GadgetBoy Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Det gjør at den kan virke avskrekkende på dagens iPhone-brukere Ja, i alle fall for en del av dem. Selv synes jeg ikke iPhone 6 Plus virker avskrekkende, på tross av at jeg er en av dagens iPhone-brukere og aldri har hatt noe større enn 4 tommers skjerm. Reachability-funksjonaliteten bidrar jo til å gjøre den enorme skjermstørrelsen/telefonen mindre upraktisk enn den ellers ville ha vært, med tanke på enhåndsbruk, og en stor skjerm/telefon tilbyr selvsagt noen betydelige fordeler sammenliknet med en mindre skjerm også. At telefonen samtidig blir tyngre, mindre lommevennlig og mindre håndterlig, det regner jeg med at jeg kan leve med. Har selv planer om å kjøpe iPhone 6 Plus. Om det blir FOR stort eller ikke i lengden gjenstår å se, siden det gjerne krever en del tilvenning før jeg blir vant til en slik telefon, men jeg synes nå uansett det er artig å prøve noe litt annerledes enn det jeg er vant til en gang i blant. Alle store telefoner/phablets har "reachability" funksjoner, eller tilrettelegging for enhåndsbruk som det enkelt og greit er. Problemet med 6 Plus kontra konkurrentene er de alt for store rammene rundt skjermen som resulterer i en unødvendig stor telefon. Jeg fatter og begriper ikke at Apple ikke har gjort noen designendriner på de to modellene, for meg (som i dag bruker en 5,5" telefon) fremstår 6 Plus som for stor... Lenke til kommentar
Juke Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Nå skal jeg ikke påstå at jeg har full oversikt over "reachability"-alternativene konkurrentene har kommet med, men det jeg har sett på LG G3 og Samsungs Note-modeller synes jeg i alle fall virker meget skuffende sammenliknet med Apples løsning. iPhone 6 Plus er forøvrig ikke spesielt bred, og det hjelper jo på en del at den er imponerende tynn (7.1 mm). Det som derimot ikke er særlig imponererende, er den tykke bunnrammen (i stående format), og rammen øverst. 1 Lenke til kommentar
J.R Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Nå skal jeg ikke påstå at jeg har full oversikt over "reachability"-alternativene konkurrentene har kommet med, men det jeg har sett på LG G3 og Samsungs Note-modeller synes jeg i alle fall virker meget skuffende sammenliknet med Apples løsning. iPhone 6 Plus er forøvrig ikke spesielt bred, og det hjelper jo på en del at den er imponerende tynn (7.1 mm). Det som derimot ikke er særlig imponererende, er den tykke bunnrammen (i stående format), og rammen øverst. Enig. Med dagen størrelse på mobilskjermer virker den smått ikonsike plasseringen av Apples hjem-knapp som en direkte begrensning i designet. Spesiellt når jeg ser hvordan LG har løst det. Til gjengjeld har jo Apple fingeravtrykksleseren, men likevel... Lenke til kommentar
Vannlinjen Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Aldrende utseende, lite nytt - som forventet. Merkelig at folk fortsatt kjøper epletelefoner. Lenke til kommentar
PL610 Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Enig. Med dagen størrelse på mobilskjermer virker den smått ikonsike plasseringen av Apples hjem-knapp som en direkte begrensning i designet. Spesiellt når jeg ser hvordan LG har løst det. Til gjengjeld har jo Apple fingeravtrykksleseren, men likevel...Er enhåndstilpasningen til LG bare flyttbart tastatur sidelengs og lignende? Hva med hvis man trenger å nå øvre del av skjermen? Lenke til kommentar
Toppris Skrevet 21. september 2014 Del Skrevet 21. september 2014 Aldrende utseende, lite nytt - som forventet. Merkelig at folk fortsatt kjøper epletelefoner. Fly har sett ganske likt ut de siste tiårene. Funksjonaliteten er ganske den samme. Merkelig at folk fortsatt bruker tjenesten. Jeg har hatt Note 3 og skal kjøpe Note 4. Design er veldig veldig likt der. Designet er jeg tilfreds med. Det trengs ikke lage et lamborghini eller Stealth-fly design ut av, i hvert fall ikke enda. 1 Lenke til kommentar
S1mon Skrevet 22. september 2014 Del Skrevet 22. september 2014 "Rett over helgen", betyr det i dag? Har lest mange amerikanske/engelske tester, men venter spent på deres Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg