklikk på den og se på feltet "location". Er det en USB kabel kan du prøve å koble fra en og en kabel til den forsvinner. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 "Plassering" sier "på Microsoft ACPI-kompatibelt system". Dette sier ikke meg noe om hvilken enhet det er snakk om. Det eneste jeg har tilkoblet usb er musa. Tror ikke det er den da jeg allerede har en enhet som heter "HID-kompatibel mus". Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Du kan jo finne ut hva den ukjente enheten er ved å sjekke produsent-id og enhets-id.Står mer om det bl.a. her: http://www.dinside.no/899897/aldri-mer-ukjent-enhet Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 Takker så meget Viste seg det var Intel smart connect technology som ikke er installert. Den gikk nok føyken da jeg hadde ei oppydding i diverse MSI bloathware. Har installert den igjen nå. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 Nå ser jeg hvorfor jeg avinstallerte den, kan ikke skjønne at det er noe jeg har nytte av på denne maskinen, men greit nok, så slipper jeg gule utropstegn i det minste. Lenke til kommentar
FBEN Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Hvis du ikke har bruk for det, så kan du skru det av i bios. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Nytteverdien er på ultrabooks, tablets, hybrider med windows 8.1. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 20. september 2014 Del Skrevet 20. september 2014 Takker så meget Viste seg det var Intel smart connect technology som ikke er installert. Den gikk nok føyken da jeg hadde ei oppydding i diverse MSI bloathware. Har installert den igjen nå. Merkelig å få "ukjent enhet" i device manager på denne? Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 20. september 2014 Forfatter Del Skrevet 20. september 2014 (endret) Jeg fikk så... Nå ligger den under Systemenheter som "Intel® Smart Technology Device". Maskinvare id som jeg søkte på og fant ut hva den ukjente var, og som denne enheten har nå, er INT33A0. Endret 20. september 2014 av SteinarN Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå